ראש העיר אשדוד, ד”ר לסרי: “נילחם בכל האמצעים כדי שתחנת הכח במתקן ההתפלה באזור התעשייה הצפוני באשדוד לא תקום”

“היעד שלנו הוא למנוע את הקמת הכוח, חד משמעית.” אמר ד”ר לסרי

בנאום תקיף במהלך דיון ציבורי בנושא, הבהיר ראש העיר אשדוד כי מדובר במאבק למניעת הקמת תחנת הכח במפעל ההתפלהזה את מאבק החלוץ נגד תוכנית תמ”א 75ב’ הרואה באזור התעשייה הצפוני של אשדוד כחלופה למפרץ חיפה.

 

ד”ר לסרי אמר את הדברים בדיון שנערך באיגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד, שבו עלה נושא היתר הפליטה לאוויר להקמת תחנת הכוח במתקן ההתפלה באזור התעשייה הצפוני באשדוד.

ראש העיר אמר:

“היעד שלנו הוא למנוע את הקמת הכוח, חד משמעית. לא נאפשר את הקמת התחנה ואחר כך נטיל מגבלות, נילחם בכל הכוח שהיא לא תקום מלכתחילה. הכרנו את הנתונים ואחרי שראינו אותם אנחנו מתנגדים חד משמעית ונפעל למנוע את הקמתה”.

בדיון הציבורי נכחו גם יו”ר איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד – חבל יבנה עו”ד אופיר לסרי, ראשי רשויות וראשי הארגונים הירוקים. הדיון התקיים בעקבות ההתנגדויות שהגישו עיריית אשדוד, איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד – חבל יבנה, הרשויות החברות באיגוד, תושבים וארגונים ירוקים.

“אני אומר זאת כאן מול אנשי המשרד להגנת הסביבה – שהם שותפים ועמיתים שלנו בקידום נושאים רבים, לזה לא נסכים”, אמר ראש העיר ד”ר לסרי. “אשדוד לא תהפוך לחצר האחורית של מדינת ישראל, לא נסכים לתוספת מזהמים תעשייתים, לא נסכים להקמת מפעלים מזהמים חדשים – ותחנת הכוח במתקן ההתפלה, במתכונת הזו כפי שפורסמה, היא מפעל מזהם ומסרטן, וכל ראשי הרשויות החברים באיגוד ערים לאיכות סביבה אשדוד – חבל יבנה והעיר יבנה, מאוחדים ונחושים בהתנגדות להקמתה״.

לסרי ציין עוד כי הוא פועל בשיתוף פעולה הדוק עם איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד – חבל יבנה וראש העיר יבנה, מול צוות המשרד להגנת הסביבה ועם השרה עידית סילמן, לטובת קידום החלטת ממשלה מתוקצבת שתחייב את כלל הגורמים הממשלתיים בנושא הפחתת זיהום האוויר באזור התעשייה הצפוני. הוא הוסיף כי נדרשת תוכנית לאומית לצמצום זיהום אוויר והפחתת סיכונים סביבתיים שמקורם באזורי התעשייה הצפוניים לעיר אשדוד, בדומה להחלטת הממשלה במפרץ חיפה. “אני יכול לומר שאנו כבר בהליך מתקדם – לאחר שלאחרונה השרה הנחתה את אנשי המקצוע במשרד לקדם את התוכנית הלאומית ולמצוא לכך תקציבים מהאוצר”.

 

◼️ לקבוצת חדשות  אשדוד בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: שמואל דוד

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן