תנועה חדשה ברחובות: חוזה חדש

“אבי מעוז וסמוטריץ’ צובאים בשערי העיר ומבקשים לשנות את מערכת החינוך שלנו ולהשתלט גם על הזירה המוניציפלית. זו הסיבה שבגללה החלטתי בסופו של דבר לרוץ, וזו הסיבה שבגללה אני קורא לכולנו להתגייס לניצחון הזה”

חוזה חדש רחובות – תנועה חדשה בעיר אותה מוביל חבר המועצה אסף סטי אלבר.

מהתנועה נמסר כי מדובר בתנועה ארצית שקמה מתוך המחאה כדי לקדם וליישם נוכחות ליברלית ודמוקרטית במועצות המקומיות ברחבי הארץ. אנחנו מגיעים ממגזרים שונים של המחאה: בונות אלטרנטיבה, מחאת החינוך, בלי דמוקרטיה אין אקדמיה וכמובן המחאה המקומית הערה שלנו. מצאנו את “חוזה חדש” כמסגרת הנכונה ביותר והשותפות המתאימה ביותר להשגת היעדים שאנו מאמינים בהם ושנכונים בעת הזו לרחובות. השאיפה המרכזית שלנו היא להקים מחנה ליברלי גדול ברחובות כדי ליצור עוצמה משמעותית במועצה. כולנו צריכים להרפות משיקולי אגו ולמצוא את הדרכים להתאחד: איחוד סביב מועמד ליברלי מוביל ואיחוד רשימות במחנה דמוקרטי”.

“זה רגע מרגש.”, ציין אסף סטי אלבר – חבר מועצת העיר רחובות, שהחל את הדרך שלו עם איטל בציר אלשיך. “אני כבר שנים משלב את האקטיביזם החברתי והרוחני בעשייה פוליטית. לכן כל כך משמח אותי שהמחאה שלנו הבשילה כל כך מהר להבנה שחייבים להפשיל שרוולים ולפעול פוליטית. אנחנו מכריזים ומכריזות היום רשמית על ההקמה של ”חוזה חדש רחובות”, וחוזה חדש זה בדיוק החלום הזה: תנועה פוליטית שצומחת מתוך המחאה ומבקשת לשנות את הסדר הפוליטי, לכתוב מחדש את החוזה בין הפרט לבין המדינה ובשלב ראשון לקהילה ולעיר. יחד עם השותפה המופלאה שלי, Hagar Moshe Kedem, ויחד עם הפעילים והפעילות הנהדרות שלנו נמשיך להיאבק על פניה של העיר שלנו.

“בראש ובראשונה חשובה לנו כרגע האחדות של הגוש. אנחנו מפצירים בכל הסיעות הליברליות להתלכד מאחורי מועמד ליברלי מוביל ולצאת יחד למאבק על עיר ליברלית ודמוקרטית. רק ביחד ננצח. במועצה נוכל להמשיך ולהרבות טוב, לחזק חוסן קהילתי, לחזק את מעמד הנשים בעיר, לחזק את החינוך, הרווחה והתרבות – בימי חול ובשבתות, לכל התושבים והתושבות ללא הבדל דת, גזע, מין או מגדר! אנחנו בתקופה מיוחדת. אבי מעוז וסמוטריץ’ צובאים בשערי העיר ומבקשים לשנות את מערכת החינוך שלנו ולהשתלט גם על הזירה המוניציפלית. זו הסיבה שבגללה החלטתי בסופו של דבר לרוץ, וזו הסיבה שבגללה אני קורא לכולנו להתגייס לניצחון הזה. כמו בלשכת עורכי הדין, אם נתלכד יחד יכול נוכל!”.

לשון המצע – חוזה חדש ברחובות תקדם:
• דמוקרטית – טיפוח ציביון פלורליסטי של העיר על כלל קהילותיה המגוונות, תוך מענה לצורכי כלל הציבור, כל ימות השבוע.
נפעל לחיזוק הכוחות החיוביים של המחאה, נמשיך את מאבקנו למוסדות תרבות, קהילה והתכנסות לכלל הציבורים בימי חול ובשבת, איש ואישה ע”פ אמונתם.
• חוסן קהילתי – עידוד הזדמנויות קהילתיות, חיזוק רשת קהילות, הידוק הקשר בין הרשות לתושבים.
• מאבק הנשים – התנועה תפעל לקידום זכויות נשים ובמאבק הנשים לשוויון ולייצוג הולם סביב שולחן קבלת ההחלטות בכל זירה. התנועה תפעל למניעת הדרת נשים, השתקת נשים, מחיקת נשים וסנקציות על לבוש נשי.
• חינוך – שמירה על מערכת חינוך ליברלית שפועלת באופן מעשי לחינוך והטמעת הדמוקרטיה, צדק, שיוויון, זכויות אדם, מודעות מגדרית, תוך הקניית כלים לילדנו לחזק את זהותם וחוסנם הפנימי והחברתי. חיזוק תנועות נוער חילוניות, טיפול עומק בצורכיהם של ילדים וילדות עם מוגבלויות ויצירת מענים נוספים לנערים ונערות בסיכון ומניעת התנהגויות סיכון.
• נמשיך לחזק ולתמוך בקהילה הגאה ובמאבקנו המשותף למיגור האלימות הגואה בעיר ושיוויון זכויות.
• נדרוש מנהל תקין ומקצועי, נקפיד על ניקיון כפיים, מקצועיות, שקיפות ומעורבות התושבים בפיתוח העיר. תוך יצירת תרבות עבודה של שיפור מתמיד, תחקירים, הפקות לקחים למחדלים בעיר.

◼️ לקבוצת החדשות ברחובות לחצו כאן 

צילום: פרטי

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן