קהילת שדרות הקימה מיזם התנדבות לטובת החיילים

המיזם תפס תאוצה והגיע למאות מתנדבים מהאזור ולגיוס עשרות אלפי שקלים לטובת החיילים.

מי דואג למי?

למרות הטילים והמציאות הטראומתית בהם חיים תושבי שדרות, חברי העיר מקיימים מזה חודשים מערך התנדבות לדאגה לחיילים, אך טוענים: “אתה חושב שאתה בא לעשות להם טוב ובסוף זה חוזר אלייך”

 

 

מזה כחודשיים, חברי קהילת ‘רעות’ בשדרות יחד עם תושבי העיר מקיימים מיזם דאגה לחיילים היוצאים להפוגה או להגנ”ש מחוץ לרצועה, בו מכינים אוכל למאות חיילים, למוצבי האזור, לחיילים בנותרים בשטח בשבת ועוד. המיזם תפס תאוצה והגיע למאות מתנדבים מהאזור ולגיוס עשרות אלפי שקלים לטובת החיילים.

 

 

חנן אביטן, ממקימי המיזם מספר: “היוזמה קמה באופן ספונטני. ראינו חיילים שבאים להתארח בשדרות והחלטנו שאנחנו חייבים לדאוג להם. החלטנו להרים ערב מפנק לחיילים בבית של מאיר טנג’י. ממש שמחנו לראות שבאו קרוב ל-450 חיילים. לא רק שהכנו אוכל להם אלא שאפילו הוצאנו עוד מנות אל מחוץ לאירוע. זה היה מדהים ועשה לנו כל כך טוב על הלב שקבענו שאנחנו לוקחים את זה בשתי הידיים וממשיכים עם זה הלאה. משם זה התפתח והתחלנו גם לצאת לכיוון בסיסים מחוץ לשדרות, לפנק אותם באופן נקודתי בפיצות, בשרים ועוד”.

לדבריו, בשדרות מרגישים את המלחמה ביומיום, חשים את ההפצצות והירי, מה שבת”א או בירושלים כבר שכחו איך זה נשמע. “חיילים משוועים לאוכל ביתי טעים ומפנק ומבחינתנו זה המעט שאנחנו יכולים לעשות למען החיילים היקרים הללו”, מוסיף אביטן. “חלקם הקריבו בשבילנו את החיים שלהם ואלו שהולכים למקומות התופת ברצועה הם מסתכנים למעננו, למען החיים שלנו ושל ילדינו. הם מסתכנים למען עם ישראל ולכן מחובתנו להשיב להם כגמולם”.

הוא מתאר כי התחושה בהפקת האירועים וההתנדבות היא יוצאת דופן. “אתה חושב שאתה בא לעשות להם טוב ולהרים להם את המורל ובסוף זה חוזר אלייך. אתה מרגיש שזה עושה לך טוב על הלב יותר מהם”. לדבריו, המיזם משפיע גם במעגלים גדולים יותר, על תושבי שדרות בצורה מאוד רחבה. “באותו היום הראשון שעשינו ללוחמים חטיבת הצנחנים אוכל גייסנו קרוב ל-15 אלף ש”ח תוך שעה. גם בעלי העסקים פה נרתמים ותורמים ומתנדבים. כל תושבי שדרות נכנסו לעניין וזה מרים לכולם את מצב הרוח. בעקבות ההתנדבות פתחנו קבוצה בווצאפ עבור פינוקים לחיילים ויש בה מאות מתנדבים משדרות והאזור” סיפר. הוא הדגיש: “אני חושב שדבר כזה חייב להיות בכל מקום שיש בו חיילי מילואים. שירגישו את החום ואת האהבה מאיתנו עם ישראל”.

כאמור, לפני למעלה מחודשיים החלו חנן אביטן ובני משפחתו, יחד עם חבריו: שלמה ושמואל מימון, מאיר טנג’י ואליהו בן טורה את ההתנדבות ומאז מתעסקים כמעט כל יום סביבה. “עשינו באזור 5 אירועים גדולים מאוד ומרכזיים וביומיום יש גיוסים תדירים לאוכל לשבת, למוצבים בסביבה, פינוקים נוספים כמו גלידות, ממתקים ודברים קטנים משמחים שעושים טוב על הלב”.

התחושות שהם מקבלים מהחיילים ברורות. הוא מתאר כמה חדורי מוטיבציה ורוח קרב הלוחמים היוצאים מהרצועה: “החיילים מדהימים אותנו בעוצמות הרוח שלהם. כולם אומרים ללא הרף שהם רוצים להמשיך עד הניצחון. לא שמענו תלונות, שום חייל. להיפך. הם אומרים שהם החיילים שבקצה ומוכנים לעשות כל אשר יוטל עליהם, ללא מורא וללא פחד. אנחנו נדהמנו וקיבלנו כוח לעמוד איתנים גם אצלנו בעורף כאן בשדרות”.

 

◼️ לקבוצת חדשות שדרות בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: עמותת 'רעות' שדרות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן