תלמידי אור יהודה השתתפו בחידון על מורשת העיר

12 תלמידים מ-6 בתי ספר הגיעו לשלב הגמר בחידון מורשת אור יהודה שהתקיים בסימן 75 שנה להיווסדה, ובשיאו הוכרז כי נועם מססה מאהוד מנור ועילי יוסופוב מאלונים זכו במקום הראשון

שלב הגמר בחידון מורשת אור יהודה התקיים הבוקר (ראשון) בהיכל התרבות אור יהודה והתקיים השנה בסימן 75 שנה להיווסדה של העיר. מדובר באירוע שמתקיים באופן מסורתי בעיר, כאשר תלמידי כיתות ה’ מתכוננים אליו במשך חודשים לאחר שהם לומדים ממקראה מיוחדת שהופקה במיוחד עבור האירוע וכוללת מידע רב אודות ההיסטוריה של העיר והמדינה.

אל שלב הגמר העפילו 12 תלמידים שמגיעים מששת בתי הספר היסודיים בעיר – אלונים (עילי יוסופוב ואורי טורגמן), אהוד מנור (נועה מססה ואימרי מאיר), יצחק נבון (יהלי אליישב ועדן דעבול), סביונים (ליאורה מלקמו ודורון שיינר), סעדיה גאון (הללי גרינבוים והללי שוורצבוים) ושיזף (רעות כהן וליעוז דלל).

בשיאה של התחרות הוכרזו הזוכים: את המקום הראשון גרפו יחד נועם מססה (אהוד מנור) ועילי יוסופוב (אלונים). במקום השני זכתה הללי שוורצבוים ובמקום השלישי אלמה בלס (אהוד מנור) והללי גרינבוים (סעדיה גאון). הזוכים במקומות הראשונים קיבלו שוברי קנייה לרכישת ספרים. כמו כן, כלל המשתתפים קיבלו תעודה ומשחק רמיקוב.

את האירוע כיבדו בנוכחותם סגן ראש העיר, עופר בוזי, מנהלת אגף החינוך, דלילה אשכנזי, מנהלות בתי הספר היסודיים בעיר, מורות, תלמידים והורים. חבר השופטים כלל את יפית שמואלי, דניאל חיימוב וטלי מוצפי.

בדבריה ציינה אשכנזי: “אור יהודה עברה דרך ארוכה מאז הקמתה כמעברה קטנה. היא עשתה התפתחות מרשימה לאורך 75 שנה וההתפתחות הזו משקפת את חוסנה של העיר. אנו מטמיעים את הערכים החשובים הללו של התרומה לקהילה והיזמות שבה במערכת החינוך שכולנו גאים בה”.

החידון עצמו מתקיים כחלק מתוכנית הלימודים האסטרטגית “מקום וזהות” הנלמדת בכיתות ה’ בבתי הספר היסודיים בעיר במסגרת שיעורי מורשת ישראל במהלך כל השנה. את החידון הנחה נריה פנחס, חתן פרס עולמי לחידון התנ”ך לשנת 1980.  במסגרת החידון, התלמידים נשאלו שאלות כלליות על ההיסטוריה של המדינה וכן שאלות נקודתיות על מורשת העיר, התפתחותה המואצת ועוד. בנוסף, הם התבקשו לענות גם על 10 שאלות ששאלה מנהלת האגף. הקהל השתתף אף הוא בחידון אינטראקטיבי בסגנון קהוט בזמן שחבר השופטים שיקלל את התוצאות ואת הנקודות.

◼️ לקבוצת חדשות – בקעת אונו | יהוד מונוסון, סביון, גבעת שמואל, קריית אונו, גני תקווה, אור יהודה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: סטודיו ישראל

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן