תנועת אחריי! זכתה בפרס אחדות ירושלים על תרומתה לחברה הישראלית

עם פרוץ המלחמה הקימה העמותה את את מערך “810” – תוכנית הכנה לצבא ולשירות משמעותי לנוער המפונה.

במעמד טקס מרגש שנערך בבית הנשיא, זכתה עמותת אחריי! בפרס אחדות ירושלים על תרומתה המשמעותית לחברה הישראלית במלחמת חרבות ברזל ועל הקמת מיזם “810” לבני ובנות הנוער המפונים

מעמד קבלת פרס אחדות ירושלים אחריי – צילום יחצ אחריי

תנועת אחריי הוקמה לפני 25 שנים, לאחר רצח רבין, במטרה לאחד את החברה הישראלית  ולחזק את המסוגלות והחוסן של בני הנוער מכל קצוות החברה הישראלית, לתרום לצמצום פערים ולשוויון הזדמנויות תוך חינוך לאחריות חברתית ולאומית. תוכניות התנועה מגוונות וכוללות: תוכניות הכנה לצבא, שנת שירות, מכינות קדם צבאיות, תוכניות טכנולוגיות (אחריי-טק), תוכניות לקידום בני-נוער חרדים ותוכניות לצעירים ערבים כאשר כל התוכניות מחנכות לתרומה לקהילה, אחריות חברתית, מסוגלות וסולידריות תוך פיתוח עצמי.

קבלת פרס ירושלים עם הנשיא – צילום יחצ עמותת אחריי

עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל גויסו למילואים כ- 71% מאנשי הצוות של אחריי וחברי ההנהלה. למרות זאת, פעילות העמותה המשיכה כרגיל ויותר מכך – בשל צורך עז שעלה בקרב בני הנוער במוקדי הפינוי, שחשו ש”הולכים לאיבוד” – הקימה העמותה את מערך “810” – תוכנית הכנה לצבא ולשירות משמעותי לנוער המפונה.

מטרת התוכנית הייתה לתת להם מענה מעבר למסגרות החינוכיות הפורמאליות, במטרה לחזק את חוסנם וביטחונם האישי בתקופה המורכבת. המערך פועל מנובמבר במוקדי הפינוי וכעת ממשיכים המדריכים ללוות את הילדים במוקדים אליהם עברו לדיור זמני ברחבי הארץ ועד לחזרתם הביתה.

בייחוד בתקופה המורכבת בה המדינה נמצאת, פעילות העמותה ממשיכה במלוא עוצמתה: אנשי צוות שלא מוותרים על אף חניך ויוצאים מהלחימה ישירות ללוות את החניכים, ליווי ותמיכה במשפחות שכולות, והמשך פעילות עם מגוון הקשת החברתית בישראל ואיחוד וחיזוק החוסן הלאומי והאישי של הנוער.

ביום שישי האחרון, התקיים מסע סיכום השנה של עמותת “אחריי!” בו השתתפו משפחות שכולות של 49 נופלים בוגרי העמותה, משפחתה של אגם ברגר בוגרת העמותה שחטופה בעזה, מנכ”ל בנק לאומי חנן פרידמן שתומך בעמותה מתחילת דרכה, שר החינוך יואב קיש וכן הנשיא יצחק הרצוג ורעייתו ורבים מכובדים נוספים.

נשיא המדינה, במעמד טקס הסיום במסע סיכום שנה באחריי! , פתח בסיסמת הארגון:

״המדינה זה אנחנו ומה שנעשה הוא שיהיה. אני רוצה לומר לכם באהבה גדולה- בראבו! הגעתם לכאן אחרי לילה ארוך ואתם כמשפחת אחריי משלימים פה פרק משמעותי בהתבגרות ובהשתלבות שלכם בכל מעגלי החיים במדינת ישראל”

הנשיא הודה לנוכחים, בינהם שר החינוך ולמשתתפי ומארגני הכנס והוסיף:

״אני מבקש להביע מעומק הלב את תנחומינו והשתתפותנו בכאבן הנורא של המשפחות השכולות, חלקן כאן. אנחנו מאחלים לכולם מזור ורגעים של שמחה גם כן, כשהם רואים אתכם הם מרגישים חלק מהמשפחה הגדולה של אחריי, אנחנו מתפללים וקוראים לחזרתם המהירה של החטופים והחטופות הביתה, אנחנו מתפללים לכל המשפחות ולכל החטופים- שיחזרו בשלום לביתם. המילה אחריי היא משהו ענק – עצום , כשאדם אומר את המילה אחריי מאחוריו יש כוח גדול הכוח הזה הוא אתם, ואני בטוח שבמקום הזה שאני עומד בו יעמוד אחד מכם. אתם צריכים לחלום בגדול, לפעול בגדול, לראות את טובת המדינה בגדול, יש לנו מדינה מדהימה מגוונת ומרתקת- בעלת אמונות, דעות ותפישות עולם שונות, אבל היא הבית שלנו למענה אנחנו כאן למענה אתם גדלים. אני מאחל לכל אחד ואחת מכם בהצלחה במסלול האישי והלאומי, בהצלחה לאחריי!״

מנכ”ל אחריי, אמיר סטרוגו, על הבחירה בעמותה לזכייה בפרס ירושלים:

“החברה הישראלית זקוקה לעין טובה, לסובלנות ולערבות הדדית. נמשיך להשפיע על צביונה של החברה הישראלית ולפתח מנהיגות צעירה בכל חלקי החברה. בזמן המלחמה, למרות ש- 71% מאנשי הצוות גויסו, המשכנו בעשייה בכל הארץ והקמנו את מערך “810”  לבני-הנוער המפונים במוקדי הפינוי. לצערנו, גם שכלנו במלחמה 49 בוגרים ואנשי צוות שלנו – למען זכרם ולמען עתיד טוב יותר במדינה, נמשיך בעשייה מאחדת ונפעל לחיזוק החברה הישראלית. אני מודה לוועדת הפרס על הבחירה בנו.”

 

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: תקשורת בית הנשיא | עמותת אחריי!

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן