קריית גת: תוכנית “ניצנים” מכשירה בני נוער לשירות צבאי משמעותי וטכנולוגי  

תכנית ההכשרה טכנולוגית ויוקרתית של משרד הביטחון ועמותת “בנתיבי אודי”

בדרך מקריית גת למצוינות טכנולוגית

גלית קדז’לשוילי (19) מקרית גת הכירה את עולם התוכנה לראשונה בתוכנית “ניצנים” של עמותת “בנתיבי אודי” הפועלת בעיר, ומאז ממשיכה במרץ להתכונן לשירות צבאי הכי משמעותי – במסלול עתודה אקדמית בתחום הנדסת נתונים. סיפור מצוינות מקומית מלא השראה.

גלית, בת להורים שעלו מברית המועצות ומתגוררים בקריית גת, למדה בתיכון מאיר וכבר בכיתה ט’ ידעה שהיא מכוונת לתפקיד משמעותי בשירות הצבאי.

“במקום שממנו אני באה החשיפה להייטק הייתה מוגבלת. ניצנים לא רק העניקה לי ידע מקצועי אלא בעיקר העמיקה בי את היכולת להבין שאני יכולה” מספרת גלית.

בי”ס תיכון מקיף ע”ש אריה מאיר בו לומדת גלית, משתתף בתכנית ההכשרה הטכנולוגית היוקרתית של משרד הביטחון ועמותת “בנתיבי אודי”, שם נחשפה דרך מורה-חיילת מממר”ם שסיפרה על אפשרות ההכנה לשירות הצבאי.

לאחר התייעצות ובעידוד ההורים, הצטרפה בכיתה י’ למחזור הלימודים בתוכנית. “זאת הייתה השנה הראשונה של מגפת הקורונה, אבל בזכות התוכנית למדתי את שפת פייתון מאפס כבר בשנה הראשונה”. בשנה השנייה נפגשה עם שאר הקבוצה בלמידה פרונטלית, של המשך הפיתוח עד רמה של יצירת משחק יחסית מורכב, כולל גרפיקות ומנוע אמיתי שמריץ את המשחק.

תוך כדי ההתקדמות בתוכנית גלית התמקדה בתחום הנתונים והבינה שבזה היא רוצה לעסוק. לכן המשיכה, בעידוד המדריכים מ”ניצנים” למסלול תעודה אקדמית ‘אלונים’- במסגרתו לומדת גליה לתואר ראשון ושני בהנדסת נתונים, בתקוה להשתלב לאחר הלימודים באחת מהיחידות הטכנולוגיות המובחרות בצה”ל.

“אני ממליצה לכל תלמידה ותלמיד שיש להם עניין בעולם התוכנה או חושבים על שירות צבאי משמעותי להצטרף לתכנית “ניצנים”. מעבר לידע המקצועי, בניצנים מפתחים מיומנויות חשובות כמו ביטחון עצמי, עבודה בצוות ועבודה עצמית”.

״ניצנים״ היא תכנית של עמותת “בנתיבי אודי”, בשותפות אגף התקשוב וההגנה בסייבר, אכ”א, בסמ”ח (היחידה המרכזית להכשרת מקצועות המחשב והסייבר בצה”ל), מערך הדיגיטל הלאומי במשרד הכלכלה, משרד החינוך וגופים פילנתרופים נוספים.

מטרת התכנית היא לאתר ולהכשיר בני נוער בעלי פוטנציאל ואוריינטציה טכנולוגית בתחום התוכנה והסייבר מהפריפריה הגיאוגרפית והחברתית, ולהעניק להם הזדמנות שווה להשתלב ביחידות הטכנולוגיות המובחרות ובהמשך בהייטק.

העמותה הוקמה לזכרו של סגן אודי אלגרבלי ז”ל, קצין קשר בחטיבת הצנחנים שנפל בשנת 1994 בקרב בלבנון.

◼️ לקבוצת חדשות קרית גת והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: פרטי

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן