תעריפי הארנונה למגורים בלוד לשנת 2025 יישארו מהנמוכים במדינה

משרד הפנים הודיע על העלאה אוטומטית בתעריפי הארנונה בכל הארץ בשיעור של 5.29%

לאחר עדכון תוספת שתבצע העירייה, הסיווג למגורים בלוד יעמוד על 48.61 ₪ למ”ר לשנה, אשר למרות ההעלאה – נותר מהנמוכים במדינה לעומת ערים אחרות

 

 

ראש העיר יאיר רביבו: “מדובר בתוספת של כשקל ליום. נמשיך במהפכה העירונית בה התחלנו בלוד ולהצעיד אותה אל היעד אליו היא דוהרת, נרחיב את סל השירותים עבור התושבים שייהנו מעוד חינוך, תרבות, ביטחון, חזות פני העיר ובקיצור שיפור משמעותי באיכות החיים של כל תושבת ותושב בלוד. “

תעריף הארנונה הכללית למגורים לשנת 2025 יעודכן בהשוואה לשנת 2024 בשיעור של 5.29% בהתאם לחוק ההסדרים ולהעלאה אוטומטית של משרד הפנים בכל הרשויות, בתוספת של 1.87 ₪ למ”ר לשנה שתבקש העירייה, בשל ההוצאות הרבות שנוספו במהלך 2024 כתוצאה ממלחמת “חרבות ברזל”, וכן בשל ההשקעות הרבות בתשתיות, נכסי חינוך וציבור, פארקים וגנים ציבוריים ברחבי העיר.

 

ב-2025 יעמוד תעריף הארנונה למגורים בלוד על 48.61 ₪ למ”ר לשנה, אשר למרות העלאה נותר נמוך משמעותית מערים אחרות במדינה. לשם השוואה, ראו בטבלה המצורפת את תעריפי הארנונה למגורים בשנת 2024 בערים אחרות – אשר למרות שעדיין לא עודכנו בהעלאה האוטומטית של משרד הפנים לשנת 2025 בשיעור 5.29%, לוד לאחר העדכון לשנת 2025 מדורגת בין הערים עם תעריפי הארנונה מהנמוכים במדינה.

 

 

ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו ציין כי מלחמת “חרבות ברזל” שנכפתה עלינו ב-7 באוקטובר 2023, אילצה את העירייה להתאים את פעילותה למציאות החדשה בה החיים בחלקה הגדול של המדינה שותקו לרבות מערכת החינוך. עם זאת, מהשבוע הראשון למלחמה פעלה עיריית לוד כדי לאפשר את שגרת החיים גם בעת חירום, ואת המשך מתן השירותים החיוניים עבור תושבי העיר.

עוד ציין ראש העיר כי העיר לוד נמצאת כיום בעיצומה של מהפכה ושינוי יסודי, שלא ראתה מאז הקמת המדינה. “86% משטחי העיר נמצאים בתכנון מקיף ומתקדם. ברחבי העיר מקודמים במקביל למעלה מ-200 פרויקטים, העיר בתנופת פיתוח אדירה, השקעות בתשתיות של מים, ניקוז, חשמל, תאורה, פארקים וגינות ציבוריות, שדרוג מתקני משחקים, מוסדות חינוך לתפארת, ריבוד כבישים, החלפת מדרכות, עבודות נגישות, קיום אירועי ענק של פנאי ותרבות, צהרונים וקייטנות מסובסדים,  ועוד ועוד, כדי שלוד תהיה טובה, איכותית ומשגשגת, כדי שנחוש כולנו שמחה, גאווה לחיות בעיר המדהימה שלנו ולראות בה את עתידנו ועתיד ילדינו, ונמשיך יחד להצעיד אותה אל היעד אליו היא דוהרת”.

רביבו הדגיש כי תנופת העשייה בעיר נעשית תוך הקפדה תקציבית, מנהל תקין וניהול כספי שקול. לוד מדורגת בשנים האחרונות בין 10 הערים היציבות בישראל. בפנייה ישירה לתושבים אמר: “ייעול השירות עבורכם תושבי העיר, הוא היעד המרכזי בעבודת העירייה. כל עובד עירייה, מקבל על עצמו את החובה והזכות, להגיש לכם את השירות הטוב ביותר לו אתם ראויים וזכאים, בכל תחומי העשייה העירונית, החל מניקיון העיר וטיפוח חזותה, שיפור תשתיות וחיזוק הביטחון, וכלה בחינוך וברווחה.

“העלייה היא בסך הכל כשקל אחד ליום, ומי שקשה לו יכול להגיש בקשה להנחה. כל שקל שאתם משלמים בארנונה, חוזר אליכם. ההוצאות של העיר אינן מכוסות ע”י הארנונה. ההכנסות מארנונה מהוות רק 1/6 מכלל ההכנסות, ואת כל השאר אנו עמלים קשה לגייס כדי שנוכל להמשיך במהפכה בה התחלנו, להרחיב עוד ועוד את סל השירותים עבורכם, לשדרג תשתיות, לשפר ולייעל את השירות. אתם, תושבים יקרים, תיהנו מעוד חינוך, ביטחון, תרבות, ספורט, וחזות פני העיר ובקיצור שיפור משמעותי באיכות החיים של כל תושבת ותושב בלוד.”

 

◼️ לקבוצת חדשות לוד והסביבה בווטסאפ  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית לוד

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן