שני ילדים ננעלו ברכב בקרית מלאכי

קרית מלאכי: שני אחים קטנים ננעלו ברכב וחולצו בשלום על ידי מתנדבי ידידים • "הרגענו את האמא הלחוצה, וחילצנו במהירות"

כמה מלחיץ יכול להיות לאם ששני ילדיה – בני שנתיים ובן חצי שנה בלבד – ננעלים ברכב?

בדיוק אירוע כזה התרחש בקרית מלאכי – התקבלה קריאה במוקד ידידים אודות שני אחים קטנים, פעוט כבן שנתיים ואחיו התינוק כבן חצי שנה, שננעלו בשגגה ברכב לעיני אמם, ברחוב שמעון פרס בקרית מלאכי.

בר יהודה, יוסי מלמד ואביעד ויצמן, מתנדבי הסניף המקומי, נענו לקריאה והגיעו במהירות למקום. באמצעות הציוד הייעודי שברשותם חילצו המתנדבים את האחים הקטנים בזריזות ובשלום, ללא גרימת נזק לרכב.

לדברי בר יהודה: "חיכיתי לאוטובוס לעבודה, כשלפתע קיבלתי התראה על קריאת חירום. רצתי לרכבי ומהרתי למקום, שם הצטרפו אליי מתנדבים נוספים. האמא הייתה לחוצה ושאלה אם יש לנו איך לעזור, והרגענו אותה שהילדים יהיו בסדר. בתוך כדקה, בכוחות משותפים, חילצנו את הילדים בשלום. מספק מאוד לפתוח כך את היום".

בארגון ידידים שבים וקוראים להורים לאמץ כלל מפתח ולשאת עליהם את מפתח הרכב תמיד • במקרה של נעילת רכב יש ליצור קשר מיידי עם מוקד ידידים במספר 1230 ללא כוכבית.

נזכיר כי רק בשבוע שעבר נקבע מותו של פעוט שנשכח ברכב

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בעשור האחרון (2013-2023) מתו 41 ילדים כתוצאה משכחה או הילכדות ברכב. זה הפעוט השני שנהרג משכחה ברכב בשנת 2023

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "שכחת ילדים ברכב היא תופעה נוראית שיכולה לקרות לכל אחת ולכל אחת מאתנו. זה קורה בעיקר בתקופות של יציאה מהשגרה, לחץ ועייפות, כאשר נוצר נתק בזיכרון ואנחנו מתנהלים על אוטומט. בקיץ הישראלי הטמפרטורה ברכב סגור יכולה להגיע ל-70 מעלות. אני קוראת להורים, אל תגידו לי זה לא יקרה – מאמצים הרגל מציל חיים. בסוף כל נסיעה פותחים את הדלת האחורית, מתקשרים לבן או בת הזוג כשחונים או מפעילים תזכורת בנייד. בנוסף, מתקינים ברכב מערכת חכמה למניעת שכחה ברכב. כדי למנוע הילכדות ילדים ברכב חונה, מקפידים לנעול את הרכב בחנייה ומרחיקים את המפתחות מהישג ידם של ילדים".

◼️ לקבוצת החדשות בקריית מלאכי והמועצה האזורית באר טוביה לחצו כאן 

צילום: ארגון ידידים

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן