הסתיים תרגיל היערכות למלחמה בזירה הצפונית בקריית אונו

צוותי העירייה השונים במערך החירום נדרשו להגיב לתרחיש של אירועים לא פשוטים שכללו קריסת מבנים, חילוץ נפגעים רבים והתמודדות עם נעדרים.

עיריית קריית אונו ערוכה ומוכנה גם לתרחיש של מלחמה בזירה הצפונית
זו המסקנה העיקרית של פיקוד העורף מתרגיל החירום שנערך הבוקר בקריית אונו ודימה פגיעות רב זירתיות ברחבי העיר.

“נקודת המוצא של התרגיל הייתה שעל הרשות להיערך לסיוע עצמי בלבד במקרה של זירה צפונית” סיפר מנכ”ל העירייה חיים סופר והוסיף “למעשה במקרה של ריבוי נפילות בגוש דן, כוחות הסיוע יתקשו להגיע לכל הרשויות ולכן טוב עשתה קריית אונו שהקימה מערך אדיר של מתנדבים מקצועיים בתחומי ההצלה והביטחון”

התרגיל שהוכן על ידי פיקוד העורף כלל הדמיות של נפילות טילים במקומות שונים בעיר. צוותי העירייה השונים במערך החירום נדרשו להגיב לתרחיש של אירועים לא פשוטים שכללו קריסת מבנים, חילוץ נפגעים רבים והתמודדות עם נעדרים.

בתרגיל, אירוע רדף אירוע ובמשך מספר שעות נדרשו עובדי העירייה להגיב גם לתרחישים של הפסקות חשמל, נפילת רשתות סלולר ומתקפת סייבר.

כחלק מהתרחיש הוזנקו לשטח יחידות הסע”ר (סיוע עצמי ראשוני), יחידות המשמר העירוני ויחידת הרחפנים, ששידרה בזמן אמת לחמ”ל העירוני במרכז ההפעלה העירוני. בכל אתר נפילה הוקם חפ”ק נייד שכלל נציגי צוותי חירום וכן עובדים סוציאליים ופסיכולוגים לטיפול בנפגעי חרדה, ותורגלה הקמת מרכזי מידע לציבור באזורי הנפילה במטרה לטפל בנעדרים.

אל”מ חי רוקח מפקד מחוז דן בפיקוד העורף נכח בתרגיל ואמר בסיכום: “מדובר בעיר עצמאית, רצינית ומקצועית שטובת תושביה עומדת לנגד עיני המנהלים שלה. מה שעשיתם היום מגלם את כל הדברים הללו.

ישראל גל ראש העיר קריית אונו: “המלחמה הזו מציבה בפני העירייה אתגרים עצומים ואני גאה שעד היום עמדנו בכל אתגר ובכל משימה. גם בתרגיל היום שהיה מורכב ואינטנסיבי, צוותי העירייה גילו רמת ביצוע גבוהה, פתרונות יצירתיים ומעל לכל רמת מוכנות גבוהה. אני מאד מקווה שלא נזדקק להשתמש ביכולות החירום שלנו, אך זה חשוב שנהיה מוכנים ואנחנו, כפי שציינו גם בכירי פיקוד העורף, מוכנים.”

◼️ לקבוצת חדשות – בקעת אונו | יהוד מונוסון, סביון, גבעת שמואל, קריית אונו, גני תקווה, אור יהודה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

 

צילום: ישראל פנחסוב

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן