קנס של 160 אלף ש”ח לבני זוג מבלגיה שהורשעו בהברחה

לפני כשבועיים נעצרו יהודה ויהודית וייס, בני זוג מבלגיה, על ידי יחידת הסמים במכס נתב”ג, לאחר שבמזוודותיהם נמצאו 868 פקטים של סיגריות תוצרת חוץ ו-1,430 יחידות טבק לחימום

לפני כשבועיים נעצרו יהודה ויהודית וייס, בני זוג מבלגיה, על ידי יחידת הסמים במכס נתב”ג, לאחר שבמזוודותיהם נמצאו 868 פקטים של סיגריות תוצרת חוץ ו-1,430 יחידות טבק לחימום.

בני הזוג ביקשו להיכנס לארץ דרך המסלול הירוק בנתב”ג עם מזוודותיהם, ובכך הצהירו כי אין הם נושאים מוצרים עליהם יש להצהיר למכס. בני הזוג נקראו לבדיקה על ידי פקיד המכס הניצב במסלול הירוק ובמזוודותיהם נמצאו, על פי הערכה, סיגריות וטבק החייבים במסים בסך של כ-255 אלף ₪ בעת הכנסתם לארץ.

כשבוע לאחר מעצרם, הוגש נגד בני הזוג כתב אישום על ידי עו”ד אפרת מויאל קיטייניק מהיחידה המשפטית הארצית לתיקי מכס ברשות המיסים. כתב האישום ייחס לנאשמים, בין היתר, עבירות של הברחת טובין, הטעיית פקיד מכס, עשיית מעשה כדי להתחמק מתשלום מס קניה ומסירת ידיעה לא נכונה לפי חוק מע”מ.

במסגרת הסדר טיעון הודו בני הזוג במיוחס להם וסוכם כי יוטל עליהם עונש של מאסר על תנאי וקנס בסך של 160 אלף ₪ והתחייבות להימנע מעבירה.

שופט בית משפט השלום בפתח תקוה, כבוד השופט עודד מורנו, אישר את הסדר הטיעון וקבע כי הוא סביר ומאוזן בהתחשב בהיעדר העבר הפלילי של שני הנאשמים והעובדה שהם הורים ל-12 ילדים, כאשר בת הזוג בהריון. על כל אחד מבני הזוג הוטל קנס של 80 אלף ₪ ועונש של שלושה חודשי מאסר על תנאי למשך 14 חודשים והתחייבות להימנע מעבירה.

צילום: ארכיון - דוברות המשטרה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן