תערוכה חדשה במוזיאון רמת גן לאמנות ישראלית: "כל הימים, כל הימים"

כל הימים, כל הימים: משחקיות באמנות ישראלית עכשווית. התערוכה נפתחה ב- 4 ביולי, ממחיזה את הקשרים וההשפעות ההדדיות המתקיימים בין משחק, דמיון ויצירה

הדמיון האנושי הוא משאב קוגניטיבי מופלא ובלתי נדלה, המאפשר לנו להעלות במוחנו רעיונות, דימויים ותרחישים, החורגים מעבר לגבולות המציאות והסביבה המיידית. בבואנו לעולם אנו מצוידים ביכולת לברוא מציאויות חלופיות במחוזות המשחק והדמיון, אך ככל שאנו מתבגרים, רובנו ממעטים לפנות למאגרי הבדיון והיצירתיות.

 

ורד אהרונוביץ מסיבת התה של אליס, צילום מיכאל לירן

בתקופה הנוכחית נשאלת השאלה, כיצד נוכל ליצור מציאות חדשה בחברה הישראלית השסועה והמסוכסכת בהיעדר היכולת לראות בעיני רוחנו מציאות כזו? אמניות ואמנים, מעצם הווייתם, משמרים את המיומנות המשחקית לברוא עולמות ולקיים מרחב מדומיין של יצירה.

התערוכה "כל הימים, כל הימים" נפתחה במוזיאון רמת גן לאמנות ישראלית ב- 4 ביולי, ממחיזה את הקשרים וההשפעות ההדדיות המתקיימים בין משחק, דמיון ויצירה. היא מתחקה אחר ההתנסות היצירתית הבראשיתית, המתגלמת בחוויית המשחק והמשחקיוּת ומבקשת לגעת באותו מקום תודעתי שביכולתו לברוא מציאות, ואליו מתכנסת הנפש לשם התרגעות, שעשוע ויצירה.

נלי הורוביץ אמהות המזון – מנת יתר, פרט צילום רן ארדה

 

קווי דמיון נמתחים בין פעולת המשחק ומעשה היצירה האמנותית: שניהם מתאפיינים ביכולת לברוא עולם בעל חוקים משלו ולהציג תפישת מציאות חלופית, ולו רגעית.

בתערוכה משתתפים אמניות ואמנים ישראלים עכשוויים, הבוחנים את גבולות היצירה באמצעים משחקיים ומעלים מגוון תהיות באשר למציאות הישראלית. הם מציגים שאלות על טבע ותרבות, על זהות ועל רב-תרבותיות, לצד ביקורת על החברה, שבה אנו חיים באמצעות עבודות במגוון סוגי מדיה: וידיאו, מיצב, ציור, צילום ופיסול שחלקן נוצרו במיוחד לתערוכה.

אוצרת ראשית: שרי גולן, אוצרות: עדייה פורת ושרי גולן, עוזרת אוצרת ראשית: גילי זיידמן

 

◼️ לקבוצת חדשות רמת גן והסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – תרבות, בילוי ופנאי לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: מיכאל לירן | רן ארדה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן