קורבנות מלחמת חרבות ברזל ואסון ה-7 באוקטובר יונצחו ביבנה

בקרוב יפורסם 'קול קורא' לאמנים אשר יוזמנו להגיש הצעות לביצוע המיזם, בהתאם לקווים המנחים שגיבש הצוות העירוני

בכוונת עיריית יבנה להקים מיצג הנצחה לקראת יום הזכרון לחללי מלחמת חרבות ברזל. בחודשים האחרונים צוות חשיבה עירוני גיבש מתווה על מנת להיות ערוכים ליום הזכרון שיצוין השנה עפ"י החלטת הממשלה ב-7 באוקטובר וב-27 באוקטובר (כ"ד בתשרי). ראש העיר, רועי גבאי: "זוהי חובתנו המוסרית להנציח את זכרם של הנופלות והנופלים בני ובנות העיר, ברגישות ובכבוד הראוי"

אירועי השבת השחורה ב-7 באוקטובר, שהובילה למלחמת חרבות ברזל, גבו מחיר כבד מנשוא. בעיריית יבנה הוחלט להנציח את זכרם של תושבי יבנה שנרצחו בשבעה באוקטובר, החיילים ואנשי כוחות הבטחון שנפלו במלחמה כחלק ממיצג ייחודי בעיר.

ראש העיר, רועי גבאי שוחח אישית עם המשפחות השכולות בעניין ועם יו"ר ארגון יד לבנים ביבנה, שמעון סילוק, ועדכן אותם על הכוונה להקים את אתר ההנצחה. צוות בראשותו של חבר מועצת העיר ויו"ר ועדת השמות, יהודה דנינו, אדריכלית העיר, ורד נעמן סייג, דובר העירייה, אריאל הלר ועוזר ראש העיר, רוני רווח בחן מספר אפשרויות הנצחה ראויות במקום בולט בעיר ולאחר השלמת גיבושה הסופי תוצג התכנית בישיבת מועצת העיר.

"בשבעה באוקטובר חווה עם ישראל אסון כמותו לא התרחש מאז ימי השואה, זוהי חובתנו המוסרית להנציח את זכרם בכל דרך", אמר ראש העיר רועי גבאי והוסיף כי "מדובר בגיבורות ובגיבורים שבזכותם אנו כאן, נזכור אותם וזה המעט שאנו יכולים לעשות עבור בני משפחותיהם ששילמו את המחיר הכבד מכל. החלטנו להנציח את אירועי השבעה באוקטובר והמלחמה אשר עדיין נמשכת עד לחזרתם של כל החטופות והחטופים שנמצאים בשבי החמאס וכולנו מייחלים לשחרורם במהרה. תודתי לצוות החשיבה שפעל לגיבוש הרעיונות, אנו נמצאים בשלבי דיוק ותכנון כאשר הדבר יעשה ברגישות המתבקשת ובתיאום המשפחות וכאשר המטרה לייצר קונספט ייחודי בנוף, מכבד, מכיל, מספר את הסיפור כולו ועם מסר אופטימי, מאחד ומשמעותי לכל מי שיבוא בשעריו".

בימים הקרובים צפויה העירייה לפרסם 'קול קורא' לאמנים אשר יוזמנו להגיש הצעות לביצוע המיזם, בהתאם לקווים המנחים שגיבש הצוות העירוני.

 

◼️ לקבוצת חדשות יבנה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות העירייה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן