תערוכה חדשה בכיכר ספרא, ירושלים: “להשאיר חותם”

עיריית ירושלים מציבה בכיכר ספרא צילומים וסיפורי חיים מרגשים של וותיקי העיר במסגרת מיזם תיעוד ייחודי

מיזם מרגש של עיריית ירושלים מוצג בימים אלה ברחבי כיכר ספרא ומסכם פעילות שנתית של תושבים וותיקים שנבחרו לספר את סיפור חייהם באמצעות מתנדבים, גם הם תושבים וותיקים, שגויסו לתהליך התיעוד.

 

המיזם מביא את סיפוריהם של וותיקי השכונות, מנגיש אותם לדור הצעיר, נותן להם מקום של כבוד ומייצר עבורם חיבור קהילתי מיוחד, באמצעות הסיפורים שמספרים במידה רבה גם את ההיסטוריה של השכונות בעיר ירושלים.

תהליך תיעוד הסיפורים התבצע באמצעות מתנדבים, גם הם תושבים וותיקים מהשכונה, אשר הגיעו לבתי המשתתפים לסדרת מפגשים, הקשיבו לסיפורים ותיעדו אותם באמצעות כתיבה וצילומים.

התיעוד החל סמוך לפרוץ המלחמה, והיווה מקור של נחמה עבור המשתתפים המתועדים, המשתייכים לקבוצת גיל מבוגרת, ביניהם אף מרותקי בית.

רצף המפגשים וחוויית התיעוד המשותף יצרו בין מספרי הסיפורים למתעדים המתנדבים חיבור חם, נרקמו יחסי חברות קרובים ורבים מהם המשיכו להיות בקשר.

בשיאו של התהליך נאספו התוצרים וקובצו לקטלוג מרשים, הכולל את סיפורי המתועדים ותמונותיהם.

 

הצילומים מוצגים ברחבת כיכר ספרא ופתוחים לקהל הרחב.

המיזם התקיים בשלוש שכונות בעיר: קריית היובל, עיר גנים ובית צפאפא והופעל על-ידי אגף אמנויות והמחלקות לשירותים חברתיים והמינהלים הקהילתיים, בשיתוף עם משרד הבינוי והשיכון ובאמצעות עמותת אוטוגרפרס.

ביום שני ה- 15-7-24 יתקיים אירוע חגיגי הכולל טקס הוקרה למשתתפים שלקחו חלק במיזם. ייקחו בו חלק נציגי הנהלת העירייה שיישאו ברכות ויתקיים מעגל שיח בין המשתתפים שישתפו על התהליך שעברו. בנוסף, יספרו על ההזדמנות להנצחת סיפורם האישי, על הקשרים שנוצרו במסגרת תהליך התיעוד ועל חשיבותו לחיבור הבין-דורי ולכלל תושבי הקהילה.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון:

“חשיבות המיזם היא בהנגשה ובחיבור הדור הצעיר להיסטוריה השכונתית ולדמויות מרכזיות בקהילה. המיזם מהווה מקור לכוח וחוסן לאוכלוסיית התושבים הוותיקים בשכונות ומדגיש את משמעות הקהילה, במיוחד בתקופה מאתגרת זו. המיזם גם נותן מענה חברתי תומך ותחושה של שייכות כחלק מבניית רשת חברתית עבור התושבים הוותיקים, אשר סיפוריהם משקפים במידה רבה את סיפורה של העיר ירושלים, סיפור שמייצג רב-גוניות, מגזרים שונים, תרבויות מגוונות, עולים וותיקים, חילונים ודתיים. אנו מזמינים את כל תושבי העיר להגיע לכיכר ספרא, ליהנות ולהתרגש מהתערוכה המיוחדת”.

 

◼️ לקבוצת חדשות ירושלים והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – תרבות, בילוי ופנאי לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – תיירות לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: עיריית ירושלים

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן