תכנית שיקום וחילוץ כלכלית ללא עלות לבעלי עסקים ותושבי העוטף

ארגון דף חדש יעניק תכנית שיקום וחילוץ כלכלית ללא עלות לבעלי עסקים ומשפחות מהעוטף והדרום שנפגעו באופן ישיר.

ארגון דף חדש יעניק תכנית שיקום וחילוץ כלכלית ללא עלות לבעלי עסקים ומשפחות מהעוטף והדרום

מלחמת “חרבות ברזל” מצאה את העסקים הקטנים ואת משקי הבית בישראל במצב שברירי, אחרי רצף של משברים בשנים האחרונות – משבר הקורונה, עליה דרמטית בעלויות תפעול וחומרי גלם עקב המלחמה באוקראינה, אי יציבות פוליטית ועליה חדה בשיעורי הריבית בשנה האחרונה.

המלחמה יצרה מצב שבו עשרות אלפי משפחות בקו העימות נעקרו מבתיהן, וכ – 40% מהעסקים הקטנים מתמודדים עם ירידה דרמטית בהיקפי הפעילות ונמצאים על סף קריסה כלכלית.

ללא תכנית התערבות מתאימה המלחמה עלולה להנחית מכת מוות על משקי בית ועסקים רבים כאשר מאחורי כל עסק עומדת משפחה שתיוותר ללא מקור פרנסה, וכן עובדים וספקים שייפגעו, אומר עו”ד תומר רבינוביץ, מנכ”ל עמותת דף חדש.

מסה קריטית של עסקים ומשפחות שייפגעו עלולה אף לפגוע ביציבות המשק כולו, כך שהסיוע נדרש כחלק מהמלחמה לחיזוק החוסן הלאומי של אוכלוסיית ישראל כולה. דף חדש – שיקום כלכלי הוליסטי דף חדש הוא ארגון חברתי ה מתמחה בשיקום כלכלי של משפחות ובעלי עסקים קטנים שנקלעו לקריסה כלכלית.

בשנים האחרונות פיתח ארגון דף חדש והפעיל שורה של תכניות חדשניות לשיקום כלכלי שבבסיסן ראייה הוליסטית של בעיית החובות כבעיה שיש למצוא לה פתרון שיקומי ארוך טווח, שגם יתן מענה לכאב המיידי של הפונה ולקשיים הכלכליים של התא המשפחתי כולו, וגם ישמור על יציבות כלכלית לטווח הארוך וימנע חזרה למעגל החובות בעתיד.

תכניות השיקום הכלכלי של דף חדש פועלות בעזרת מיטב אנשי המקצוע בתחום – עורכי דין, מלווים כלכלים ואח’, ובשיתוף ארגונים מובילים בחברה האזרחית (קרנות ביטוח לאומי, הג’וינט, פעמונים, עוגן ואח’). במציאות שבה מאות אלפי ישראלים חיים בחוב לאורך כל ימות השנה, ו-75% מחדלי הפרעון בישראל חוזרים למעגל החובות, הצליח הארגון לסייע עד כה למשפחות ולבעלי עסקים רבים לצאת ממעגל החובות למציאות של רווחה כלכלית, ולשמור על מאזן תזרימי חיובי לאורך זמן.

ארגון דף חדש גיבש תכנית התערבות ייעודית כדי לסייע בהתמודדות עם מצב החירום המיוחד לבעלי עסקים ומשפחות שנפגעו מהלחימה, שמטרותיה: לבחון היתכנות להמשך הפעלת העסק, לייצר הכנסה מיידית למשק הבית, להסדיר חובות קיימים ולהמנע מצריכת אשראי לא הכרחי, לשמור על מאזן חיובי בניהול הוצאות משק הבית ולצמצם במידת האפשר את הנזקים הכרוכים בקריסה כלכלית.

לשם כך הרחיב הארגון את מעגל היועצים עסקיים בעלי ניסיון ניהולי רחב, המתמחים בליווי עסקים במשבר, ויזם שיתופי פעולה חדשים עם מוקדי סיוע וחמ”ל אזרחי הפועלים בשטח, כדי לסייע להם במתן מענה שיקומי לפניות המגיעות למוקדים אלו.

התכנית מציעה שלושה סוגי התערבות: (א) יעוץ טלפוני שיתן מענה ראשוני והכוון לפונה או למוקד האזרחי המסייע לו; (ב) פגישת יעוץ לשם בחינת מצב העסק והבית והתאמת תכנית התערבות מתאימה; ו- (ג) תהליך ליווי ממוקד ואינטנסיבי של 10 מפגשים (במשך עד 3 חודשים), שמטרתו להתאים את העסק למציאות המשתנה. במקביל יוצעו פתרונות של ליווי תעסוקתי לבעלי עסקים שלא יוכלו להמשיך ולפעול בשל המצב, וכן יינתן סיוע בטיפול בחובות, במיצוי זכויות ובניהול כלכלת משק הבית. הליווי ניתן ע”י יועץ עסקי/כלכלי המתמחה בניהול משברים, בהתאם לאג’נדה השיקומית של דף חדש הרואה בבעל העסק ובמשפחתו כמכלול שלם שיש לתת לו מענה הוליסטי (אדם- עסק-משפחה), ומתוך הבנה שההתמודדות אינה כלכלית בלבד, אלא כרוכה במשבר רגשי קשה, בפרט בימים אלו.

הליווי העסקי ייתמך בגיבוי משפטי מעורכי הדין של דף חדש, ובסיוע סל המענים השיקומי שמציעה העמותה ללקוחותיה בשגרה. בשלב זה, השירות מוצע ללא תשלום למשפחות ובעלי עסקים שנפגעו באופן ישיר מהמשבר, בהתאם לתקציבים שיגוייסו לשם כך. בהמשך, נוכל להציע את השירות לציבור הרחב, בתשלום או במימון ממשלתי, בהתאם לצרכים ולאפשרויות שיעלו מהשטח. לפרטים נוספים ניתן לפנות דרך האתר

צילום: אייל יסקי

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן