רשת חוויות ברחובות ציינה את ה-7.10 והמלחמה במגוון אירועים

"״תהיו אנשים לפני שאתם לוחמים״ זו היתה המורשת שלו" – את הדברים אמרה שירה גהלי אמו של סרן ירין גהלי ז"ל, בטקס המרכזי של רשת חוויות לציון ה-7.10 והמלחמה

מתאחדים ומאוחדים בקהילה: רשת חוויות ציינה את ה-7.10 והמלחמה באירועים שהתקיימו במרכזים הקהילתיים ברחבי עיר. אמש התקיים הטקס בחוויות שוויץ רחובות החדשה, בהשתתפות המשפחות השכולות, מ"מ וסגן רה"ע אביב איטח, חברת המועצה איטל בציר אלשיך יו"ר דירקטוריון הרשת, חבר המועצה גיא צור, המנכ"ל גולן ביטון, יו"ר ועד השכונה הראל אשד, תושבים ותושבות.

במהלך הערב הודלקו 7 נרות של זיכרון, הנצחה ותקווה. הנרות הוקדשו לזכרם של האזרחים שנרצחו, הלוחמים שנפלו בקרבות, נרצחי מסיבת הנובה וכן, לשלום הלוחמים בחזית, להשבת החטופים, וכאות תודה לאזרחים האצילים שיצאו וסיכנו את חייהם להצלחת האחר, לאחדות ולשלום בנינו.

בטקס בניהולה של מנהלת המרכז מירב אהרון, השתתפו משפחות שכולות תושבות העיר, אבי טרי אביו של רב טוראי אפיק טרי ז"ל שנפל בלחימה בעזה שקרא את הקדיש, גיא אטיאס בעלה של ליאור חדד אטיאס ז"ל שנרצחה במסיבת הנובה אשר סיפר על אישיותה וכיצד תמיד פעלה למען האחר וגם במסיבה הגיעה כדי מטעם עמותת על"מ כדי לעזור ולתמוך בצעירים. וכן תושבי ותושבות העיר, אורנית כוכבי מנהלת מרכז חוויות אבן גבירול שביתה ניצלה ממסיבת הנובה וסיפרה על ההתמודדות והתקווהף סרן אבירם ג'רפי שמה-7.10 משרת במחנה שורה לזיהוי החללים, ליאת מורגן נציגת משפחות המגוייסים בעיר,

שירה גהלי, אמו של סרן ירין גהלי ז"ל שב-7.10 יצא על הבוקר להילחם בעוטף והציל משפחות רבות ונפל בדצמבר בקרבות בעזה, סיפרה ושיתפה כי : "ירין התגייס לסיירת גבעתי ומיד היה ברור שהוא יגיע רחוק, לא היה אצלו חצי דרך, אם הולכים על משהו אז זה עד הסוף והכי טוב שאפשר. הוא הפך למפקד וכל כולו היה דמות להערצה עבור חייליו. היתה לו יכולת מיוחדת לראות את כולם, ולא לפספס אף אחד. הוא תמיד ראה קודם את האדם שמולו ורק אחר כך את החייל שהוא, הסתכל לכולם בגובה העיניים וזו גם היתה המורשת שלו עבורם ״תהיו אנשים לפני שאתם לוחמים״."

עוד התקיימו אמש טקסים במרכז שוויץ המדע בהשתתפות ליאור ברזילי, אביה של סמלת אושר ברזילי, שסיפר את סיפור גבורתה של ביתו, תושבות ותושבי השכונה שהקריאו קטעים ובנות בית הספר למחול "עלמא" בריקוד מרגש וייחודי. במרכז חוויות קרית משה לקחו חלק באירוע, משפחת בן חמו, תושבי השכונה שבנם אור חיים בן חמו ז"ל נרצח בנובה וארגוני הנוער בשכונה.

אביב איטח מ"מ וסגן ראש העיר, אמר כי: "הערב אנחנו מתכנסים יחד כדי לזכור, להנציח ולא לשכוח את אותה שבת, שלעד תהיה כשבר וצלקת בעם ישראל, עלינו לזכור, שכולנו משפחה אחת. בשבת הזו חווינו אכזריות שבלתי ניתנת להכלה אנושית אך מנגד גם ראינו את עם ישראל היפה, את האזרחים שיצאו מהבית להילחם ואת כל המתנדבות והמתנדבים בעורף. זה החוסן הלאומי שלנו. אנו נלמד מהעבר ונשמור על חברה חזקה ומאוחדת."

ח״מ איטל בציר אלשיך, יו"ר דירקטוריון חוויות, בנאומה ציינה את החובה המוסרית שלנו כעם יהודי וכחברה לראוג לסולידריות חברתית : ״יש לנו הרבה מן המשותף יש לנו עבר , הווה ועתיד ביחד. אנחנו חייבים לשמור  על הסולידריות החברתית, ערך חשוב ביהדות כמו גם מצוות  פידיון שבויים. גדלנו על הערך שחיילים לא מפקירים ובטח ובטח לא אזרחיות ואזרחים ולא את החטופים״. וחתמה את דבריה : ״יש לנו אחריות יהודית וחובה מוסרית להחזיר את כל החטופים הביתה, כדי שנוכל לחזור להיות שוב להיות שלמים ושוב להמשיך במלאכת הרקמה החברתית שלנו על שלל גווניה״.

גולן, ביטון, מנכ"ל הרשת אמר כי: "הקהילה היא הנותנת לנו את הכח להמשיך הלאה. גיבורים וגיבורות שיצאו מביתם להילחם, תושבות ותושבים שמאז ועד היום נרתמים בעורף לסייע ולחבק – זו העוצמה שלנו בימים אלו. לצד הזיכרונות הקשים והחובה לזכור ולספר, אנו מתמודדים, יום אחר יום, עם האובדן ועם הצורך הקיומי להחזיק בתקווה וביכולת לשקם, להשתקם ולבנות עתיד ביחד למען הדורות הבאים. כולי תפילה לחזרתו של נמרוד כהן יחד עם כלל החטופים והחטופות, לשובם הבייתה של המפונים ולחזרתם של החיילות והחיילים בריאים בגוף ובנפש."

במהלך השבוע מקיימת רשת חוויות רחובות מפגשי התאחדות קהילתיים במרכזים קהילתיים, המביאים את סיפוריהם של הנופלים והנרצחים, עדויות של תושבי עוטף עזה, לוחמים ומתנדבים, שלקחו חלק במלחמת הקיום באותה שבת שחורה ובמלחמה.

ביום ראשון (6.10) התקיים ערב נשים מיוחד במרכז חוויות תנופה בהשתתפות מקהלת הנשים של המרכז "מקהלת נבו", בנות חוגי המחול והרצאה של רותם אחותו של שאולי גרינליק ז"ל. במרכז חוויות שוויץ רחובות החדשה התקיים מופע של ינאי אלבז, מוסיקאי, חבר קיבוץ חולית, המפונה ומתגורר בעיר, שסיפר על השנה שעבר ובמרכז חוויות פסגת המדע התקיימה עצרת התאחדות בהשתתפות אבי טרי אביו של רב טוראי אפיק ארי ז"ל.

הערב (שלישי 8.10) במרכז חוויות רחובות ההולנדית ליעד הר לב תספר את סיפורה של הילה קיילין ז"ל שנרצחה בנובה, במרכז חוויות אושיות, גלית ברודוש אם שכולה שתביא את סיפורה הטרגי של ביתה שירז ובן זוגה אבשלום פרץ ז"ל שנרצחו ממארב מחבלים ותקיים הרצאה של הדסה בן ארי, גיבורים לא נולדים ברגע, איך מתווכחים לילדים את המלחמה ומה אנו יכולים ללמוד ממנה לדור העתיד על הישראליות היפה. בחוויות אבן גבירול תתארח מחר(רביעי 9.10) נועה שקד מקיבוץ נחל עוז, שתספר איך שרדה מהממ"ד הביתי, ועוד.

לפרטים והרשמה לאירועים הבאים לחצו על הקישור.

 

◼️ לחדשות רחובות והסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: רשת חוויות רחובות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן