רחובות תציין שנה לאסון ה-7.10 ומלחמת חרבות ברזל בעצרת זיכרון בפארק המייסדים

“משבעה לתקומה”: עצרת זיכרון לציון אסון השבעה באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל תתקיים בפארק המייסדים עיריית רחובות תקיים ב-7.10 את עצרת הזיכרון “משבעה לתקומה” לציון שנה לאסון שפקד אותנו בשמחת תורה ולפרוץ מלחמת חרבות ברזל. בעצרת, שתתקיים בפארק המייסדים בעיר, יישא דברים ראש העיר רחובות מתן דיל, ויתארחו הזמרים יובל דיין ואביב גפן. איתן דותן, אשר חילץ את נכדו ממסיבת הנובה, ימסור עדות מצמררת. כמו כן, במהלך חודש אוקטובר יתקיימו אירועים נוספים במרכזי התרבות בעיר לציון שנה לאסון.  “משבעה לתקומה”, 7.10.24, יום שני, 20:00, פארק המייסדים, הכניסה חופשית

עיריית רחובות והחברה העירונית רחובות יקיימו עצרת זיכרון מרגשת, “משבעה לתקומה”, לציון שנה לטבח השבעה באוקטובר ולפרוץ מלחמת חרבות ברזל. במהלך העצרת תוקדש דקת דומיה לזכרם של חללי צה”ל שנפלו במלחמה ונרצחי הטבח, ויסופר סיפורם של הנופלות והנופלים בני ובנות העיר רחובות. ראש העיר, מתן דיל, יישא דברים לזכרם של הקורבנות והחללים. איתן דותן, תושב רחובות, מתנדב פעיל, ישתף את הקהל בעדות אישית מרתקת – כיצד הצליח לחלץ את נכדו ממסיבת הנובה. עוד יוקדש בעצרת קטע אמנותי למען השבתם של החטופות והחטופים אשר נמצאים תמיד בלב כולם.

בעצרת יקחו חלק האומנים יובל דיין ואביב גפן וכן שירלי לילו ולהקת הדרי רחובות שיופיעו בריקוד מיוחד. את העצרת, בבימוי ועריכתו של ז’אק זרביב, ינחה שלמה טולדו.

ברחבי העיר יתקיימו אירועים נוספים לציון ה-7 באוקטובר:

“בוקר של גיבורים” | 6.10 | בשעה 10:00 | בית העם רחובות – היכל התרבות העירוני

פאנל בוקר בהנחייתו של אריק וייס, עיתונאי ומרצה לתקשורת, עם “אנשים רגילים” שהפכו באחת לגיבורים ששינו מציאות: רס”מ איתמר אלוס, יומנאי מתחנת אופקים. שי בינימין, בתו של החטוף שהוחזר רון בנימין ז”ל. עו”ד עוד דוידיאן, תושב פטיש. יובל סימן טוב, פעיל חברתי אשר נפצע במסיבת הנובה. פרטים נוספים בקישור.

שלמה בראבא, “לבד בסלון” | בית העם רחובות – היכל התרבות העירוני, קרדיט צילום: ז’ראר אלון

“לבד בסלון”  | 27.10 | בשעה 20:00 | בית העם רחובות – היכל התרבות העירוני

בציון יום השנה העברי, ערב מרגש וייחודי בהשראת סיפורו של שלמה רון ז”ל, בן ה-85 מקיבוץ נחל עוז, שבמותו הציל את משפחתו שהסתתרה בממ״ד. הערב יכלול מונודרמה של השחקן שלמה בראבא בתפקיד שלמה רון, עם מוסיקה מקורית ושירים מוכרים בביצועו, יחד עם היוצר אסי מסקין. בתום ההצגה יתקיים שיח פתוח עם הקהל על סיפורו של שלמה רון ועל ציונות בת זמננו, בהשתתפות השחקן שלמה בראבא, המחזאית מיכל אהרוני, ומנכ”ל המועצה הציונית בישראל, עו”ד עוז חיים. פרטים נוספים בקישור.

“בית בבארי”, נדב טייטלבאום | מתוך התערוכה “רחובות זוכרת. יוצרת” | בית יד לבנים

תערוכת “רחובות זוכרת. יוצרת” | בית יד לבנים

ב-12.9 נפתחה התערוכה המביאה לידי ביטוי את פרץ היצירה הייחודי שעלה בחברה הישראלית מאז ה-7 באוקטובר 2023. מתוך השבר הגדול והסערה שעדיין מתחוללת סביבנו, אמני רחובות לא חדלו ליצור. לפרטים נוספים ושעות ביקור בתערוכה לחצו על הקישור.

צילום מתוך התערוכה “שואה בכפר”, של הצלם הדוקומנטרי שרון גבאי | בית דונדיקוב

תערוכת “שואה בכפר” | בית דונדיקוב

ב-9.10 תיפתח תערוכת צילומים של הצלם הדוקומנטרי שרון גבאי, אשר התלווה למתנדבי זק”א כדי לתעד את עבודתם בכפר עזה. הצילומים התרחשו על רקע קולות הרעשת תותחי צה”ל ואינסוף אזעקות. על אירועי ה-7 באוקטובר הוא כותב “זה לא עוד פיגוע, לא עוד סבב, זה הדבר הכי קרוב לשואה שחווינו מאז חזרנו לארצנו”. לפרטים נוספים לחצו על הקישור.

מתן דיל, ראש העיר רחובות: “ביום השבעה באוקטובר לבבות כולנו התנפצו לרסיסים נוכח האובדן והכאב העצום שפקד כל בית בישראל. מזה שנה שאנו מתאבלים על אובדן יקירות ויקירים, על משפחות שנקרעו ועל חיים שנגדעו באיבם. זו אינה רק טרגדיה של מדינה, אלא של כל אחד ואחת מאתנו, והכאב הוא אישי ולאומי בו בעת. אך אין לי ספק כי מתוך השבר הגדול נלמד לעמוד איתנים יחד, להעניק תמיכה וחמלה לאלה שזקוקים לה, ולשמור על זכרם של יקירנו שנלקחו ממנו בטרם עת. יהי זכרם ברוך.”

שוקי קרומר, מ”מ וסגן ראש העיר, מחזיק תיק תרבות: “אפילו בשעת האבל הכבדה הזו, אנו נקראים להמשיך ולהאיר את דרכנו קדימה. באמצעות העצרת אנו מבקשים להנחיל ערכים של אחדות, מוסר וחוסן. כאשר אנו מתכנסים יחד, פוסחים על המחלוקות ומכבדים את זכרון היקירים, אנו מבטאים את התקווה שלנו לעתיד טוב יותר. כעירייה, אנו לוקחים על עצמנו את המשימה הנשגבת הזו – לחזק את תושבי רחובות ולהוביל אותם למורשת של גבורה, חמלה ובחירה בחיים.”

אייל פרנקל, מנכ”ל החברה העירונית: “הגענו לציון השנה ליום שטלטל את חיינו כאומה שלמה. החברה העירונית הפיקה את הטקס ואירועים נוספים בחרדת קודש עם כל הרגישות שניתן, תוך שילוב הכוחות בין הגורמים השונים. אנחנו משתתפים בצער המשפחות אשר איבדו את היקר להן מכל ומתפללים לשובם של החטופים, לבריאות לפצועים ולשובם בשלום של כל החיילים”

 “משבעה לתקומה”, 7.10.24, יום שני, 20:00, פארק המייסדים, הכניסה חופשית

 

◼️ לחדשות רחובות והסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: שלמה בראבא - צילום: ז'ראר אלון | "בית בבארי", נדב טייטלבאום, מתוך התערוכה "רחובות זוכרת. יוצרת", בית יד לבנים | צילום מתוך התערוכה "שואה בכפר", של הצלם הדוקומנטרי שרון גבאי, בית דונדיקוב |

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן