שר הביטחון יואב גלנט: ״את האש שבוערת כעת בתימן רואים בכל רחבי המזרח התיכון”

הקבינט התכנס היום לישיבה חריגה ביותר במהלך השבת. גם השרים סמוטריץ’ ובן גביר הגיעו, מאחר שמדובר בפיקוח נפש | ראש הממשלה נתניהו התעקש על תקיפה משמעותית, ולא “הדגמת יכולת” מינורית יחסית כפי שנעשה באיראן. בסופו של דבר, ולאחר עימותים בחדר, התקבל הקו של נתניהו והוחלט על תקיפת תשתיות הנפט של החות’ים | מטוסי חיל האוויר גמעו מרחק של כ-4,000 ק”מ (הלוך חזור), כאמור – גדול מעט מהמרחק לאיראן וחזרה. בתקיפה השתתפה טייסת 120 (“ענקי המדבר”), טייסת התדלוק של חיל האוויר, שסייעה למטוסי התקיפה להגיע ליעד ולחזור בשלום

שר הביטחון יואב גלנט: ״את האש שבוערת כעת בתימן רואים בכל רחבי המזרח התיכון. בפעם הראשונה שהחות׳ים פגעו באזרח ישראלי הכנו אותם – נעשה זאת ככל שידרש, הדם של אזרחי ישראל אינו הפקר״

 

״יצאתי כעת מבור חיל האוויר בו שהיתי ביחד עם ראש הממשלה, עם הרמטכ״ל ועם מפקד חיל האוויר במעקב אחרי התקיפה של מטוסי חיל האוויר בנמל חודידה, 2,000 קילומטר ממדינת ישראל״.

״את האש שבוערת עכשיו בחודיידה רואים בכל רחבי המזרח התיכון ולעניין הזה יש משמעויות ברורות. החות׳ים תקפו אותנו למעלה מ- 200 פעם – בפעם הראשונה שבה הם פגעו באזרח ישראלי הכנו אותם ואנחנו נעשה את זה בכל מקום שבו הדבר הזה ידרש״.

״לדם של אזרחים ישראלים יש מחיר, הוא לא הפקר, את זה יודעים היום בלבנון, בעזה, בתימן וגם במקומות אחרים, אם יעזו לתקוף אותנו התוצאה תהיה זהה״.

אישור התוכניות המבצעיות שהתקיים הבוקר בראשות שר הביטחון גלנט, יחד עם הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי, מנכ״ל משרד הביטחון אלוף (מיל׳) אייל זמיר, מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר, ראש אגף המבצעים האלוף עודד בסיוק, ראש אמ״ן האלוף אהרון חליוה, ראש אגף אסטרטגיה האלוף אליעזר טולדנו, המזכיר הצבאי לשר הביטחון תת-אלוף גיא מרקיזנו וראש האגף המדיני ביטחוני במשרד הביטחון דרור שלום.

 

עוד פרטים על השתלשלות האירועים מאחורי הקלעים של התקיפה הדרמטית בתימן, וההערכה שהפעולה עשויה, בתסריט מסוים, להוביל למלחמה:

אמש כינס נתניהו הערכת מצב ביטחונית והורה לצה”ל להכין תגובה משמעותית.

בבוקר שיחת ועידה בהשתתפות רה”מ, שר הביטחון, הרמטכ”ל ומפקד חיל האוויר. לאחר מכן התייעצות פנים אל פנים בקריה.

בתום ההתייעצות נתניהו מחליט לכנס את הקבינט באופן חריג ביותר במהלך השבת. הסיבה: ההבנה שלא ניתן לשלול אפשרות שהתקיפה תוביל למלחמה אזורית, ובמקרה של מלחמה, מבחינה משפטית, נדרש אישור הקבינט.

לאחר הישיבה רה”מ וראשי מערכת הביטחון יורדים לבור בקרייה לפקח על המבצע. פקודת ההמראה ניתנת – והשאר היסטוריה.

 

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: תקשורת משרד הביטחון

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן