תקציב עיריית קריית מלאכי לשנת 2024 יעמוד על 388 מיליון ₪

למרות הקיצוצים הרוחביים במשרדי הממשלה עקב המלחמה, עיריית קריית מלאכי הצליחה לגייס משאבים על מנת להמשיך בתנופת הפיתוח.

התקציב השנה מורכב מ-288.5 מיליון שקלים תקציב שוטף ו-99.5 מיליון שקלים תקציב פיתוח (תב”רים). סעיף החינוך ממשיך להיות הגדול ביותר, וגם: מרכז לאומניות, בית ספר ומעונות חדשים וקיץ מלא באירועים

למרות הקיצוצים הרוחביים במשרדי הממשלה עקב המלחמה, עיריית קריית מלאכי הצליחה לגייס משאבים על מנת להמשיך בתנופת הפיתוח.

תקציב 2024 יובא לאישור בישיבת מועצת העיר שתתקיים הערב, יום ראשון, ומשקף את המחויבות להמשך ההשקעה בתשתיות ובקהילה.

 

חינוך – התקציב הגבוה ביותר

כחלק ממגמת ראש העיר להשקעה מקסימלית בחינוך, התקציב השוטף בסעיף זה עומד השנה על 94.3 מיליון שקלים, כ-2.5 מיליון יותר משנה קודמת. במסגרת זו, יוקם בית ספר חדש לחינוך מיוחד שייפתח בשנת הלימודים הקרובה, ותימשך ההשקעה בתוכניות מצוינות כמו “מגשימים”, “סטאר-טק” ועוד, הפועלות ומקדמות מיומנויות טכנולוגיות וקוד לתלמידים ומשפרים משמעותית את מקצועות הליבה: מתמטיקה אנגלית ומדעים. בתוכנית “גשרים” החל פיילוט חדש המיועד ללימוד קוד וטכנולוגיה הופעל בהצלחה ויושם ברחבי בתי הספר בעיר. במשרד החינוך ביקשו להעתיק את הפיילוט עבור רשויות נוספות.

בנוסף, תוכנית “סטראפיסטים” לשיתוף פעולה עם חברות הייטק פועלת בכיתות י’-י”א, ותתמקד ביזמות וטכנולוגיה בשעות אחר הצהריים. פרויקט “הנבחרת” החל השנה להכנת בני נוער לשירות משמעותי בצה”ל. לצורך כך התקציב גדל פי שלושה לעומת שנה שעברה.

השקעה נוספת תופנה לשיפור האוריינות השפתית לגיל הרך, עם תוכנה ייחודית המסייעת לפלח בצורה מיטבית קשיי קריאה כבר בשלב מוקדם. תוכנית “גן חוקר STEM” החלה גם היא בשנה הנוכחית ומביאה ערך מוסף ועידוד חקר כבר בגיל הרך.

 

תרבות – קיץ עמוס בחוויות

תקציב התרבות לשנת 2024 עומד על 2.4 מיליון שקלים ויכלול סדרת אירועים מגוונים המיועדים לכלל האוכלוסייה בעיר. החל מאירועים בשכונות ועד להופעות ענק בפארק העירוני. יצוין כי תקציב זה כולל את האירועים שכבר התקיימו עד כה. במהלך השבוע הבא צפויה להתפרסם חוברת האירועים של קיץ 2024 עם מיטב האירועים והאומנים.

 

מחויבות לשיפור השירות והביטחון

העירייה תרחיב את שירותיה ותשפר את ההיערכות לקליטת תושבים עם תקציב של 150 אלף שקלים. השירות לתושב ישודרג ויעבור תהליך לשיפור איכות השירות והתגובה לפניות הציבור. אגף השירות לתושב ימשיך לפעול על פי סקרים ושאלונים, וליישם לקחים לשיפור השירותים הניתנים לתושבים. בנוסף, המוקד העירוני תוגבר על מנת לאפשר מענה מהיר וזמין יותר.

בעקבות מלחמת חרבות ברזל החליטה העירייה לבסס את מערך המתנדבים של “המשמר” באמצעות תקציב מסודר. גם מערך האבטחה בעקבות המלחמה הורחב ועלה בכ-200,000 ₪ נוספים.

 

רווחה – התרחבות בכל התחומים

תקציב הרווחה יעמוד על 55 מיליון שקלים האגף לשירותים חברתיים הרחיב את פעילותו והגיע לתושבים רבים במגוון תחומים. השקעה משמעותית הושקעה בהרחבת המרחב הטיפולי – כולל מרכז ילדים והורים, מרכז לטיפול באלימות במשפחה ומרכז צמיד למשפחות עם ילדים עם צרכים מיוחדים. כמו כן, הורחבה פעילות מרכז עוצמה למיצוי זכויות וקידום משפחות, ותוכנית יתד לצעירים רשמה הישגים משמעותיים בקידום תעסוקה והשכלה. בנוסף, הקהילה הנגישה הרחיבה את פעילותה, ובית נובע ייחנך כמרחב נגיש לאנשים עם מוגבלויות. בתחום האזרחים הוותיקים נפתח מועדון מופת רביעי, ומרכז היום לקשיש עובר שיפוץ. המענה לטיפול בהתמכרויות הורחב, והרשות השקיעה באבטחת העובדים והמבנים.

פרויקט השחייה לילדים עם צרכים מיוחדים אלף שקלים, וכן פרויקט הקלדה לילדים עם צרכים מיוחדים נאמד השנה במעל רבע מיליון ₪ .

השנה הוגדל התקציב לתוכנית “זקנה מיטבית” בעשרות אלפי שקלים, במטרה לשפר את איכות החיים של הגיל השלישי בעיר. התוכנית תספק פתרונות בתחומי התרבות והבריאות, ותבטיח תנאים טובים יותר להזדקנות מיטבית בקריית מלאכי.

 

התייעלות אנרגטית – שמירה על הסביבה

העירייה משקיעה השנה רבות בהתייעלות אנרגטית, כולל התקנת מערכות סולאריות והחלפת מזגנים ליחידות יעילות יותר. המעבר לספקי אנרגיה ירוקים יותר יאפשר חיסכון בעלויות ושמירה על הסביבה.

 

תקציב פיתוח – השקעות בתשתיות ובקהילה

תקציב הפיתוח של העירייה לשנת 2024 יעמוד על 99.5 מיליון שקלים. הפרויקטים המרכזיים כוללים: את התחלת הקמת מרכז לאומניות ענק בשכונת כרמי הנדיב בסך ₪20,000,000 בשנה זו, מתוך כ-40,000,000 בסה”כ.  הקמת בית ספר נוסף בכרמי הנדיב: ₪30,000,000, הקמת מעונות יום: 7,500,000, הקמת בית מורשת יהודי אתיופיה: 2,000,000, שיפוץ בית החייל והפיכתו למרכז למחול: ₪3,000,000, תוספת להקמת ההאנגר בסך: ₪10,000,000, אשר בסה”כ יעמוד על כ-17,000,000 ₪, השקעה בתשתיות בפארק התעשיות מלאכי-טק: 2,500,000, השקעות שונות במוסדות החינוך: ₪7,500,000, שיקום כבישים ומדרכות: ₪10,000,000 ועוד

פרויקטים אלו ישפרו את התשתיות, יחזקו את החינוך והקהילה, ויאפשרו לתושבים ליהנות משירותים איכותיים ומתקדמים.

 

ראש העיר קריית מלאכי, אליהו זהר: “התקציב לשנת 2024, על אף האתגרים והקיצוצים במשרדי הממשלה, ממשיך להראות את מחויבותנו לפיתוח ולהתקדמות העיר. עם תקציב של 388 מיליון שקלים, כולל השקעות משמעותיות בתשתיות, חינוך ותרבות, אנו מממשים חזון ברור של צמיחה והתפתחות. העיר קריית מלאכי תמשיך לפרוח ולהתפתח, ונעשה כל שנדרש כדי לשפר את איכות החיים של תושבינו. אני מודה לגזבר העירייה תומר עמר, למ”מ המנכ”ל יוסף כהן ולכל מנהלי האגפים והמחלקות על עמידה באתגרים לא פשוטים בתקציב, מתוך דאגה להמשך שגשוגה של העיר”

 

◼️ לקבוצת חדשות קריית מלאכי והמועצה האזורית באר טוביה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

 

 

צילום: דוברות עיריית קריית מלאכי

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן