קורס סע”ר נוסף של פיקוד העורף, ארגון ידידים ועיריית אילת הסתיים בהצלחה

הכשרה ייחודית שמטרתה הגברת החוסן הקהילתי, חיזוק המענה בחירום והרחבת סל הכלים שעומד לרשות כונני הצוות המקומי – ובכך לסייע לאזרחי אילת והסביבה, בשגרה ובחירום.

מחזור שני של מתנדבי ידידים מסניף אילת הוכשר בהגשת סיוע ראשוני בשעת חירום

במסגרת שיתוף הפעולה בין ארגון ידידים לרשויות מקומיות, התקיים השבוע באילת קורס סע”ר (סיוע־עצמי־ראשוני) נוסף של פיקוד העורף בשיתוף אגף חירום וביטחון של עיריית אילת.

לאחר קורס הסע”ר הקודם שהתקיים בשנה הקודמת ונחל הצלחה מרובה, הוחלט לקיים השנה מחזור נוסף להכשרת מתנדבים. בקורס השתתפו כעשרים מתנדבים ומתנדבות ידידים מסניף אילת, כשמטרת ההכשרה הינה הקניית ידע ומתן כלים להתמודדות אקטיבית בין השאר בעת רעידת־אדמה, נפילת טילים, וחילוץ מאיזורי אסון, מרגע תחילת האירוע ועד להגעת כוחות כב״ה, פיקוד־העורף ואנשי רפואה דחופה.

המתנדבים הוכשרו לפעול בזירות אסון מורכבות, כאשר הם לומדים את עקרונות החילוץ ממבנים שקרסו, עבודה עם חומ”ס (חומרים מסוכנים), כיבוי אש, הגשת עזרה ראשונה, מודיעין אוכלוסייה ועוד.

במסגרת אירועי חירום ואסון מורכבים, כוחות החירום יתקשו לתת מענה לזירות הרבות, לשם כך יש צורך להרחיב את מעגל המחלצים. מדובר בהכשרה ייחודית, שמטרתה הגברת החוסן הקהילתי, חיזוק המענה בחירום והרחבת סל הכלים שעומד לרשות כונני הצוות המקומי – ובכך לסייע לאזרחי אילת והסביבה, בשגרה ובחירום.

הקורס הועבר על ידי מדריכים מוסמכים של חברת ‘מגן’ המומחים בחילוצים מיוחדים, ובסיומו התקיים מבחן על החומר העיוני והמעשי הנלמד בקורס. בסיום הקורס חולקו למשתתפים תעודות מגיש סע”ר.

קורס הסע”ר הוא פרי של שיתוף פעולה בין ארגון ידידים לאגף חירום וביטחון בעיריית אילת, בניהולו של מר אילן חדידה, ופיקוד העורף. שיתוף פעולה זה מצטרף לעוד עשרות שיתופי פעולה של הארגון עם עיריית אילת בפרט ועם רשויות מקומיות רבות ברחבי הארץ בכלל.

מר אילן חדידה – מנהל אגף חירום וביטחון בעיריית אילת:

“זו השנה השנייה שאנו עורכים את הקורס החשוב יחד עם ארגון ידידים. שיתוף הפעולה הזה מוכיח את עצמו פעם אחר פעם בצורה הטובה והמוצלחת ביותר. יישר כוח לכל המשתתפים.”

נתי טויטו – מנהל מרחב אילת והערבה:

“שמחנו להוציא מהכוח אל הפועל קורס נוסף וחשוב שכזה. שיתוף פעולה שכזה מקדם את הארגון בעיר, במיוחד בתקופה כזו שאנו נמצאים בה, דבר המאפשר לשמור יותר על ביטחון העיר ותושביה. אני מודה למתנדבים ולמתנדבות על ביצוע הקורס בהצלחה רבה, וכן התודה לעיריית אילת באגפיה השונים ובפרט באגף חירום וביטחון תחת ידידי אילן חדידה.

כמו כן, אני מודה למדריכים ולאנשי פיקוד העורף. המתנדבים שלנו לא מסתפקים בסיוע שגרתי בדרכים, אלא נכונים להגיש סיוע גם באירועי חירום – שחלילה לא יהיו. קיום הקורס הוא חלק מהחלטה אסטרטגית של מנהלי הארגון לפיה מתנדבי ידידים ייטלו חלק בהגשת עזרה באירועים לא שגרתיים המחייבים מענה מיידי טרם הגעת כוחות נוספים לזירה.”

◼️ לקבוצת חדשות אילת והערבה בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות ידידים

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן