רון שמר תושב לוד נרצח במסיבת הנובה – צוות בית החינוך ‘זבולון המר’ ערך סיור במקום

“אפילו הלילה האפל ביותר יסתיים והשמש תזרח”, ציטטה אמו של רון שמר, סיגל

צוות בית החינוך “זבולון המר” משכונת גני אביב בלוד בניהולה של איריס נעים, הגיע למתחם הנובה – חניון רעים, כדי להניח כד כלניות ופרפרים שהכינו להנצחת תלמידם האהוב רון שמר הי”ד, לצד חולצה רשמית “מהמועדון של רון” – מועדון הכדורסל שהקימו בבית החינוך לזכרו של בוגר בית הספר, שנרצח בטבח במסיבת הנובה ב-7 באוקטובר, בן 23 במותו.

אמו, סיגל שמר תחי’, סיפרה ב’שבעה’ כי המשפט שרון מאוד אהב: “אפילו הלילה האפל ביותר יסתיים והשמש תזרח”. הצוות סייר במתחם הנובה – אתר זיכרון מצמרר. הם התהלכו בין השמות, התמונות, חפצי הזיכרון והאנדרטאות, ודמיינו את אלפי הצעירים והצעירות אשר נמלטו על חייהם, מתחבאים במיגוניות שלא הגנו, באפיקי הנחלים, בשיחים, במקררים, בבורות. כך הסתובבנו בגיא ההריגה.

לאחר מכן ראתה המשלחת את מכולת האשפה הצהובה, שהוצבה לפני מס’ ימים ב-7.8.2024, בחלוף 10 חודשים מאז האסון, כאנדרטת זיכרון. המחבלים ירו בצעירים שהסתתרו במכולת האשפה בין שקי הזבל, ונרצחו. אחרי הטבח המכולה פונתה ונעלמה, והמשפחות השכולות והשורדים יצאו לחיפושים אחריה. כשאיתרו אותה, הם שיפצו את המכולה והציבו אותה באתר המסיבה, במקום בו נרצחו יקיריהם.

אמיר חודרוב, האומן והיוצר, התחיל את מסע ההנצחה בעקבות פגישה עם סיגל שמר, אימו של רון. המיצג במכלית מספר את שעבר עליהם דרך ההתכתבויות עם ההורים, החברים, האחים והאחיות, מסרונים של פרידה מאמא ואבא, פחד וחשש, זעקות שבר לעזרה. 9 מהם לא חזרו לחיק משפחותיהם, 7 מהם ניצלו בדרך נס, חלקם פצועים בגוף מפגיעות של כדורים, ופצועים נפשית מהטראומה שחוו במשך שעות רבות בחום. בהמשך סיירו במיגוניות המצמררות בצדי הדרכים שהפכו לאנדרטאות בטון, ונכנסו למיגונית בצומת גומא מערב, שבה נאבק רון עם המחבלים ולבסוף נרצח.

משם המשיכה המשלחת לאתר “תקומה” בו רוכזו אלפי מכוניות שרופות מאתר מסיבת הנובה ויישובי עוטף עזה. כ-1,600 כלי רכב מסוגים שונים – מקלנועיות ועד משאיות. רכבים שרופים, מנוקבים מכדורים, רכבים שספגו ירי נ”ט, רבים מהם הפכו למלכודות מוות לנוסעיהם, שנקלעו למארבי מחבלים בצמתים. לכל רכב סיפור משלו.

באתר סיפר אבא של שני גבאי ז”ל על שני שנרצחה באמבולנס הנטוש. המחבלים זרקו רימונים לתוכו, ירו על מי ששכב מתחת ולבסוף ירו טיל RPG ששרף את האמבולנס. באמבולנס נרצחו 18 אנשים, ושני ביניהם. “בעומדנו מול זוועות הטרור, אנו מחזקים את נחישותנו שבמקום שהרגו את התקווה – נקים אותה מחדש. הרוח היא כלי הנשק החזק ביותר”, חתמו חברי המשלחת.

 

◼️ לחדשות לוד והסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית לוד

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן