שוק הנדל”ן ברחובות: ירידה משמעותית ברכישות משפרי הדיור, יציבות ברכישות הזוגות הצעירים

הכלכלן הראשי במשרד האוצר, יואל נווה, ציין בסקירתו השבועית שעוסקת בענף הנדל”ן למגורים בחודש מרץ כי נמשך הקיפאון. על פי הנתונים, סך הדירות שנרכשו עמד על 8.8 אלף דירות, בדומה לרמה הנמוכה שנרשמה בפברואר ובהשוואה לאשתקד זוהי ירידה של 18 אחוזים.

נווה ציין בסקירתו כי לראשונה מאז אוקטובר אשתקד ניכרת ירידה משמעותית גם בפלח השוק של דירות יד שניה. בדומה לחודשים הקודמים, הסגמנט שמוביל את הירידה בעסקאות הינו המשקיעים. נמשכת המגמה של ירידה ב”מלאי” הדירות המוחזק בידי משקיעים כאשר ירידה משמעותית נרשמה גם ברכישות משפרי הדיור, תוך ירידה ברמת המינוף.

באזור רחובות נרשמה יציבות ברכישות הזוגות הצעירים, בהשוואה לחודש פברואר, אם כי בחודשים הקודמים ירדו רכישות הזוגות הצעירים באזור זה בשיעורים גבוהים מהממוצע הארצי. רכישות משפרי הדיור רשמו ירידה של 2 אחוזים בחודש מרץ, בהשוואה לחודש הקודם, זאת בהמשך לירידה בשיעור מצטבר של 7 אחוזים בחודשיים הקודמים. בהשוואה למרץ אשתקד מתעצם שיעור הירידה ברכישות משפרי הדיור ל-16 אחוזים, בהמשך לירידה של 4 אחוזים בחודש פברואר.

יציבות ברכישות הזוגות הצעירים (צילום: ארכיון, שאטרסטוק)

במהלך הסקירה מציין הכלכלן הראשי כי בולט במיוחד אזור רחובות עם שיעור ירידה חודשיים דו-ספרתיים ברכישות משפרי הדיור בחצי השנה האחרונה, בהשוואה לתקופה המקבילה. בחודש מרץ הגיע שיעור ירידה זה ל-33 אחוזים, שיעור הירידה הגבוה ביותר בהשוואה ארצית. יתכן והירידה החדה ברכישות משפרי הדיור באזור רחובות מוסברת לפחות בחלקה בעובדה לפיה בשנות הגאות בשוק, כאשר הלכה והתרחבה התופעה של רכישת “דירות בהמתנה” – דירות שרוכשים משפרי דיור, טרם שמכרו את דירתם הקודמת, היה אזור זה הבולט ביותר בשיעור הדירות הנמצאות “בהמתנה”.

לפיכך, ניתן להניח כי הירידה ברכישות שני הסגמנטים האחרים של השוק, המשקיעים והזוגות הצעירים, מקשה על משפרי הדיור באזור לרכוש דירה, תוך לקיחת סיכון שיתקשו במכירת דירתם הקודמת. ממצא נוסף הראוי לציון ביחס למשפרי הדיור הינו הצטמצמות הפער בין מחיר הדירה הנרכשת על ידם לבין מחיר הדירה אותה הם מוכרים, דהיינו, תוספת המחיר הנדרשת מהם בעת הרכישה של דירתם החדשה.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן