ריאיון ראשון עם מיכל בונצל, המנהלת החדשה של תיכון עתיד איתן ברמלה

מיכל בונצל, אשת חינוך למעלה מ-30 שנה, נבחרה לתפקיד מנהלת בית הספר הדתי העל יסודי עתיד איתן ברמלה מספרת על שתי דמויות מעוררות השראה מבחינתה: משה רבנו והאחיין שלה עמית בונצל הי”ד, שנפל במלחמת חרבות ברזל

מיכל בונצל נשואה ואם לארבעה המתגוררת במודיעין, היא אשת חינוך ותיקה כבר כ-30 שנה שמילאה מגוון תפקידי שטח ומטה פורמליים ובלתי פורמליים.

היא בעלת תואר ראשון בתנ”ך וחינוך לא פורמאלי, בעלת תואר שני בתוכניות לימודים ותואר שני נוסף בחדשנות פדגוגית בתנ”ך. זאת, במקביל ללימודי ייעוץ ארגוני וקורסים מקצועיים נוספים.

היא בחרה בתחום החינוך מאחר והמרחב החינוכי, לדבריה, “הוא המרחב המשמעותי והאפקטיבי ביותר להשפעה ויצירת טוב בעולם ואני פועלת בו באהבה ובהשתדלות רבה”. לפני מספר ימים בחרה בה וועדת האיתור לתפקיד המנהלת החדשה של בית הספר הדתי העל – יסודי עתיד איתן רמלה של רשת החינוך “עתיד”.

 

מיכל, ברכות לרגל תפקידך החדש. מה החזון שלך כמנהלת?

 

“אני רואה את בית הספר כמקום בטוח לצמיחה מיטבית, לכל הבאים בשעריו- תלמידים, מורים וצוות מנהלה, וכל פעילותינו ותפילתנו מכוונת לשם”.
 

מה האתגר הגדול מבחינתך לשנה הקרובה?

 

“בשנת הלימודים הקרובה, תשפ”ה, אנו משלימים את צמיחתו הרחבה והמהירה מאוד של בית הספר מבחינה מספרית. האתגר שלי השנה הוא לייצר ולייצב חדר מורים רחב, איכותי ומקצועי ובמקביל- להצמיח ולבסס שדרת מנהיגות ניהולית מסורה ומשפיעה, חדורת מטרה שתוביל ביחד איתי את צוות ביה”ס לפיתוח מקצועי, ליוזמות ולהצלחות. שני אלה- חדר מורים ושדרת מנהיגות ניהולית- יאפשרו לנו לתת מענה אישי, מדויק ומותאם לכל תלמיד ותלמיד באופן אישי למיצוי יכולותיו”.

 

מיהן הדמויות להשראה מבחינתך ומדוע?

 

“כמורה לתנ”ך אני נושאת עימי שנים רבות את דמותו של משה רבינו מנהיג- מורה- מחנך, שרגע לפני מותו מוצא לנכון לשרטט לעם חזון ברור הנשען על מאורעות העבר אך צופה פני העתיד. עליו כותב הרב זקס- ‘כשמנהיגים נעשים מורים, הם משנים חיים של אנשים. מחנכים הם בנאיו הבלתי מוכרים של העתיד, ואם מנהיג רוצה להטביע חותם מתמשך עליו ללכת בעקבות משה ולהיעשות מחנך.

רעיון המנהיג-כמורֶה, המפעיל השפעה ולא כוח, סמכות רוחנית ואינטלקטואלית ולא אמצעי כפייה, הוא מן התרומות הגדולות ביותר שהרימה היהדות לאופקים המוסריים של האנושות….’, כך גם אני רואה את תפקיד איש החינוך, כך אני רואה את תפקידי- הטבעת חותם מתמשך בלבבות.

השני הוא מנהיג צעיר ויקר, עמית בונצל הי”ד, האחיין שלנו שנפל בעזה במלחמת חרבות ברזל בערב חנוכה תשפ”ד. לאחר נפילתו זכינו להיחשף לעשרות סיפורים על מעשים של מנהיגות, דבקות במטרה, רצון להצליח, יכולת נתינה אין סופית, מסירות, חברות, הכרת הטוב ושל ציונות אמיתית ואהבת הארץ”.

 

עד כמה לדעתך המלחמה חיזקה את מעמדו של המורה או הוכיחה את החשיבות שבצורך התלמידים במסגרת חינוכית איתנה שתעצב את עתידם בחירום כמו בשגרה?

 

“דמות הבוגר כפי שאנו מגדירים אותו בבה”ס ואליו אנו מכוונים את המעשה החינוכי מעידה, יותר מכל, על חשיבות המסגרת החינוכית עבור כל תלמיד כפי שאנחנו רואים אותה. בארבע וחצי השנים האחרונות, חוו בני הנוער טלטלות מטלטלות שונות, קורונה, מלחמה, סבבי לחימה, מאבקי פנים של זהות חברתית-לאומית ואני מאמינה, שדווקא בימים כאלה, דמויות של מחנכים ומבוגרים משמעותיים במסגרת חינוכית שפועלת בשגרה למיצוי יכולות בתוך המציאות המשתנה היא בחשיבות ראשונה במעלה לבניית חוסן אישי ולהתמודדות גם בעת משברים”.

 

מנכ”ל רשת החינוך עתיד, יוסי ממו: “רשת החינוך עתיד בוחרת בקפידה את אנשי ונשות החינוך, אשר מנחילים את הערכים והשאיפה למצוינות בקרב התלמידים. אני מאחל הצלחה רבה למיכל, לסגל בית הספר ולתלמידים”.

 

◼️ לקבוצת חדשות רמלה והסביבה 2 בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: אלבום פרטי

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן