תרומה מרגשת לזכרם של 6 נופלי מד”א במלחמת ‘חרבות ברזל’

ניידת טיפול נמרץ ו-5 אמבולנסים נתרמו לזכרם של שישה נופלי מגן דוד אדום שנפלו במהלך מלחמת ‘חרבות ברזל’

בטקס מרגש שהתקיים השבוע (א’) בקריית מד״א ברמלה נחנכו ניידת טיפול נמרץ ו-5 אמבולנסים חדשים של מד”א שהוקדשו לזכרם של מתנדבי מד”א שנפלו במהלך מלחמת ‘חרבות ברזל’, בדרכם להציל חיים או בהגנה על גבולות המדינה. התרומה הנכבדת נתרמה על ידי תורם אנונימי בעזרת אגודת ידידי מד”א בישראל.

על כל אמבולנס וניידת טיפול נמרץ נכתב שמו של הנופל כדי להנציח את זכרו ולהמשיך את מורשת הצלת החיים, לפיה חי את חייו. הטקס הונחה על ידי מתנדבת מד”א, מגישת הטלוויזיה, השחקנית והדוגמנית מירי בוהדנה. בטקס נכחו המשפחות השכולות ובכירי מד”א.

ששת אמבולנסים אלו מצטרפים ל-29 אמבולנסים שנתרמו בחודשים האחרונים ועליהם הונצחו שמותיהם של 29 עובדי ומתנדבי מד״א שנפלו כשבסך הכל 35 אמבולנסים הוקדשו לזכרם של 35 הנרצחים והנופלים מהשבעה באוקטובר ועד היום.

אלו שמותיהם של מתנדבי מגן דוד אדום שנפלו ולזכרם הוקדש היום אמבולנס או ניידת טיפול נמרץ חדשים לזכרם:

לוחם צה״ל ומתנדב מד”א, רס״ל (במיל׳) עומר סמדג׳ה ז”ל, בן 25, מגנות הדר שנפל בקרב במסדרון נצרים במרכז רצועת עזה ב-20.6.24. עומר ז”ל החל את דרכו במגן דוד אדום כמתנדב נוער בתחנת מד”א בנתניה בשנת 2015 ובמשך השנים הציל את חייהם של רבים במשמרות שביצע באמבולנסים ואף סייע רבות בפעילות הדגימות לנגיף הקורונה ובסיוע לחולים מאומתים במהלך המגפה שהחלה בישראל בשנת 2020.

מתנדב מד”א, מישל ניסנבאום ז”ל, בן 59, התנדב במד”א משנת 2015 באשכול צוחר – אופקים. בבוקר השבעה באוקטובר יצא מביתו בשדרות על מנת לחלץ את נכדתו בת ה-4 ששהתה בבסיס רעים עם אביה, איש קבע באוגדת עזה, אולם לאחר מספר דקות נותק עמו הקשר. בני משפחתו של מישל ז”ל נחשפו לסרטון שפרסמו מחבלי החמאס בו הוצגו רישיון הנהיגה שלו, תעודת מתנדב מד”א ותעודות נוספות. במשך שבועות רבים מישל הוגדר כנעדר ובהמשך התקבלה ההודעה כי נחטף לעזה. גופתו של מישל חולצה על ידי כוחות צה״ל מעזה.

לוחם צה״ל ומתנדב חניך בקורס חובשים במד”א, סמ”ר (במיל’) מוטי רווה ז”ל, בן 37 מהישוב שני ליבנה, נפל בקרב ברפיח ב- 25.7.24, במסגרת פעילות מבצעית בגזרה. יום לאחר נפילתו ועוד בטרם הותר דבר מותו לפרסום, התקיים טקס סיום שלב א’ של קורס חובשים של מגן דוד אדום – במסגרתו אמור היה מוטי ז”ל לקבל את תעודת הסיום. במהלך הטקס התקבלה במד”א פניה על מנת לשגר אמבולנס ללוות את הבשורה הקשה למשפחתו שנפל בקרב. צוות מד”א הוזנק מיד ורק בהמשך התברר לחבריו לקורס ולצוותי מד”א בגזרת דרום הר חברון שהם נוסעים לביתו ושמוטי ז”ל נפל בקרב. במעמד חנוכת האמבולנס קיבלו בני משפחתו של מוטי ז”ל את תעודת סיום קורס החובשים שלו.

מתנדב מד”א, ליאור רודאיף ז”ל, בן 61, תושב ניר יצחק, החל את דרכו במד”א לפני למעלה מ-20 שנה, נפל ב – 7.10 וגופתו נחטפה לעזה. ליאור ז”ל הפעיל אמבולנס מד”א והעניק מענה רפואי לתושבי הקיבוץ ויישובי הסביבה, לעיתים היה עושה גם משמרות בתחנות מד”א בצוחר ובבאר שבע. התושבים בניר יצחק היו מגיעים להתייעץ איתו להיעזר בו בנושאים הרפואיים שהתעוררו ולא רק – ליאור שימש גם כקצין בטיחות ובתעבורה והיה איש דומיננטי מאוד. במשך השנים, הציל את חייהם של רבים, אחד האירועים הבולטים היה יום החטיפה של גלעד שליט, שבו תחת אש, היה מצוותי מד”א הראשונים שהגיעו למקום וטיפל בפצועים. ליאור ז”ל היה תורם דם קבוע והציל גם חולים רבים מדמו.

מתנדב מד”א דולב יהוד ז”ל, בן 35, מקיבוץ ניר עוז. התנדב במד”א כחובש בגזרת אופקים. בבוקר השבעה באוקטובר, כאשר החלה מתקפת הטרור וחדרו מחבלים לקיבוץ, השאיר את משפחתו בממ”ד, יצא לסייע ולהציל חיים תחת אש ומאז לא חזר. ב – 3.6.24 נודע כי נרצח בשבת הארורה וגופתו אותרה באזור הקיבוץ לאחר הליך זיהוי מורכב. על גבי האמבולנס שנושא את שמו של דולב ז”ל הודבקה תמונתה של ארבל אחותו שנחטפה ועדיין מוחזקת בידי חמאס.

לוחם צה״ל ומתנדב מד”א, רב סמל (במיל’) נריה משה כהן ז”ל, בן 26,  התנדב במשך שלוש שנים  כחובש רפואת חירום בתחנת גבעת שמואל של מד”א ונהרג ב- 4.6.2024 . נריה ז”ל היה לוחם מילואים פעיל בצה”ל ולחם במלחמת “חרבות ברזל”. לצד ההתנדבות שלו במד”א הוא שאף הכי גבוה שאפשר בתחום והיה בעיצומה של השנה השלישית ללימודי הרפואה באוניברסיטה בבאר שבע.

סמנכ״ל קהילה במד״א, ד״ר אלי יפה: ״באופן טרגי איבדנו מתחילת המלחמה מספר לא נתפס של 35 עובדי ומתנדבי מד״א המסורים שהקריבו את חייהם בשעה שהגנו על חיי אחרים. משפחות יקרות אין בפי מילים שיוכלו לנחם אתכם ולהביע את צערנו העמוק על האובדן שחלק ממנו אנחנו חולקים עמכם, הרשו לי רק להבטיח לכם כי זיכרון יקירכם לא ימוש מליבנו לעד וכי נמשיך את מורשתם בעשייה, בחינוך ובהנצחה. האמבולנסים שאנו מקדישים היום לזכרם של הנופלים נתרמו על ידי תורמים אנונימיים שתרומתם עונה במדויק על הצורך שלנו, זאת לאחר שאמבולנסים רבים של מד״א נפגעו בהתקפת הטרור. אמבולנסים אלה יצילו חיים בשמם של הנופלים שקידשו את חייהם להצלת חיים. אני מבקש להודות בשמי, בשם מגן דוד אדום ובשם כל האנשים שחייהם ינצלו בזכות התרומה הנכבדה לתורמים הנדיבים.״

חן מכלוף, בתו של מישל ניסנבאום ז״ל: ״אני בתו הבכורה של מישל ניסנבאום, בשמי ובשם המשפחות השכולות ברצוני להודות על תרומת האמבולנסים לזכרם. אני רוצה לספר לכם קצת על אבא שלי. המחשבה שלו על האחר הייתה דרך החיים שלו. הוא תמיד שם את עצמו במקום השני, כך היה גם בשבעה באוקטובר. אבא יצא להחזיר את מיקה נכדו מאוגדת עזה שם הייתה עם אבא שלה שמשרת בקבע. באמצע הדרך נתקל במחבלים והקשר איתו נותק. תחילה אבא הוגדר כנעדר, לאחר כשבועיים הוגדר ככל הנראה חטוף ולאחר 230 יום הגיעה הבשורה הקשה. גופתו נמצאה במנהרה בעזה. היום אני יודעת לספר שהוא נלחם והציל אנשים שברחו מהנובה. מיום קבורתו אני ואחותי מספרות לילדים שלנו איזה סבא גיבור יש להם כזה שתמיד חושב על האחר.״

מנכ״ל מד״א, אלי בין: ״תרומת האמבולנסים הנדיבה הזו מצטרפת לצי הרכבים של מד״א ותסייע להציל את חייהם של אלפי אזרחים במדינת ישראל. האמבולנסים האלו מוקדשים לזכרם של נופלי מגן דוד אדום, שבמותם ציוו לנו להציל חיים. תודה לתורמים על התרומה הנכבדת הזו, זכרם יהיה חקוק בליבנו לעד.״

 

◼️ לקבוצת בריאות ורפואה  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות מד"א

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן