תערוכה של האמנית אנג’ליקה שר במוזיאון אילת

אנג’ליקה שר, אמנית ילידת וילנא שבליטא ונכדתו של הצייר לייב שר, היא צלמת אשר מצלמת בסגנוןTableau vivant, שילוב בין אמנות הצילום לאמנות הציור,

אנג’ליקה שר, אמנית ילידת וילנא שבליטא ונכדתו של הצייר לייב שר, היא צלמת אשר מצלמת בסגנוןTableau vivant, שילוב בין אמנות הצילום לאמנות הציור, בה האמן (צייר או צלם) מלביש אדם או קבוצה בתלבושות ומציב אותם בסיטואציה שהוא רואה בעיני רוחו. היא מצלמת את משפחתה וסביבתה הקרובה. צילומיה עוסקים ביופי, כמיהה, זרות, הגירה, התבגרות, הורות ובדידות.

השיכונים בסגנון הסובייטי, שחיצוניותם אפורה וקשוחה ואשר בתוכם רחשו חיים עמוסים ודחוסים בין כתלים צבועים בירוק ותכלת בארוקי, היו נוף ילדותה של אנג’ליקה שר; לשם חזרה, מתוך געגועים, כדי לצלם את חברתה, השחקנית המוערכת אגלה מיקוליוניט, בדירת השיכון בה גדלה. כמו מסע בזמן אל החדר והמטבח בבית אמה של שר, בו התערבבו דמיון ומציאות, אגדות-עם וזיכרונות משפחתיים.

שמה של התערוכה, “אגדה ליטאית”, הוא בעל משמעות כפולה, משום שאגלה מיקוליוניט היא אישיות עוצמתית ואגדה בפני עצמה, בעלת מודעות פוליטית וזיקה לאומית עזה, שגילמה תפקידים דרמטיים, עזי-רגש ופרובוקטיביים על במת התיאטרון ובקולנוע. ובנוסף, אגלה הוא גם שמה של דמות מרכזית באגדה ליטאית המסופרת עד ימינו אנו ששימשה מוטיב מרכזי בצילומים. אנג’ליקה שר מספרת את הגרסה שלה למיתוס באמצעות צילומים מלאי רמזים, סמלים ואסוציאציות תרבותיות  המתכתבות עם תולדות האמנות והספרות. 

הדירה נותרה כמו קפסולה בזמן – חלל קטן וקלסטרופובי עמוס בחפצים היוצר תחושת מחנק וצפיפות אך גם חום וביטחון. בתוך הקופסא המבודדת מתקיימת מציאות סוריאליסטית שאינה כפופה לחוקים ונורמות ואינה תלויה באירועים החיצוניים.

סיפורה של אגלה המיתולוגית טומן בחובו גם אזהרה לגבי הסכנה הגלומה בחזרה לאחור – מעשה שהשלכותיו עלולות להיות הרות אסון. אגלה המיתולוגית מתגעגעת לבית ילדותה ועושה הכל על מנת לשוב לשם. תוצאת הביקור הינה טראגית – אושרה נחשף, אחיה הורגים את בעלה וחייה נהרסים. 

דברי האוצרת, סלין אברהמי:

מזה זמן מה שאני עוקבת אחרי יצירתה של אנג׳ליקה שר, מתוך הערכה לעבודתה ולכישרונה. הרבדים בצילומיה, הסינתזה לעולמה הפרטי ולתולדות האמנות והספרות מרתקים  אותי כל פעם מחדש. עם העבודה על התערוכה באילת, פניתי אליה בהצעה שתציג בעיר. החיבור בינינו היה מיידי וכך גם ההיענות של אנג׳ליקה להצעתי. אני שמחה במפגש שלנו, שיהיה אולי אף פתיחה ליצירה משותפת. 

יוסי חן, מנכ”ל תאגיד התיירות אילת אומר: “גלריית אמני אילת נוסדה על מנת לחשוף את היצירה והאמנות של תושבי העיר. יחד עם זאת הגלריה מארחת אחת לשנה תערוכות חשובות ומשפיעות מהארץ ומהעולם ומושכת אליה מבקרים מקומיים ותיירים בכל ימות השנה. אני שמח ונרגש להזמינכם להתפעל מהקסם של התערוכה האנושית והאישית שיצרה האמנית אנג’ליקה שר.”

תערוכת אגדה ליטאית במוזיאון אילת עירי. פתיחה: 30.9 נעילה: 19.11

כתובת: יותם 2, אילת, שעות פעילות: ב’ – ה’ 22:00 – 10:00, ו’ 14:00 – 10:00, שבת 22:00 – 12:00

מחיר: 10 ₪ לאדם  טלפון:  08-6340754

◼️ לקבוצת החדשות באילת והערבה לחצו כאן

צילום: אנג'ליקה שר

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן