תוקם תחנת משנה חדשה להגדלת אמינות אספקת החשמל בקריית מלאכי

התחנה החדשה, שתוקם בשטח של כ-9 דונם תאפשר קליטת אנרגיות מתחדשות בהיקף של כ-200 מגה וואט. ראש העיר, אליהו זהר, הודה לחברת החשמל על שיתוף הפעולה והדגיש את חשיבות הפרויקט לשיפור תשתיות החשמל לטובת התושבים

בפגישה שהתקיימה השבוע בלשכת ראש העיר, אליהו זהר, הוצגו עיקרי התוכנית להקמת תחנת משנה חדשה (תחמ”ש) באזור התעשייה בקריית מלאכי. התחנה החדשה, שתוקם בשיתוף חברת החשמל, צפויה לתת מענה לגידול הצפוי בביקוש לחשמל באזור, ולשפר את אמינות אספקתו לתושבים ולעסקים.

 

 

התחמ”ש החדשה תוקם בצפון מזרח קריית מלאכי, על שטח של כ-9 דונם. היא תספק חשמל לאזורי התעשייה תימורים וקריית מלאכי, לחלק מפארק תעסוקה יואב, לשכונות הצפוניות של העיר וכן למושבים באזור. התחנה תאפשר גם קליטת הספקי ייצור מאנרגיות מתחדשות בהיקפים גדולים, אשר על פי התחזיות צפויים להגיע לכ-200 מגה וואט עד שנת 2030. על פי לוח הזמנים שהוצג, קבלת היתר הבנייה לתחנה צפויה במרץ 2025, והתחנה צפויה להתחבר לרשת החשמל בספטמבר 2026.

 

במהלך הפגישה, הציג קובי אלטחן את הפרויקט והדגיש את חשיבותו לפיתוח העיר. הוא ציין כי חברת החשמל צפויה להגיש בקשה להיתר בנייה במהלך חודש אוגוסט 2024, וביקש את סיוע העירייה בקידום ההיתר. העירייה הביעה את הבנתה בחשיבות הפרויקט והתחייבה לסייע בקידומו, והוחלט כי תבחן שטחים חלופיים להקמת מתקן קו-גנרציה. כמו כן נקבעו אנשי קשר מטעם העירייה וחברת החשמל לטיפול בכל סוגיה שתתעורר בנושא הקמת התחנה, זאת בכדי לעמוד בלוח הזמנים.

 

ראש העיר, אליהו זהר, הודה למנהל מרחב שפלה בחברת החשמל, אבי אהרוני, ולמנכ”ל חברת החשמל, מאיר שפיגלר, על שיתוף הפעולה והתמיכה בהקמת התחנה. “הקמת התחמ”ש החדשה היא צעד משמעותי בשיפור תשתיות החשמל בקריית מלאכי ובסביבתה”, אמר זהר. “התחנה החדשה תספק חשמל אמין ויציב לאזור, ותאפשר פיתוח כלכלי מואץ”.

 

◼️ לקבוצת חדשות קריית מלאכי והמועצה האזורית באר טוביה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית קריית מלאכי

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן