שתי מדליות לשייטים: זהב לתום ראובני וכסף לשרון קנטור

על ההיסטוריה שעשתה, הגולשת הראשונה שזוכה במדליה אולימפית, אמרה שרון קנטור: “יש לזה משמעות ענקית, האישה הראשונה שמביאה מדליה בגלישה, זה מטורף.”

לראשונה, גולשת רוח ישראלית זכתה במדליה אולימפית.

קנטור זכתה במדליית הכסף בתום שבוע מדהים שלה בתחרויות גלישת הרוח האולימפיות במארסיי, בדגם IQFOIL.

שרון קנטור היתה אחת המועמדות הבכירות למדליה במשלחת הישראלית עוד לפני היציאה לפריז.

קנטור בת ה-21 היא אלופת העולם הנוכחית בדגם ה-IQFOIL, מנצחת תחרות ההכנה למשחקים האולימפיים במארסיי, וסגנית אלופת אירופה 2023.

“אלה משחקים אולימפיים ראשונים שלי. יש אווירה של התרגשות באוויר, אני כבר רוצה להתחיל, ובעיקר ליהנות בשיוטים”, אמרה קנטור לפני היציאה למשחקים, “ה-7 באוקטובר היה היום הכי שחור שחווינו, חשוב לנו הספורטאים לייצג את המדינה בכבוד”.

את קנטור מאמן המדליסט האולימפי שחר צוברי, שזכה בארד בבייג`ינג 2008, ויוכל להשלים דאבל, מדליה בתור ספורטאי ומדליה בתור מאמן.

קנטור היא תושבת מושב אביחיל שבעמק חפר וכל חייה היו סביב הים. היא החלה את דרכה בעולם הגלישה בגיל 10, לאחר שהצטרפה לחוג גלישה יחד עם אחיה.

על ההצלחה המסחררת של המשלחת הישראלית, המצליחה בכל הזמנים, אמרה קנטור: “תראו בכמה מדליות זכינו, קודם בג`ודו ועכשיו כאן. זה אדיר”.

קנטור לא שכחה להודות למנטורית שלה, לי קורזיץ, שגם ביקרה אותה לפני היציאה לפריז ואיחלה לה בהצלחה.

זמן קצר לאחר מכן, זכה תום ראובני במדלית זהב

בפתיחת ימי השיוט של תום ראובני באולימפיאדת פריז 2024, המטרה של גולש הרוח בדגם ה-IQFOIL הייתה להיכנס לעשירייה הראשונה ולהשיג את הכרטיס ליום המדליות.

אחרי שסיים שני את המוקדמות, התיאבון הגיע ולאחר שהשיג את המקום בגמר הוא סיפק שיוט גמר מדהים שבו הוא הפתיע את יריביו בדרך למדליית הזהב הרביעית בהיסטוריה של מדינת ישראל.

ראובני בן ה-24, תושב ראש העין, נולד לאם אנגלייה ולאב ישראלי והתחיל לגלוש בגיל שמונה במועדון בהרצליה, כאשר מגיל צעיר הוא כבר השקיע את כל כולו בענף השייט ובילדותו גם חי באירלנד עם משפחתו במשך מספר שנים.

על מנת להשקיע את כל כולו בענף, האלוף האולימפי החדש עזב את התיכון בכיתה י”א בה זומן לנבחרת האולימפית, בעקבות זכייתו בדגם ה-RSX שקדם ל-IQFOIL. הוא המשיך את לימודיו במסגרת תיכון אקסטרני.

באליפות העולם 2022 סיים במקום הרביעי, שנה לאחר מכן זכה במדליית ארד בתחרות במסגרת גביע העולם, ובשנה האולימפית הנוכחית סיים במקום השמיני באליפות העולם, מה שבסופו של דבר הביא לו את הניקוד הגבוה ביותר מבין המתחרים הישראלים, וכמובן את הכרטיס לפריז.

בת זוגו של ראובני בימים אלו היא ססקיה סילס, גולשת בריטית בת 27. השניים הכירו זה את זו במחנה אימונים באנגליה לפני למעלה משנתיים וכיום הם חיים יחד ומתאמנים בישראל. שני אחיו של ראובני, עילאי ונתי, התחרו גם הם בשייט.

לאחר שנכנס לעולם הגלישה הכיר תום את גל פרידמן, שהיום משמש כמאמנו.

 

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – ספורט לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: הוועד האולימפי בישראל | ערוץ 5 בטלגרם

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן