ראשון מסוגו בירושלים: בית החולים שערי צדק פתח מיון אונקולוגי

השנה, בצל המלחמה, האגודה למלחמה בסרטן מזניקה את שנת הפעילות, יחד עם מבצע “הקש בדלת” המסורתי, במרכז הרפואי שערי צדק יחד עם ציון פתיחת המיון האונקולוגי החדש. המיון נפתח ביוזמת ובמימון האגודה למלחמה בסרטן

המרכז הרפואי שערי צדק פתח השבוע מיון אונקולוגי חדש, הראשון מסוגו בירושלים.

אתמול (יום ד’ 25/9) נחנך המיון החדש בטקס חגיגי בנוכחות נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש עיריית ירושלים מר משה ליאון ושר הבריאות אוריאל בוסו.

האירוע התקיים במרכז הרפואי שערי צדק, במעמד נשיא המדינה מר יצחק הרצוג, ויפתח את שנת הפעילות של האגודה למלחמה בסרטן ואת מבצע ‘הקש בדלת’® הנערך זו השנה ה-63 ברציפות.

מלא”ד- מרכז לרפואה אונקולוגית דחופה, נותן מענה וטיפול לבעיות רפואיות דחופות הנובעות ממחלת הסרטן או סיבוכי הטיפול האונקולוגי. פתיחת המיון תשפר באופן ניכר את איכות הטיפול ורמת השירות לחולים אונקולוגיים, תוך הבטחת סביבה מותאמת לצרכיהם המיוחדים. המיון יפעל במהלך שעות היום בבניין המרכז האונקולוגי, קומה 3 בנפרד מהמלר”ד (המיון הרגיל).

את המיון החדש תנהל ד”ר הדס דרסלר, מנהלת היחידה לאשפוז יום אונקולוגי ורופאה בכירה במרכז האונקולוגי ע”ש הלמסלי בשערי צדק.

לדברי מר כבוד נשיא המדינה, יצחק הרצוג ״אנחנו זוכים להתכנס כאן שוב לרגל פתיחת שנת הפעילות של האגודה למלחמה בסרטן, וחנוכת חדר המיון האונקולוגי – המהווה נדבך כה משמעותי במרכז המפואר הזה, שכבר הספיק לקצור הצלחות ושבחים מוצדקים. חקר הסרטן הוא רב ממדי. כדי להגיע לעומקו, נדרשים הרבה יותר מאשר תשתיות מושקעות ואקוסיסטם מאפשר. כדי לפתח מודלים החורגים מהמחקר המסורתי והשגרתי, יש צורך גם במידה רבה של מעוף וחשיבה יצירתית, אשר יסייעו בהטמעת תפיסות רפואיות חדשניות”.

אין זה מקרי שאנו מציינים היום דווקא כאן, במעמד חנוכת המיון האונקולוגי, גם את פתיחתה של שנת הפעילות של האגודה למלחמה בסרטן. שהרי האגודה, שחרטה על דגלה את שאיפתה להפחית את התחלואה והתמותה ממחלת הסרטן, היא שותפה מרכזית ומובילה במאבק החשוב הזה. להווי ידוע כי לצד השתתפות במחקרים פורצי דרך, האגודה גם מסייעת, תומכת ומשפרת את איכות חיי החולים, המחלימים ובני משפחותיהם. אני מבקש להודות במעמד החשוב הזה על עשייה בלתי נלאית, על נחישות ראויה להערכה ועל מסירות מעוררת השראה. ותודה על המקצועיות והמסירות האדירה שלכם, שבזכותן בית החולים שערי צדק מוצב פעם אחר פעם בחזית הרפואה הישראלית.״

לדברי משה בר-חיים, מנכ”ל האגודה למלחמה בסרטן “המאבק בסרטן הוא מאמץ חיוני המשפיע על כל משפחה בישראל. המטרה שלנו היא להפחית את התחלואה והתמותה מסרטן, לתמוך בחולים, במחלימים ובמשפחותיהם, לשפר את איכות חייהם ולקדם את בריאות הציבור בפריפריה ובמרכז. הפעילות של האגודה אשר מתבצעת הודות לתרומות הציבור כבר 72 שנים הוכיחה שיש ביכולתה לשנות את המציאות הישראלית, לקדם תוכניות לאומיות לאבחון מוקדם ולאפשר לחולי הסרטן, שיעורי ריפוי גבוהים יותר . השנה, בצל המלחמה, אנו מזניקים את שנת הפעילות ומבצע הקש בדלת במרכז הרפואי שערי צדק, לציון פתיחת המיון האונקולוגי ביוזמת ובמימון האגודה למלחמה בסרטן ועושים זאת במעמד  נשיא המדינה אשר מדי שנה פותח בפנינו את דלתו וליבו”.

עוד מוסיף בר חיים “אני מבקש להודות למוסד הנשיאות, בראשו עומד כבוד הנשיא יצחק הרצוג, על התמיכה הבלתי מסויגת במטרות האגודה זה שנים רבות. החודש אנו מציינים את חודש המודעות למאבק בסרטן השד. הודות ליוזמותיה ופעילותה של האגודה, כיום, רוב החולות מאובחנות בשלב מחלה מוקדם וישראל היא מהמובילות בשיעורי הריפוי מהמחלה, וחשוב מכל – שיעור התמותה מסרטן השד ירד ב-25%. האגודה שותפה להקמת מרכזי שד בכל המרכזים הרפואיים בארץ ודאגה לצייד אותם בציוד נדרש. אנו ממשיכים בעשייה לטובת שיפור הטיפול במרכזים הרפואיים, מסייעים בפתיחת מחלקה אונקולוגית בהלל יפה, מחלקת אשפוז יום ילדים בסורוקה, הוספיס אשפוזי בבית החולים האיטלקי והמיון האונקולוגי החדש בשערי צדק אשר יהווה מוקד טיפולי חשוב למען טובת חולי הסרטן”

לדברי שר הבריאות אוריאל בוסו “פתיחתו של מיון אונקולוגי בירושלים במרכז הרפואי שערי צדק היא אירוע בעל חשיבות גדולה. השירות הרפואי שיוענק למטופלים ולבני משפחתם יציל חיים וישפר את איכות החיים של החולים ומהווה נדבך משמעותי ממדיניות המשרד בראשותי – להרחיב ולשפר כל העת את מערכת הבריאות בישראל ולשים תמיד את החולה במרכז.אני מברך על שיתוף הפעולה בין מרכז רפואי מקצועי ואיכותי כשערי צדק לבין האגודה למלחמה בסרטן ומבקש להודות להם על היוזמה. היום הזה הוא ציון דרך חשוב למטופלים ולצוותים הרפואיים ואני בטוח שעל פירותיו נברך בעתיד הקרוב”.

לדברי מר ראש העיר ירושלים, משה ליאון “המיון החדש הוא נדבך חשוב, שיעניק בפעם הראשונה בתולדות העיר, מענה רפואי מתקדם לתושבות ולתושבי ירושלים, שכעת תעמוד לרשותם האפשרות להסתייע בשירותיו של מיון ייעודי, העוסק בתחום האונקולוגי, תחת קורת הגג של המרכז האונקולוגי החדיש בשערי צדק. השילוב בין הציוד המתקדם ובין צוות רפואי מהטובים בארץ, יאפשר את הצלחת המיון, היוצא היום רשמית לדרכו.״

מנכ”ל המרכז הרפואי שערי צדק פרופ’ עופר מרין “המרכז הרפואי שערי צדק ממשיך במחויבותו לספק את הטיפול המתקדם והאיכותי ביותר לכלל המטופלים. המיון האונקולוגי החדש מרחיב את השירות והטיפול הקיים במרכז האונקולוגי על שם הלמסלי ומבטיח טיפול 360 לכל מטופל, בהתאמה אישית וברגישות ומעטפת טיפולנו הייחודית לשערי צדק”.

ד”ר הדס דרסלר “אנו נרגשים להציע שירות חיוני זה למטופלינו. המיון האונקולוגי החדש יאפשר לנו להעניק טיפול מהיר לכל מטופל בהתייחסות ייעודית למורכבויות הייחודיות של חולים אונקולוגיים.”

מנהל המרכז האונקולוגי על שם הלמסלי, פרופ’ ניר פלד “זהו צעד נוסף ברוח “המטופל הוא המרכז”. שירות ייעודי, מהיר, ממוקד ויעיל במטרה להקטין אשפוזים ובעיקר להפחית “טרטורים “.

האגודה למלחמה בסרטן הינה העמותה ההתנדבותית המובילה את המאבק במחלות הסרטן בישראל, ופועלת למעלה מ-70 שנה במטרה להפחית את התחלואה והתמותה מסרטן בישראל.

להשגת יעד זה האגודה פועלת בכל החזיתות, על ידי מערך פעילות מקיף הכולל תמיכה במחקרים, הסברה נרחבת על דרכי המניעה והגילוי המוקדם, ייזום תכניות למניעה ולאבחון מוקדם והפעלתן בשיתוף משרד הבריאות וקופות החולים, קידום זכויות החולים, דאגה לעדכון דרכי האבחון, הטיפול והשיקום ולרווחתם ואיכות חייהם של החולים, המחלימים ובני משפחותיהם.

הישגיה בכל היעדים אותם היא מקדמת, ומגוון התחומים אותם פיתחה, הקנו לאגודה הכרה ציבורית, לאומית ובינלאומית רחבה, כמי שעומדת בחוד החנית של המאבק בסרטן בישראל.

ההחלטות על פעילויותיה של האגודה נקבעות לאחר שיקול דעת מקצועי וענייני, על-ידי מיטב אנשי המקצוע המאיישים בהתנדבות את ועדותיה המקצועיות.

פעילות האגודה מתאפשרת הודות לתרומות הציבור בלבד.

 

◼️ לחדשות ירושלים והסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת בריאות ורפואה  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: שערי צדק

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן