תיקון משמעותי לחוק: אישור בקשות של אפוטרופסים, מיפוי כח והורים לקטינים ללא צורך בבית משפט 

הכנסת אישרה את יוזמת משרד המשפטים לרפורמה בתחום האפוטרופסות בקשות של אפוטרופוסים, מיופי כוח והורים לקטינים יאושרו בידי האפוטרופוס הכללי, ללא צורך בפנייה לבית המשפט

מליאת הכנסת אישרה את התיקון לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות שקידם סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין.

החוק החדש משמעותי מאוד לאלמנות ולאלמנים, למיופי כוח ולאפוטרופוסים שמטפלים במסירות בבני משפחתם ונדרשו עד כה לאישור פעולות ברכוש בבתי המשפט.

התיקון קובע הליך אישור מקל, אשר יפחית את הנטל הבירוקרטי, יקצר משמעותית את זמן הטיפול בבקשות ויחסוך בעלויות.

החקיקה נצרכה בין היתר בשל ממצאי האפוטרופוס הכללי לפיהם 95% מהחללים והנרצחים במלחמת חרבות ברזל לא הותירו אחריהם צוואה.

במקרים רבים ההורה שנותר, מוצא את עצמו שותף בנכסים עם ילדיו, ואם הם קטינים – הוא נדרש לאישור הפעולות ברכוש בבית המשפט.

מעתה, בקשות של אפוטרופוסים, מיפוי כוח והורים לקטינים יאושרו בידי האפוטרופוס הכללי, ללא צורך בפנייה לבית המשפט. מעבר להקלה הצפויה על הציבור, תיקון החוק יוביל גם לחיסכון בזמן שיפוטי יקר ובעלות ההתדיינויות לצדדים.

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין:

״תיקון החוק יאפשר מעבר מהליך שיפוטי להליך מינהלי פשוט ויעיל באפוטרופוס הכללי, שיפחית בעלויות האישור ויקצר את משך הטיפול בבקשות. החקיקה המתוקנת עתידה לסייע, בין היתר, לאלמנות המלחמה שירשו רכוש יחד עם ילדיהן הקטינים ולאפוטרופוסים המטפלים במסירות בבני משפחתם”.

מנכ”ל משרד המשפטים, איתמר דוננפלד:

“התיקון לחוק האפוטרופסות הוא צעד נוסף ממדיניות שר המשפטים להנגשת צדק וייעול הליכים לציבור הרחב. מהלך זה משמעותי ביותר ביותר עבור אלמנות, אלמנים ומיופי כוח שמטפלים בבני משפחתם. התיקון לחוק האפוטרופסות יוריד עומסים ממערכת המשפט, יצמצם את משך זמן הטיפול בבקשות ויקל על מי שמשמשים כאפוטרופוסים לקטינים, ובהם קטינים שהתייתמו לאחרונה מהוריהם במלחמת חרבות ברזל”.

בני הזוג, הדס דיסין גליק והח”כ לשעבר יהודה גליק, המייסדים של ארגון אמי”צים הפועל למען קידום זכויותיהם, התמיכה והסיוע למשפחות אמי”צים בישראל – אלמנים, אלמנות עם יתומים צעירים. השניים יזמו את התיקון בחוק והביאו לאישורו לאחר שנפגשו עם שר המשפטים יריב לוין והצליחו לשכנע אותו בחשיבות שבתיקון זה. את אישור התיקון לחוק ליווה גם האפוטרופוס הכללי עו״ד בן ציון פיגלסון.

ארגון אמי”צים מייצג 17,000 משפחות של אלמנות ואלמנים, הורים לכ- 30,000 ילדים יתומים, ומבחינתם התיקון שאושר הוא תחילתו של שינוי חשוב ונדרש.

“אנו רואים בתיקון הזה תחילתה של מהפיכה”, הכריז הח”כ לשעבר יהודה גליק. “התיקון יפחית את הסבל הנפשי וההוצאות הכספיות הגדולות שנכפים על אלמנים ואלמנות צעירים, ועל הדרך גם יתרום להפחתת העומס על בתי המשפט”.

הדס דיסין גליק, מנכ״לית ומייסדת עמותת אמי״צים:

“משמעות התיקון היא שמעתה רואים בהורה האלמן הורה שאין בלתו. מעתה הכבוד להורים האלמנים יהיה קבוע במסמרות חברתיות והציפייה היא שבעתיד ההורה גם לא יזדקק לאישור האפוטרופוס הכללי”.

 

◼️ לקבוצת משפחה: הורים, ילדים ומה שביניהם לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: אמ"יצים

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן