ראש העיר ויו”ר איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון, תומר גלאם: יש להסיר את נושא מדיניות “אפס תוספת סיכון למפרץ אילת” מסדר היום

“הגדלת היקף הפריקה של דלקים באילת, והגדלת נפח ההזרמה מאילת לאשקלון, כרוכה בסיכונים סביבתיים ובריאותיים כבדי משקל. לא מדובר רק בנזק המצטבר המוכח למפרץ אילת ולתושבי אילת, או לנזק העצום שעלול לקרות במקרה של תקלה – אסון סביבתי שעלותו תגיע למיליארדים רבים ולנזק שאינו ניתן לתיקון.” אומר גלאם במכתבו למנכ”ל משרד ראש הממשלה

ראש העיר ויו”ר איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון, תומר גלאם במכתב למנכ״ל משרד ראש הממשלה:

להוריד את נושא מדיניות “אפס תוספת סיכון למפרץ אילת” מסדר היום.

לפני זמן קצר, 11.07.24, פנה ראש העיר ויו”ר איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון, תומר גלאם במכתב תקיף למנכ”ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי.

״אני פונה אליך״, כתב ראש העיר, ״בבקשה כי תפעל להסיר מסדר יומה של ישיבת הממשלה הקבועה ליום ראשון הקרוב, 14.7.2024, את הצעת ההחלטה לאמץ את החלטות דו”ח הצוות הבין משרדי ולבטל את מדיניות “אפס תוספת סיכון למפרץ אילת”.

״הצעת ההחלטה מבקשת לאמץ את מסקנותיה של ועדה בין-משרדית, המנוגדת לעמדתו המקצועית של איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון, אשר הח”מ עומד בראשו.  האיגוד הוא הגורם המפקח בפועל על מתקני חוות הדלקים של קצא”א באשקלון, שאליהם מוזרם הנפט מאילת ובעל היכרות ישירה עם הסיכונים הסביבתיים החמורים הנובעים מכך. על בסיס פעילותו והיכרותו, סבור איגוד הערים, כי הצעת ההחלטה שגויה, ועלולה ליצור חשיפה חמורה לזיהום סביבתי ולפגיעה בבריאות ציבור תושבי נפת אשקלון.

״חשוב להדגיש, כי הגדלת היקף הפריקה של דלקים באילת, והגדלת נפח ההזרמה מאילת לאשקלון, כרוכה בסיכונים סביבתיים ובריאותיים כבדי משקל. לא מדובר רק בנזק המצטבר המוכח למפרץ אילת ולתושבי אילת, או לנזק העצום שעלול לקרות במקרה של תקלה – אסון סביבתי שעלותו תגיע למיליארדים רבים ולנזק שאינו ניתן לתיקון. המדובר בתוספת סיכון סביבתי שייווצר אם יאושר המהלך, אשר יש בו כדי לפגוע בתושבי אשקלון ועוטף עזה, באופן המתנגש חזיתית עם מדיניות חיזוק יישובי העוטף, אותו אימצה הממשלה, במיוחד בתקופה קשה זו.

עוד מציין ראש העיר במכתב, ״כי אין כל דחיפות בהבאת נושא כה רגיש להחלטת ממשלה דווקא כעת. כידוע, מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל, ולנוכח הסיכונים בים האדום, מיכליות נפט לא מגיעות לנמל אילת. במצב דברים זה, אין כל דחיפות לקדם מדיניות ממשלתית חדשה, המאפשרת הגדלת שינוע מיכליות, בשעה שאפילו היקף הנפט הגולמי שניתן לשנע כיום אינו ממומש כלל. הדבר נכון שבעתיים, בהעדר כל בסיס מקצועי מפורט, המונח בפני הממשלה בתמיכה בהצעת ההחלטה. בעניין זה אוסיף ואבקש לקבל את חוות הדעת של משרד האנרגיה ושל יוזמי הצעת ההחלטה, אשר תומכת בהצעה, על מנת לוודא כי אכן נלקחו בחשבון כל השיקולים הנוגעים לתושבי אשקלון והסביבה, ובפרט הסיכון לבריאות הציבור הכרוך בך.

״לסיכום, שיקולים סביבתיים-מקצועיים ושיקולים מנהליים מחייבים להסיר את הצעת ההחלטה הנדונה מסדר היום של ישיבת הממשלה הקרובה, על מנת לבחון ולבסס כל החלטה בנושא על נתונים מקצועיים מלאים, שיוצגו בפני חברי הממשלה ובפני איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון ועיריית אשקלון, בטרם יוחלט לאמץ מדיניות, אשר עלולה לסכן את חייהם ובריאותם של תושבי אשקלון והסביבה, בניגוד להחלטות ממשלה קודמות של הממשלה שנועדו לחזק את העיר אשקלון ויישובי העוטף, בעת הזו״, סיכם ראש העיר.

 

◼️ לקבוצת חדשות אשקלון בווטסאפלחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות אילת בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – איכות הסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: יח"צ

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
נירה
נירה
1 month ago

מה על מתקני ההטפלה , מים .

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
נירה
נירה
1 month ago

מה על מתקני ההטפלה , מים .

דילוג לתוכן