קרית מלאכי מודל ללמידה ארצי

קרית מלאכי על הגל בחינוך

שני גופים משמעותיים הגיעו בשבוע שעבר ללמוד מקריית מלאכי על החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי בעיר. הנהלת קרן עזריאלי הגיעה ללמוד על מודל האקוסיסטם STEM וקרן ביידר האמריקאית הגיעה ללמוד על המהלך שנעשה בעיר לקידום התחום הבלתי פורמאלי’ שהביא להאצה במספר התלמידים הפעילים בתנועות הנוער ובמסגרות בלתי פורמאליות.

שני גופים משמעותיים הגיעו בשבוע שעבר ללמוד מקריית מלאכי על החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי בעיר. הנהלת קרן עזריאלי הגיעה ללמוד על מודל האקוסיסטם STEM וקרן ביידר האמריקאית הגיעה ללמוד על המהלך שנעשה בעיר לקידום התחום הבלתי פורמאלי’ שהביא להאצה במספר התלמידים הפעילים בתנועות הנוער ובמסגרות בלתי פורמאליות
הנהלת קרן עזריאלי הגיעה ביום רביעי שעבר ללמוד מקריית מלאכי על מודל האקוסיסטם STEM ומיומנויות המאה ה-21 הפועל בקריית מלאכי זו השנה השלישית. ראש העיר אליהו זהר הממונה על החינוך ומנהל אגף החינוך ד”ר אבי אדרי הציגו את הפעילות ואת העלייה בהישגים של תלמידי העיר. בביקור השתתפו גם נציגי קרן רש”י והמנהלת היישובית ששותפים למהלך והטמעתו.
עיריית קריית מלאכי באמצעות המנהלת היישובית מיישמת מדיניות עירונית לקידום המוביליות החברתית והכלכלית של ילדי העיר והגדלת מרחב ההזדמנויות עבורם. אחד הכלים המרכזיים ליישום המדיניות היא גישתECOSTEM21 הפועלת בשותפות קרן רש”י, משרד החינוך, קרן סמואלי ו- G city. זוהי גישה חדשנית המאגדת ורותמת את כלל בעלי העניין במרחב סביב מטרה משותפת – מתן כלים חיוניים לדור הצעיר ברצף שמלידה ועד לתעסוקה איכותית. גישת ECOSTEM21 בקריית מלאכי מאפשרת לילדי העיר לממש את הפוטנציאל הטמון בהם, באמצעות רכישת מיומנויות המותאמות למאה ה-21 תוך הדגשת ערך המצוינות וחיזוק הזהות היישובית.
המהלך כולל שני צירים משמעותיים, הראשון: פיתוח צוותי החינוך בעיר באמצעות מתן כלים מקצועיים, הכשרות והעשרה וליווי היישום בשטח. הציר השני מתמקד בחיזוק תחושת המסוגלות האישית של התלמידים והאפשרות ליצור לעצמם תמונת עתיד מקצועית מיטבית. אחד מהמנועים המרכזיים של המהלך הוא השותפות עם בעלי עניין מהאקדמיה, המגזר הציבורי, המגזר העסקי והמגזר השלישי, המצמיחה מגוון רחב של יוזמות חינוכיות. הנהלת קרן עזריאלי התרשמו מאוד מהביקור וציינו אותו כמשמעותי עבורם.
הביקור השני התקיים באותו היום וכלל את סגן נשיא קרן ביידר פרנקלין א. קמברבאץ’ יחד עם בכירי הקרן. המשלחת הגיעה למחלקת הנוער בקריית מלאכי, על מנת ללמוד על המהלך העירוני שהובילה העיר בשנים האחרונות בתחום הבלתי פורמאלי. קרן ביידר הינה קרן עולמית אשר עוסקת בקידום החינוך הבלתי פורמאלי ותחומים נוספים. בביקור השתתפו גם נציגי קרן רש”י השותפה בתמיכה במהלך של קידום החינוך הבלתי פורמאלי בעיר.
ראש העיר והממונה על החינוך אליהו זוהר, מנהל אגף האסטרטגיה יוסף כהן ומנהלת מחלקת הנוער אדיסה טסמה יאסו הציגו את המהלך וההישגים ביניהם: הכפלת מספר התלמידים בתנועות הנוער, אשר עומד כיום על כ-45% מתלמידי העיר, עלייה פי שש במספר המדריכים בתנועות שהינם תושבי העיר ו – 1,000 ילדים המקבלים פעילות של תנועת הנוער בתוך המערכת הבית הספרית.
אנשי קרן ביידר התרגשו והתרשמו מאד מהפעילות הענפה והמשמעותית שמקדמת העיר בתחום הבלתי פורמאלי.
ראש העיר קריית מלאכי אליהו זהר: “עיריית קרית מלאכי בהובלת מחלקת הנוער ובאמצעות המׅנהלת היישובית מובילה מדיניות של השקעה רבה ומשמעותית בתחום הבלתי פורמאלי מתוך הבנה כי תנועות נוער והפעילות בלתי פורמאלית מעלה את תחושת המסוגלות הביטחון העצמי ובניית תמונת עתיד מיטבית”.

צילום: עיריית קרית מלאכי

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן