שביתה בבית ספר במועצה אזורית יואב בתגובה לאירוע אלימות במהלך ביקור שר החינוך במקום

הסתדרות המורים משביתה היום (חמישי 5/9, ב’ באלול התשפ”ד) את הלימודים בבית-הספר היסודי “האלה” בכפר מנחם השביתה משעה 08:00 עד 09:00 בשל אירוע של אלימות והסגת גבול, שארע אתמול (רביעי) בביה”ס

שביתה בעקבות אירוע אלימות בבית ספר יסודי במועצה אזורית יואב

שר החינוך יואב קיש:

“מפגינים פורעי חוק שמכים שוטרים ופורצים לשטח בית ספר באלימות – זו לא הפגה לגיטימית זו חציית קו אדום!

אחרי יום בו ביקרתי את ילדי אשכול, שדרות, שער הנגב שדות נגב, נתיבות וחוף אשקלון, הגעתי למועצה אזורית יואב, כדי לשוחח עם צוות בית הספר שקלט את ילדי ניר עוז. במהלך הביקור הותקפתי יחד עם מורות בית הספר ואנשי משרד החינוך, על ידי מפגינים עם חולצות ‘בחירות עכשיו’ ודגלים צהובים שהכו שוטרים דחפו באלימות ופרצו לבית הספר בניגוד מוחלט לחוק.

מותר להפגין, מותר לא להסכים – אבל אסור בשום פנים ואופן להתנהג באלימות ולפרוץ לשטח בית ספר! אלו עבירות פליליות שאסור לנו לתת להן מקום!

אני קורא למשטרה לפעול נגד אותם פורעי חוק אלימים ולמצות איתם את הדין.”

הסתדרות המורים החליטה על השביתה לאחר שעשרות מפגינים התפרצו היום לשטח בית- הספר, שברו חלונות, עקרו ידיות של החדרים, שברו את דלת הזכוכית בספריה והתפרצו למטבחון.

מנהלת בית הספר ועובדי ההוראה דיווחו כי מדובר במחזה אימה והן חששו לבטחונן מול האלימות והוונדליזם.

האירוע החל בהפגנה מחוץ לכותלי בית הספר, במחאה על ביקורו במקום של שר החינוך, יואב קיש. כשהגיע השר החלה ההסלמה ומשתתפי ההפגנה קפצו מעל גדרות בית הספר והחלו להתפרע. בנוסף לפגיעה ברכוש בית- הספר ובציוד הם אף קיללו את צוות ההוראה והטיחו בפניהם קריאות גנאי.

בית-הספר “האלה” קלט עשרות ילדי מפונים מקהילת “ניר עוז” שנפגעה ב-7 לאוקטובר. צוות ההוראה עושה לילות כימים כדי שקליטתם תהיה מיטבית.

מהסתדרות המורים נמסר כי:

“זכות המחאה והזעקה היא זכות יסוד אולם לא ייתכן שצוותי הוראה יחושו מאוימים. לא נאפשר התפרעויות בביתי הספר. לא ייתכן שצוות שלם של הוראה יחשוש מאנשים שפלשו לבית הספר והשחיתו רכוש וציוד. לכן מחר נקיים שביתה בת שעה.”

 

◼️ לקבוצת מועצות אזוריות ומקומיות בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים מאתר חברת תנופה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן