תערוכת צילומים באחוזת ראשונים בנושא: “מסורת, מסורת״

ביום רביעי תתקיים השקת תערוכת הצילומים של הצלם גלעד הראל, עטור הפרסים באחוזת ראשונים הציבור מוזמן

ביום רביעי הקרוב, 10/7 בשעה 17:00 תושק תערוכת צילומים באחוזת ראשונים בנושא: “מסורת, מסורת״. עבודות של הצלם עטור הפרסים, גלעד הראל, בן ה-90, התערוכה תהיה פתוחה לציבור הרחב עד ה-14/7 ותתקיים ברחבת הלובי.

 

 

בשעה שהחברה הישראל מצויה במחלוקת סביב סוגיית חלוקת השוויון בנטל והקרע בין החברה החילונית למגזר החרדי, בחר הצלם גלעד הראל, בן ה-90, דייר ״אחוזת ראשונים״ להעלות על נס את יופייה ועוצמתה של מסורת ישראל ומנהגי החברה החרדית.

בתערוכה יוצגו כ-30 עבודות צילום של הראל, הצלם עטור הפרסים אשר השתתף בתערוכות קבוצתיות ברחבי הארץ והעולם.

 

בשנה שעבר בחר הראל לעסוק בתערוכה בנושא: “תנועה”, ואילו הרי השנה החליט להציג את זווית הראייה שלו דרך העדשה, בתוך העולם החרדי, הנסתר והרחוק ממנו.

לדברי הראל: ״גיל בנסיטי, חרדי לשעבר מבני ברק שחזר בשאלה, סייע לי להיכנס אל תוך נבכי העולם החרדי, אל בתי הכנסת ואל המקומות הרחוקים מעין הציבורי החילוני, כשהצילום נעשה כמעט מטווח אפס, למושא הצילום״. הראל מוסיף: “השתדלתי להציג בתערוכה דמויות וסיטואציות אשר בונות פסיפס של קהילה גדולה ומסורת רבת שנים ועתיקת יומין, וכל זאת מבלי לשפוט כמובן את השונה ממני”

לדבריו: ״דווקא כיום, יותר מתמיד, כשהמתח בין החרדים לחילונים בנושא של גיוס לכולם נוגע בכולנו, הדרישה למינוי רבנים בערים ועוד סוגיות המוסיפות למתח שקיים בחברה הישראלית, בחרתי להיכנס ולצלול לתוך עולמם באין מפריע. הייתי עד לסצינות משמעותיות בחייהם, החל ממנהג כפרות המתנהל לעת ליל, שריפת חמץ, צילום שוק ארבעת המינים, נדידת המצלמה בסמטאות בני ברק בליל קריאת מגילת אסתר ועד לתיעוד טיפוסים ופנים משוטטות ברחבי בני ברק ובלילות הקרירים בכותל המערבי״.

 

הראל משתף כי הצילום בתוך העולם החרדי סיקרן אותו כאדם וכצלם. והוא מזמין את הציבור לגלות מה קורה בעולם המיוחד הזה.

גלעד הראל הוא בעל שני תארים בצילום מ”עמותת הצילום האמנותי בישראל״, ושני תארי צילום נוספים מעמותת הצילום האמנותי בארה״ב. בשנים האחרונות הוא מרבה לנגן בחלילית וחליל צד ולומד לנגן גם על אקורדיון. ״השילוב של מוזיקה ואמנות הוא שילוב שתמיד מנצח, ומרפא את הלב והנפש. לפני כארבע שנים בחרתי להתחיל ולנגן חליל ואף שכנעתי את הנכדה שלי ללמוד ולהצטרף אליי, וכעת אני לומד לנגן גם על אקורדיון, כלי נגינה המחבר בין אנשים וגם תורם למצב הרוח. אני ממליץ לכל אדם לא להפסיק ללמוד לעולם”.

כתובת: אחוזת ראשונים, הנחשול 30 ראשל״צ.

 

◼️ לקבוצת חדשות ראשון לציון בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: גלעד הראל

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן