קריית מלאכי פתחה שנה בהצלחה

מערכת החינוך פתחה את שנת הלימודים כ-7,281 תלמידים מכלל שכבות הגיל, מהגנים ועד לתיכונים השנה נפתח בית ספר ממלכתי לחינוך מיוחד, בית ספר ממ”ח בנות וסניף נוסף לחב”ד בנים כל המספרים והפרטים בכתבה

מבין התלמידים, 1,985 ילדים לומדים השנה ב-78 גני ילדים ברחבי העיר. מדובר במספר כולל של 25 גני טרום חובה, 27 גני חובה, 5 חטיבות צעירות, 14 גנים לחינוך מיוחד ו-7 גני מוכר שאינו רשמי (מוכש”ר). בשל הגידול המתמשך במספר הילדים, נוספו השנה שלושה גנים חדשים, מה שמאפשר למערכת החינוך להתמודד עם העומס בצורה המיטבית.

בבתי הספר היסודיים לומדים 3,638 תלמידים ובבתי הספר התיכוניים לומדים 1,658 תלמידים נוספים. השנה הוקדשה תשומת לב מיוחדת לבתי הספר החדשים שנפתחו בעיר, ביניהם בית ספר לחינוך מיוחד, שנבנה במיוחד עבור ילדים עם צרכים מיוחדים, בעיקר על הרצף האוטיסטי. בית הספר יספק לילדים אלו סביבה חינוכית מותאמת שתאפשר להם לממש את הפוטנציאל שלהם בצורה הטובה ביותר, תוך קרבה לביתם, מה שיתרום לתחושת ביתיות וביטחון.

השקעה נוספת נעשתה בהקמת בית ספר חב”ד חדש לכיתות א’-ב’ בלבד, המהווה תוספת משמעותית לבית הספר הוותיק, חב”ד בנים. כמו כן, נפתח בית ספר ממלכתי חרדי (ממ”ח) חדש בעיר, במתחם עציון הישן. בכל הנוגע לתשתיות החינוך, העירייה ביצעה במהלך חופשת הקיץ שיפוצים נרחבים במוסדות החינוך, בהיקף של כ-6 מיליון שקלים. שיפוצים אלו כוללים שדרוגים במבנים, התאמות פדגוגיות, ושיפורים נוספים במטרה להבטיח סביבה לימודית איכותית ומתקדמת לתלמידים.  

במהלך חודשי הקיץ, צוותי החינוך בקריית מלאכי נערכו בקפידה לקראת שנת הלימודים החדשה והשתתפו במפגשי הכנה. ביום היערכות מיוחד למנהלי בתי הספר, דנו בהדגשים לשנת הלימודים תשפ”ה, תוך התמקדות בתחומים המרכזיים. העירייה תשקיע השנה בתחומים רגשיים לאור האתגרים והמלחמה המתמשכת, וכן בקידום המוביליות החברתית והגברת מספר התלמידים הניגשים לבגרויות ברמה של 4-5 יחידות במתמטיקה ואנגלית. תחום האוריינות והקריאה ימשיך לעמוד בראש סדר העדיפויות. בנוסף, יושם דגש על רצף המעברים מגן לכיתה א’ ומכיתה ו’ לכיתה ז’, עם מינוי רכזי רצף בכל תיכון. הכשרת המורים וההשתלמויות תמשכנה להוות ציר מרכזי, בשיתוף עם משרד החינוך, לשיפור איכות ההוראה בעיר.

ראש העיר אליהו זהר: 

“פתחנו את השנה בהצלחה רבה, חרף כל הלחצים שהיו לנו במהלך הקיץ. זה מגיע כתוצאה מעבודה מאומצת של כלל האגפים: התשתיות והפרויקטים, המחלקה הטכנית, השפ”ע, ההנדסה, הגזברות וכמובן אגף החינוך, המחלקה לגליל הרך והמחלקה לחינוך מיוחד, ומגיע לכולם יישר כח גדול, אני יודע כמה זה לא היה קל. מעל כולם ניצח מנכ”ל העירייה יוסף כהן במיומנות רבה. זו אמנם שנה ראשונה שלו כמנכ”ל, אבל הוא הוכיח מנהיגות ראויה לציון. קריית מלאכי תמשיך להשקיע בחינוך ילדיה, גם בפן הפיזי וגם בפן המקצועי, מתוך הבנה שזו הדרך להבטיח להם עתיד טוב יותר.”

בנוגע להיערכות לשנת הלימודים, ד”ר אבי אדרי, מנהל אגף החינוך, מציין: “השנה אנו מתמקדים בקידום המוביליות החברתית ובהגדלת מספר התלמידים הניגשים והעוברים בחינות בגרות ברמה של 4-5 יחידות במתמטיקה ובאנגלית. בנוסף, אנו ממשיכים לחזק את תחום האוריינות והקריאה. חשוב לנו להבטיח שלכל תלמיד תהיה ההזדמנות להצליח ולממש את הפוטנציאל שלו”.

◼️ לחדשות קריית מלאכי והמועצה האזורית באר טוביה לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: אלי סופר

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן