“שלח לחמך על פני המים” – סיפור וחיזוק יומי מתוך שיעור שבועי | הרב משה ועקנין

הרב משה ועקנין מאשדוד בסיפור וחיזוק יומי מתוך שיעור שבועי לכבוד שבוע טוב ומבורך

בס”ד

לכבוד שבוע טוב ומבורך סיפור וחיזוק יומי מתוך שיעור שבועי – “שלח לחמך על פני המים”

יום אחד ילד עני שנהג למכור סחורה מדלת לדלת כדי לממן את לימודיו בבית הספרגילה כי חסר לו רק מטבע אחד קטן של 10 שקל והוא היה רעב. הוא החליט לבקש ארוחה בבית הבא אולם דעתו התבלבלה עליו כאשר אשה צעירה פתחה את הדלת. במקום לבקש ארוחה הוא ביקש לשתות מים.

היא חשבה לעצמה שהוא נראה רעב ולכן הביאה לו כוס חלב גדולה הוא שתה באטיות ואז שאל “כמה אני חייב לך?” היא ענתה “אתה לא חייב לי דבר אמא לימדה אותנו שלא לקבל תשלום תמורת חסד” הוא ענה: “אם כך אני מודה לך מעומק ליבי”

כאשר שמעון עזב את הבית. לא רק שהוא חש חזק יותר מבחינה פיזית אלא גם אמונתו באלוקים בורא העולם התחזקה ושיש אנשים טובים.

שנים רבות חלפו לאחר מכן.אותה אשה צעירה חלתה באופן אנוש. הרופאים המקומיים היו מתוסכלים. לבסוף הם שלחו אותה לעיר הגדולה, שם ביקשו ממומחים לחוות דעה על מחלתה הנדירה.

ד”ר שמעון סלע נקרא לחדר המומחים.כאשר הוא שמע מאיזו עיר היא הגיעה אור משונה נדלק בעיניו. הוא קם מיד והלך אל חדרה בבית החולים. הוא הלך לראות אותה כשהוא לבוש בחלוק הרופאים שלו וזיהה אותה מייד. הוא חזר לחדר המומחים כאשר הוא נחוש לעשות כמיטב יכולתו
להציל את חייה. מאותו יום והלאה הוא ייחס תשומת לב מיוחדת למקרה שלה.

לאחר מאבק ממושך הם ניצחו בקרב. ד”ר שמעון ביקש מהמשרד להעביר אליו את החשבון הסופי לצורך אישור. הוא הסתכל בו רשם משהו בצד והחשבון נשלח אל החדר שלה.

היא חששה לפתוח אותו משום שהייתה בטוחה שהיא תיאלץ לשלם אותו עד סוף חייה. בסופו של דבר היא הסתכלה ומשהו משך את תשומת ליבה בצד החשבון והיא קראה את המילים הללו:

“שולם במלואו באמצעות כוס חלב אחת. על החתום ד”ר שמעון סלע”. דמעות של שמחה זלגו מעיניה וליבה השמח התפלל ואמר: תודה לך אלוקים שאהבתך התפשטה בליבותיהם ובידיהם של האנשים.

נאמר בתורה “שלח לחמך על פני המים כי ברוב הימים תמצאנו” – המעשה הטוב שאתה עושה היום עשוי להועיל לך או למישהו שאתה אוהב בזמן הכי פחות צפוי. אם לא זכית לקבל את גמולך על המעשה הטוב שעשית, לפחות הפכת את העולם למקום טוב.

האם אין זו משמעות החיים כולם??

שבוע עם טוב אמן, שבוע עם סימן טוב אמן, שבוע עם מזל טוב אמן, שפע, ברכה וטובה, ושמחת הלב אמן כן יהי רצון

הרב משה ועקנין

**

◼️ חדש! לקבוצת חדשות בווטסאפ – דת ומסורת לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: פרטי

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן