תושבים הציפו את הדוא"ל של ראש העיר בסוגיית מינוי רב נוסף. רחמים מלול: "מועצת העיר קיבלה החלטה חשובה והיסטורית, באיחור של עשרות שנים"

מלול

בימים האחרונים מוצף הדואר האלקטרוני של ראש העיר על ידי תושבים הדורשים ממנו לבטל את ההחלטה למנות רב נוסף לעיר, מינוי הכרוך בהוצאה של מאות אלפי שקלים מקופת העיר.

כפי שפורסם לראשונה ב"רחובות היום" הוקמה בשישי שהיה קבוצה בפייסבוק שבמרכזה הרצון לבטל את ההחלטה לעיל מישיבת המועצה האחרונה. מקימת הקבוצה, מרב פלברג קראה לגולשי הפייסבוק שהצטרפו לקבוצה, בהם חברים ממחאת הזבל המפורסמת (כמו קייסי חזי, למשל) לשלוח מייל לראש העיר ולכל המצביעים בעד מינויו של רב נוסף עם טקסט קבוע.

"השלב הראשון בעשייתנו הוא שליחת מכתבים/דוא״ל מאסיבית לראש העיר וחברי המועצה בבקשה לדעת מה היו הנימוקים וההסברים למינוי זה ושיתוף תחושותינו" פנתה פלברג לחברים בקבוצה והוסיפה: "חשוב שכל אחד ואחד ממכם ישלח מייל ולא יסמוך על יתר חברי הקבוצה. על מנת להקל על הפעולה מצ״ב מכתב מוכן הכתוב בנימה אישית שבו תוכלו להשתמש כרצונכם/ן ורשימת נמענים. אנא ממכם שלחו עוד היום מייל כדי שבעירייה יראו וירגישו שאנחנו לא רק משלמי מיסים!".

מרב פלברג. מובילת המחאה לביטול רב נוסף לעיר

בהמשך צירפה פלברג את כתובות המייל הרלוונטיות ואת תוכן המכתב כדלקמן: "לכבוד ראש העיר ומועצת העיר. הנדון: מינוי רב ראשי נוסף בעיר רחובות. בתאריך 28.5.17 אושר במועצת העיר, ברוב קולות, מינוי של רב ראשי נוסף בעלות של 650,000 שקלים בשנה.

לאור הגירעונות הגדולים שבהם עיריית רחובות נמצאת, די תמוה בעיני ביצוע מהלך כזה שבו אושר מינוי רב נוסף בעירנו. אני תוהה ומעוניינת לדעת מה היו הסיבות והנימוקים להחלטה זו, מהו הצורך לרב נוסף בעירינו. מהיכן הגיעה הדחיפות למנות רב נוסף כאשר מרבית הערים בישראל וגם המובילות מסתדרות עם רב אחד. 70 שנה גם תושבי רחובות הסתדרו עם ראש אחד.

הרב גדעון בן משה, המועמד המוביל להתמנות כרבה הספרדי של העיר

בהמשך המכתב: "האם נעשה סקר בקרב תושבי העיר בעניין? באם כן אשמח לראותו. מתחושתי עולה כי עיריית רחובות מנותקת מזה זמן רב מתושביה ואינה שמה אותם בראש סדר העדיפויות שלה. חברי המועצה מתכנסים ומאשרים מינוי של רב ספרדי בנוסף לרב הראשי הקיים בעיר. צריך להבין עד כמה מהלך כזה צורם לתושבים, שמרגישים שאף אחד לא רואה את צרכיהם האחרים.

אני רואה במינוי זה תעדוף לקוי בשעה שתושבי העיר נאנקים תחת עול הארנונה ועלות הקייטנות והצהרונים. יש צורך בשיפור והשקעה בחינוך, במסגרות החינוך המשלים, שיפור התשתיות, פארקים ציבוריים, ניקיון העיר וכיוצא בזה, ובכלל שינוי סדרי העדיפויות. התחושה הינה של בזבוז כספי הציבור.

המצביעים נגד הרב הספרדי בהם עו"ד יניב מרקוביץ' וד"ר רוני באום

אילו הייתם – אדוני ראש העיר וחברי המועצה – שואלים את תושבי רחובות ומשתפים לפני קבלת ההחלטה, אזי סבורני שהייתם מגלים שזהו נושא שחוצה עדות ומגזרים וקיים קונצנזוס לביטול ההחלטה ושימור ושיפור הקיים. אודה להתייחסותכם".

ראש העיר, רחמים מלול, הידוע כאחד מראשי הערים המשיבים בזריזות לתכתובות המופנות אליו מצד הציבור שלח מכתב תשובה כבר ב1 ביוני ובו כתב: "מועצת העיר מס' 46 שהתקיימה ביום א' ברחובות אישרה ברוב קולות מינוי רב ספרדי לעיר רחובות וקיבלה החלטה חשובה והיסטורית ובאיחור של עשרות שנים, זאת לאחר שהועלתה לראשונה בשנת 2011 וגם אז אושרה. בעיר רחובות מתגוררים קרוב ל150 אלף תושבים, יהיה זה אך ראוי כי ימונה בה רב ספרדי אשר יענה על הצרכים של קהילות רבות בעיר.

"הסכומים שצוינו בפנייתך אינם נכונים", הוסיף, "עלותו של העסקת הרב הספרדי הינה כ500 אלף שקלים כאשר השתתפות עיריית רחובות הינה 70% בלבד- כ350 א"ש בשנה והיתרה על ידי משרד הדתות. כמו כן עיריית רחובות הגיעה בשנים האחרונות לאיזון תקציבי".

"לסיכום, החלטות הנהלת העיר מתקבלות בשום שכל ובשיקול דעת מירבית עבור הציבור ולכלל הציבור. צר לי כי מצאת לנכון לנגח ולבקר דווקא החלטה זו".

תגובת ראש העיר לאזרחים הפונים בסוגיית הרב הספרדי

 

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן