שוב: מטח כבד לעבר ישראל, צפו ביירוטים

שוב: מטח כבד לעבר גוש דן, הירקון, השרון, אשדוד והעוטף | צפו ביירוטים

אזעקות צבע אדום נשמעו לפני זמן קצר היטב ברחבי הארץ.

החל מהשעה 21:00 בערב – מטח כבד מרצועת עזה לעבר ישראל – כולל אזור השפלה (גן שורק, פארק תעשיות פלמחים), אזור הירקון (ראש העין, עינת, אזור תעשייה אפק ולב הארץ, נופך, בארות, רינתיה, אלעד, נחלים, אלעד, נחלים, נחשונים, מזור), אזור השרון (אורנית, כפר ברא, כפר קאסם, רעננה) ובאזור לכיש (אשדוד-אזור תעשייה צפוני, פלמחים). באזור דן נשמעו האזעקות בכפר שמריהו, הרצליה, כפר סירקין, רמת השרון, הרצליה, סנימה סיטי גלילות, מתחם פי גלילות,, מעש, מגשימים, פתח תקווה, תל אביב – במרכז העיר וגם בעבר הירקון), בעוטף עזה נשמעו האזעקות במפלסים ובמטווח ניר עם.

מהמשטרה נמסר: שוטרי מחוז ת”א ומרכז מבצעים כעת סריקות נרחבות בגזרתם על מנת לאתר זירות נפילה של פריטי רקטה. בשלב זה לא ידוע על נזק או על נפגעים. אנו קוראים לתושבים להישאר במרחבים המוגנים, להימנע מהגעה לזירות ולא להתקרב או לגעת בשרידי רקטות העשויים להכיל חומרי נפץ ולדווח על כך ללא דיחוי למוקד 100.

עדכון: אזעקה נוספת נשמעה לפני זמן קצר – בדיוק בשעה 21:34, באזור דן – בת ים, תל אביב-דרום העיר ויפו, מעש, אור יהודה, כפר סירקין, סביון , יהוד-מונסון, מגשימים, פתח תקווה
באזור השפלה-ראשון לציון, כפר חב”ד, משמר השבעה, בית דגן, צפריה, חמד, גנות, יגל, אחיעזר, תעשיון צריפין, נס ציונה, נטעים, בית חנן
באזור הירקון – בארות יצחק, נחלים

לא ידוע על נפגעים או זירות נפילת רקטות – עד כה.

חשוב לציין כי את האזעקות מהירי האחרון שמעו היטב – זאת לעומת ירי שבוצע מוקדם יותר הערב ולא נשמע.

כזכור, מוקדם יותר פרסמתי בחדשות 08,כי תושבים רבים ממרכז הארץ והשפלה נבהלו בעקבות שמיעת הדי פיצוצים, אך ללא אזעקות צבע אדום. נוכח המצב הבטחוני הרגיש, עלתה התהיה במה מדובר. “היו יציאות של טילים, ראינו מהחלון יירוטים אבל לא הייתה אזעקה בשום מקום”, סיפרו גולשים.

ארגון הטרור חמאס נטל כעת אחריות על ירי מספר רקטות לעבר גוש דן כשהמטרה היא פגיעה ישירה בתל אביב. הפיצוצים (לפחות שישה יירוטים) נשמעו היטב, כך לפי גולשי חדשות 08, אולם ידוע כי כאשר הרקטות נופלות בים ולא נשקפת סכנה לאזרחים – אין אזעקה.

אז למה לא שומעים אזעקה?

חשוב להבין כי בשנים האחרונות הגדיל צה”ל עוד ועוד את מספר אזורי ההתרעה (הפוליגונים) וכיום הם כבר עומדים על אלפי אזורים, כך שפיקוד העורף מפעיל את ההתראות באופן דיפרנציאלי, רק בשכונות שבהן יש חשש לנפילת רקטה או שברי יירוט. לעתים תישמע אזעקה בעיר מסויימת, אך רק בחלק מהשכונות. המטרה היא למנוע בהלה מיותרת של אזרחים שלא נמצאים בשטח המאוים ולהמשיך ככל שניתן את שגרת היום.

– אציין כי כשיש שיגורים שנופלים בים, לא מופעלת אזעקה ולא משוגרים מיירטים – ע”פ מדיניות.

נמשיך לעדכן. הצטרפו לטלגרם שלנו – הערוץ הרשמי, עדכונים שוטפים! איך מצטרפים? לוחצים כאן

רוצים להצטרף לעדכונים של חדשות אפס שמונה? לחצו כאן

לעדכונים ישירים בטלגרם: https://t.me/news08net

■ לקהילת הווטסאפ – מלחמה בישראל >> לחצו כאן

פייסבוק לחצו כאן

אינסטגרם לחצו כאן

טוויטר לחצו כאן

יוטיוב לחצו כאן

צילום: ארכיון

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן