רחובות: עלייה במספר הולכי הרגל שנפגעו בתאונות במעבר חציה

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ”ס בשנת 2020 נהרגו 33 בני אדם בעת שחצו את הכביש במקום שאמור להיות הבטוח ביותר עבורם – מעבר החציה. מדובר בעליה חדה (57%) לעומת מספר ההרוגים בשנת 2019 במהלכה נהרגו 21 הולכי רגל בעת שחצו במעבר חציה. כמעט כל ההרוגים במעבר חציה בשנת 2020 מצאו את מותם בתחום העירוני.

 

ברחובות נפגעו 291 הולכי רגל במעבר חציה בעשור האחרון (2011-2020), מתוכם שני בני אדם נהרגו. בשנת 2020 נפגעו במעבר חציה בעיר 38 הולכי רגל, זאת לעומת שנת 2019 שבמהלכה נפגעו 27 הולכי רגל במעבר חציה בעיר.

ארז קיטה מנכ”ל עמותת אור ירוק: “מדינת ישראל היא מקום מסוכן ללכת בו ברגל. אנחנו מחנכים את הילדים שלנו לחצות רק במעבר חציה אבל המעבר הפך למסוכן ולא בטוח. זירת ההיפגעות מאוד ברורה ולכן חייבים לרסן ולמתן באמצעות פסי האטה את מהירות נסיעת כלי הרכב ליד בתי ספר, גני ילדים, פארקים וגינות ציבוריות כדי להפחית את הסיכון לפגיעה בילדים. גם ליד בתי אבות ומרכזי יום לקשיש יש להתאים את התשתית כך שתיתן עדיפות לאזרחים וותיקים ותאפשר להם חצית כביש בטוחה. הגיע הזמן לתת עדיפות להולכי הרגל על פני כלי הרכב כי בכל מפגש בין הולך הרגל לכלי הרכב, הולך הרגל תמיד יפסיד ויפגע”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן