רמלה מתחדשת – גם בשכונת עמישב

התכנית כוללת 1,693 יחידות דיור, כ-3,980 מ”ר עבור שטחי תעסוקה ומסחר, כ-33,218 מ”ר עבור מבני ציבור וכ-13,600 מ”ר שטחים פתוחים.

הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור (ותמ”ל), בראשות הרב נתן אלנתן, אישרה להפקדה תוכנית להתחדשות עירונית ברמלה.

התוכנית, ביוזמה משותפת של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ועיריית רמלה, הינה על שטח כולל של כ-96 דונם, והיא ממוקמת בדרום העיר רמלה, בשכונת עמישב, במתחם הרחובות- מנחם דניאל ממזרח, רחוב הרב הרצוג מצפון, רחובות אמיל זולא וביאליק ממערב וכביש 40 מדרום.

התוכנית כוללת 974 יחידות דיור שיוקמו במבני מגורים עד 10 קומות, בהתאם לאופי השכונה שנמצאת בקרבה לעיר העתיקה, לצד 719 יחידות הדיור אשר יוקמו במגדלים בני 24-28 קומות. התוכנית מייצרת היצע מגוון של דיור מבחינת גדלי דירות, כמענה לקשת רחבה של משקי בית ואוכלוסיות הנמצאות בשלבי החיים השונים.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת מבני ציבור לגני ילדים, מעונות יום, בית ספר, מתנ”ס קהילתי, מועדון נוער, טיפת חלב ומוסדות דת, אשר יבנו בחלקם במשולב עם מבני המגורים וישורתו בכניסות נפרדות ונגישות מהרחובות והמרחב הציבורי. כמו כן, התוכנית מציעה כ- 33,218 מ”ר עבור שטחי ציבור וכ- 3,980 מ”ר עבור שטחי מסחר.

התוכנית מאפשרת יצירת חזית חדשה לעיר רמלה מדרום המתאפיינת בבניה מודרנית עם חזיתות מסחריות אשר צמודה לרצועה ירוקה לאורכה בסמיכות לכביש 40. כמו כן, התוכנית מציעה השלמת רשת רחובות לשיפור רשת ההליכה והנגישות בשכונת עמישב, וחיבור חדש לשכונה מכביש 40 לשיפור הגישה לנתיבי תחבורה ציבוריים המתוכננים לאורכו ומעבר לשכונת קרית האומנים.

פרישת הבניינים בתוכנית נעשתה בין היתר תוך היעזרות במודל אקלימי למניעת “איי חום עירוניים” ומתן אפשרות לזרימת רוחות נוחות לתוך המתחם.

כמו כן ולראשונה בוותמ”ל, נקבעו יחידות דיור שבנייתם תותנה בהקמת קרן לתחזוקת המבנים על ידי היזם. מדובר ב”תחזוקת שבר” אשר נועדה לממן את עלויות החלפת המערכות יקרות המשולבות במגדלים, ולמנוע את הטלת העלויות הכרוכות בכך על הדיירים.
כיום מצויות במתחם 327 יחידות דיור המצויות במבנים בגובה של 1-4 קומות, במבני צמודי קרקע, מבני גן-גג ומבני רכבת שחלקם יפונו לטובת הפרויקט החדש.

מנהל אגף תכנון ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית, גורי נדלר: אישור הפקדת התכנית היום בזמן שיא – תוך שנה וחצי מתחילת העבודה – התאפשר תודות לשיתוף הפעולה הפורה עם עיריית רמלה, צוות הוותמ”ל ורשות מקרקעי ישראל. העיר רמלה ממשיכה להוביל בהיקפי ההתחדשות העירונית, והתוכנית תהפוך אזור מוזנח בשולי העיר לשכונה עירונית איכותית, גדולה ומשמעותית.

ראש העיר רמלה, מיכאל וידל:

“תוכנית ההתחדשות במתחם מסדה היא דוגמה לאופן בו העירייה מקדמת תכנון תוך רגישות למאפיינים המיוחדים של העיר. התוכנית כוללת התחדשות בנייני השיכונים באזור הוותיק של העיר, שיפור רשת הרחובות, ויצירת שטחים ציבוריים. התוכנית יוצרת מסלולי התחדשות שונים ומותאמים, שנקבעו בהתאם למאפייני הבינוי והאזור, ומתוך שיח עם התושבים. אנו גאים להוביל תהליך שמחזק את איכות החיים של תושבי רמלה ומשמר את אופייה הייחודי של העיר.

שכונת מסדה מייצגת את הפסיפס האנושי הייחודי של רמלה, עם קהילה מעורבת של ערבים ויהודים החיים בהרמוניה ובשיתוף פעולה, דבר שמעשיר את המרקם החברתי והתרבותי של העיר.

העירייה בראשותי מחויבת להמשך קידום תחום ההתחדשות העירונית ברמלה, עם דגש על פיתוח בר-קיימא ושיפור המרחב הציבורי. אנו פועלים בשיתוף עם התושבים והקהילה באמצעות המנהלת להתחדשות עירונית שלנו על מנת ליצור סביבה עירונית איכותית, מתקדמת ומותאמת לצרכים המגוונים של כלל התושבים”.

יו”ר מטה התכנון הלאומי ויו”ר הוותמ”ל, הרב נתן אלנתן:

“הוותמ”ל אישרה להפקדה תוכנית נוספת ומשמעותית ברמלה, המצטרפת לתוכניות התחדשות רבות המקודמות בוותמ”ל בעיר, אשר ברובן מאושרות וחלקן נמצאות בהליך תכנוני. התוכנית שואפת לתת מענה למגוון האוכלוסיות הנמצאות במתחם, תוך הבטחת סביבת מגורים עירונית איכותית בקישוריות מיטבית למטרופולין”.

מתכננת הוותמ”ל במינהל התכנון, אדר’ סיגי בארי:

“התוכנית מהווה השלמה חשובה לתהליכי ההתחדשות המואצים בעיר רמלה. התוכנית מוסיפה לחיזוק העירוניות תוך יצירת בינוי מותאם למרקם השכונתי הקיים, לצד שמירה על איכויות שכונתיות לטובת הקהילה בשילוב שטחים פתוחים שכונתיים ושימושים ציבוריים לטובת התושבים”.

 

◼️ לחדשות רמלה והסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת כלכלה, נדל”ן הייטק ועסקים לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: הדמיה: דרמן ורבקל אדריכלים

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן