תרגיל רחב היקף של כוחות החילוץ בבקעת אונו

שבחים ליחידת החילוץ העירונית של קריית אונו בתרגיל פיקוד העורף לחילוץ והצלה ממוקד הריסה

תרגיל חילוץ והצלה רחב היקף, בהנחיית פיקוד העורף, התקיים אמש בהריסות בית ספר ביהוד. בתרגיל לקחה חלק נכבד יחידת הסע”ר (סיוע עצמי ראשוני) של קריית אונו בפיקודו של יניב בירן.

 

כוח החילוץ של קריית אונו הגיע לאתר עם גרורי ציוד החילוץ שרכשה העירייה וצוותי הסע”ר השתמשו באופן פעיל בציוד שבו במשימות חילוץ ואיתור בובות נעדרים מתחת להריסות שהוטמנו באתר ההרס. בסיום התרגיל זכה הצוות לשבחים מצד מפקדי התרגיל של פיקוד העורף.

 

בתרגיל נכח גם חבר המועצה יוסי סגיב מחזיק תיק הביטחון בעיריית קריית אונו שמסר:

“יש לנו כאן יחידת מתנדבים מסורה ומקצועית. במקרה של נפילת טיל בעיר או רעידת אדמה, יש לנו על מי לסמוך”.

עיריית קריית אונו מקצה משאבים וציוד רב לכל יחידות ההתנדבות הביטחוניות מתוך ידיעה שבשעת הצורך על העירייה לתת מענה ראשוני מהיר ומקצועי. בתרגיל ראינו את היכולת הביצועית המצוינת של היחידה בתקווה שנעשה בה שימוש רק לתרגול ”

רס”ן (מיל’) שביט מס, מפקד יחידת הקישור לעיר בפיקוד העורף שנכח בתרגיל אמר בסיום:

“זה היה תרגיל מוצלח מאוד שהוכיח שיחידת הסע”ר של קריית אונו ערוכה לכל תרחיש גם במהירות התגובה, ביכולת הטכנית בהפעלת הציוד ובמוטיבציה הגבוהה של חברותיה וחבריה, והכל במקצוענות ראויה לכל שבח”

יחידת החילוץ של קריית אונו מונה כשבעים מתנדבים ואמונה על חילוץ והצלה ברחבי העיר ובמידת הצורך גם בסיוע לרשויות הסמוכות. היחידה מתאמנת מספר פעמים בשנה באתרי הרס שונים ומהווה ציר חשוב במענה העירוני בקריית אונו בשעת חירום.

מיכל רוזנשיין ראש העיר קריית אונו:

“אנחנו ערנים, שומרים על מוכנות וכשירות של כל היחידות שלנו ושמחתי על השבחים שקוצרת יחידת הסע”ר של קריית אונו. תודה גדולה ליניב בירן מפקד יחידת הסע”ר ולסגנו גדעון סער שעושים ימים ולילות למען תושבי ותושבות העיר. אני רוצה להודות גם ליוסי סגיב מחזיק תיק הביטחון במועצת העיר ולשביט מס היקל”ר, על שיתוף הפעולה וחיזוק הקשר בין הרשות לפיקוד העורף. אני מזמינה עוד תושבים להצטרף ליחידות ההתנדבותיות העירוניות.”

יצויין כי לאחרונה אישר פיקוד העורף הכשרת מתנדבים חדשים מהעיר בקורס “מחלץ בסיסי”, כדי להרחיב את כמות המחלצים ביחידה לכ- 110 מתנדבים.

בנוסף, לאחר תהליך בקרה על יחידת הסע”ר העירונית שנעשה בחודשים האחרונים, אישרה בשבוע שעבר רמ”ט פיקוד העורף תא”ל לירון דונל, הקצאה לאימון מתקדם לכ- 40 חברות וחברי צוות הסע”ר העירוני. אימון מתקדם זה, יכשיר את הצוות למשימות חילוץ מורכבות.

 

◼️ לקבוצת חדשות – בקעת אונו | יהוד מונוסון, סביון, גבעת שמואל, קריית אונו, גני תקווה, אור יהודה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: יחידת הסע"ר, עיריית קריית אונו

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן