ראש העיר אילת לשרת התחבורה: חברות התעופה מנתקות את אילת מהמרכז

ראש העיר אילת טוען במכתבו כיום מפעילות שתי החברות טיסות בהיקף של 50% מהשנה שעברה בלבד וכי כתוצאה מכך נגרמת בין השאר פגיעה מתמשכת בתושבי העיר הצריכים טיפול רפואי מחוץ לעיר וכן בזמינות הגעת רופאים וצוותים רפואיים לעיר אילת

על רקע שיבוש מתמיד בטיסות לאילת וממנה הן בתדירות והן בביטולים התכופים פנה ראש עיריית אילת – אלי לנקרי לשרת התחבורה והבטיחות בדרכים – מירי רגב, בדרישה לפעול לפתרון קבע מול חברות התעופה הישראליות או מתן אישור מיידי לחברות תעופה זרות להשתלב בקו התעופה לאילת.

בהמשך למאמצים שהוביל ראש העירייה יחד עם משרד התחבורה והאוצר להסדרת טיסות הפנים מול חברות התעופה ארקיע וישראייר ממשיכים תושבי אילת לחוות פגיעה קשה בגלל ביטולים חוזרים ונשנים, עיכובים וצמצום תדירות הטיסות.

“למרות הסיכומים, החברות ממשיכות לעשות ככל העולה על רוחן, מנתקות את העיר מהמרכז, פוגעות פגיעה קשה ובלתי מידתית בעיר ובתושבים שלה, בחולים הנזקקים לטיפולים, בנותני השירותים המגיעים מהמרכז כמו רופאים, מרצים, ובתיירות לעיר” אמר ראש העירייה בפנייה לשרה והוסיף: “הגיעו מים עד נפש! המצב הפך בלתי נסבל וצריך לשים לו קץ ויפה שעה אחת קודם”.

במכתב לשרה פרט ראש העירייה, כי כיום מפעילות שתי החברות טיסות בהיקף של 50% מהשנה שעברה שגם היא הייתה שנת שפל בכל הקשור לטיסות. “למרות ההטבות שחברת ארקיע קיבלה היא לא עומדת בהסכמות ומפעילה רק חלק מהטיסות עליהן התחייבה, מבטלת ומשנה טיסות ככל העולה על רוחה. ישראייר בכלל זנחה את אילת וכפי הנראה החליטה לוותר על אילת והיא מפעילה כיום טיסה אחת עד שתיים ליום ולעיתים מבטלת אותן” אמר ראש העירייה וצרף גם מכתב ממנהלת בית החולים “יוספטל” – ד”ר יפה אשור בו היא מתארת את הפגיעה המתמשכת בתושבי העיר הצריכים טיפול רפואי מחוץ לעיר וכן בזמינות הגעת רופאים וצוותים רפואיים לעיר אילת. “עיכוב וביטול הטיסות גורם לירידה משמעותית כבר כעת במוטיבציה של הצוותים להגיע לאילת” ציינה ד”ר אשור והוסיפה שחלקם כבר הודיעו על הפסקת עבודה. בנוסף על רקע האמור בוטלו ימי ניתוחים ועוד.

על רקע האמור ציין ראש העירייה שהפתרון חייב להיות בהסדר קבע באחת משתי הדרכים הבאות: האחת, הסדרה בהסכם כתוב מול חברות התעופה הישראליות שבו תהייה התחייבות של שתי החברות להפעלת טיסות בתדירות קבועה וגבוהה בהרבה מזו שמתקיימת היום ובשעות קבועות הידועות מראש שלא ניתן יהיה לחרוג מהם וכל חריגה תחייב נקיטת סנקציות עליהן יוחלט. השנייה, מתן אישור מידי לחברות תעופה זרות (חברה אחת או יותר) לפעול בקו טיסות הפנים באילת. “הדבר יאפשר תחרות בריאה וכן אפשרות שהחברות הזרות תפעלנה טיסות מרמון לחו”ל וכן החייאת שדה התעופה רמון הגווע” הוסיף ראש העירייה.

 

◼️ לחדשות אילת לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות תחבורה לחצו כאן

◼️ לקבוצת תעופה וטיסות לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: ארכיון עיריית אילת

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן