קבוצת התקשורת פרטנר מציגה צמיחה ברבעון השני לשנת 2024

פרטנר מדווחת על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני לשנת 2024 וממשיכה במהלכים למימוש פוטנציאל הרווחיות והתזרים

קבוצת התקשורת פרטנר מדווחת על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני לשנת 2024 ומציגה, בהשוואה לרבעון המקביל, צמיחה של 6% ברווח הנקי ל-57 מיליון ₪; צמיחה של 11% ברווח התפעולי ל-90 מיליון ₪; וצמיחה של 4% ב-EBITDA המתואם ל-283 מיליון ₪.

מגזר הסיבים: פרטנר היא הספקית בעלת היצע הסיבים הרחב בישראל, היחידה עם היכולת להציע שירות סיבים בכל משק בית בו קיימת תשתית סיבים (פוטנציאל של כ-2.5 מיליון משקי בית), על בסיס כלל התשתיות הקיימות בישראל.

מצבת מנויי הסיבים האופטיים של החברה הסתכמה ב-404 אלף בסוף הרבעון, עם צמיחה  של 15 אלף מנויים.

מגזר הסלולר: החברה ממשיכה בשדרוג לקוחותיה לרשת החדשה והמתקדמת Private 5G.

אבי גבאי, מנכ”ל קבוצת פרטנר:

“אנחנו מאמינים בפשטות. השקעות מדויקות, לצד שיפור מתמשך באיכות השירות ללקוח, מובילים למצוינות תפעולית, ללקוחות מרוצים יותר ולצמיחה ברווחיות. ממשיכים להעביר את הלקוחות שלנו לרשת הסלולר 5G הטובה בעולם ולתמוך בחברה הישראלית, בלקוחותינו המפונים ובכוחות הביטחון”.

עיקרי תוצאות הרבעון השני לשנת 2024 (בהשוואה לרבעון השני לשנת 2023)

ההכנסות בנטרול דמי קש”ג (קישור גומלין) הסתכמו ב-752 מיליון ₪, גידול של כ-1% בהשוואה ל-747 מיליון ₪ ברבעון המקביל, שקוזז בין היתר מהשפעות המלחמה על הכנסות משירותי נדידה וסיום הכרה בהכנסות נדחות מהוט מובייל. ללא נטרול קש”ג, הסתכמו ההכנסות ב-823 מיליון ₪, שינוי של כ-3% בהשוואה ל-850 מיליון ₪ ברבעון המקביל, שנבע בעיקר מירידה בהכנסות מדמי קש”ג, כתוצאה מהפחתת תעריפי הקש”ג החל מיוני 2023.

ההכנסות משירותים בנטרול דמי קש”ג הסתכמו ב-612 מיליון ₪, שינוי של כ-1% בהשוואה ל-619 מיליון ₪ ברבעון המקביל, שהושפע בין היתר מהשפעות המלחמה על הכנסות משירותי נדידה וסיום ההכרה בהכנסות נדחות מהוט מובייל. ללא נטרול קש”ג, הסתכמו ההכנסות משירותים ב-683 מיליון ₪, שינוי של כ-5% בהשוואה ל-722 מיליון ₪ ברבעון המקביל, שנבע בעיקר מירידה בהכנסות מדמי קש”ג כאמור.

ההכנסות מציוד הסתכמו ב-140 מיליון ₪, גידול של כ-9% בהשוואה ל-128 מיליון ₪ ברבעון המקביל.

הרווח התפעולי הסתכם ב-90 מיליון ₪, צמיחה של כ-11% בהשוואה ל-81 מיליון ₪ ברבעון המקביל, שקוזזה בין היתר מהשפעות המלחמה על הכנסות משירותי נדידה וסיום ההכרה בהכנסות נדחות מהוט מובייל. בחציון הראשון של השנה, הסתכם הרווח התפעולי ב-176 מיליון ₪, צמיחה של כ-28% בהשוואה ל-138 מיליון ₪ בחציון המקביל.

הרווח הנקי הסתכם ב-57 מיליון ₪, צמיחה של כ-6% בהשוואה ל-54 מיליון ₪ ברבעון המקביל. בחציון הראשון של השנה, הסתכם הרווח הנקי ב-112 מיליון ₪, צמיחה של כ-37% בהשוואה ל-82 מיליון ₪ בחציון המקביל.

ה- EBITDAהמתואם הסתכם ל-283 מיליון ₪, צמיחה של כ-4% בהשוואה ל-272 מיליון ₪ ברבעון המקביל. בחציון הראשון של השנה, הסתכם ה- EBITDAהמתואם ל-564 מיליון ₪, צמיחה של כ-9% בהשוואה ל-517 מיליון ₪ בחציון המקביל.

תזרים מזומנים חופשי מתואם הסתכם ב-69 מיליון ₪, שינוי של כ-4% בהשוואה ל-72 מיליון ₪ ברבעון המקביל.

חוב פיננסי נטו הסתכם ב-502 מיליון ₪, קיטון של כ-19% בהשוואה ל-617 מיליון ₪ ברבעון המקביל. במאי 2024 העלתה מעלות S&P את דירוג החברה וסדרות האג”ח שלה לדירוג ilAA- באופק יציב, לאור שיפור ביחסים הפיננסיים.

מדדים תפעוליים עיקריים לרבעון השני לשנת 2024

פרטנר היא הספקית בעלת היצע הסיבים הרחב בישראל, היחידה עם היכולת להציע שירות סיבים בכל משק בית בו קיימת תשתית סיבים (פוטנציאל של כ-2.5 מיליון משקי בית), הודות לתשתית עצמאית שפרסה והסכמים שחתמה עם חברות תשתית אחרות.

מצבת מנויי הסיבים האופטיים הסתכמה ב-404 אלף בסוף הרבעון, צמיחה של 15 אלף מנויים בהשוואה לרבעון קודם.

מצבת מנויי אינטרנט הסתכמה ב-455 אלף בסוף הרבעון, עלייה של 8 אלף מנויים בהשוואה לרבעון קודם. כ-89% מכלל המנויים מחוברים לסיבים אופטיים.

מצבת מנויי טלוויזיה הסתכמה ב-205 אלף בסוף הרבעון, שינוי של אלף מנויים בהשוואה לרבעון הקודם. לאחרונה הודיעה החברה על שדרוג משמעותי לשירות פרטנר TV, במסגרתו ישודרגו כלל הלקוחות לאפליקציה מתקדמת והיצע תכנים עשיר ורחב יותר, זאת כחלק מהסכם שחתמה החברה מול yes וטעון אישור רשות התחרות.

מצבת מנויי הסלולר של החברה הסתכמה בסוף הרבעון בכ-2.629 מיליון (כ-93% מנויי פוסט-פייד), שינוי של 8 אלף מנויים בהשוואה לרבעון קודם, הנובע מהחלטה אסטרטגית של החברה להתמקד בחבילות ערך.

הכנסה חודשית ממוצעת למנויי סלולר (ARPU) בנטרול דמי קש”ג הסתכמה ב-42 ₪, שינוי של 1 ₪ בהשוואה ל-43 ₪ ברבעון המקביל, שהושפע מהשפעות המלחמה על הכנסות משירותי נדידה וסיום ההכרה בהכנסות נדחות מהוט מובייל. ללא נטרול קש”ג, עמד ה-ARPU על 51 ₪, שינוי של 5 ₪ בהשוואה ל-56 ₪ ברבעון המקביל, שנבע בעיקר מירידה בהכנסות מדמי קש”ג.

שיעור הנטישה של מנויי הסלולר ממשיך במגמת ירידה והסתכם ל-4.7%, בהשוואה ל-6.1% ברבעון המקביל.

מלחמת חרבות ברזל

מאז החלה מלחמת חרבות ברזל, קבוצת פרטנר, כחברה חיונית בעתות חירום, פועלת להמשיך ולהבטיח רציפות של שירותי תקשורת ללקוחותיה, על רקע גידול בביקושים ובעומסים ולצד פעילות בשטח של צוותי הטכנאים של החברה.

עם פרוץ המלחמה הוביל את פרטנר עיקרון מרכזי והוא “ישראל לפני פרטנר”. לצד הטבות ללקוחות, עובדות ועובדי החברה נרתמו מאז ה-7 באוקטובר במלוא העוצמה לפעילות קהילתית והתנדבותית רחבה, לטובת החברה הישראלית, חיילי וחיילות המילואים, כוחות הביטחון, תושבי הדרום והצפון שפונו מבתיהם, הפצועים ומשפחות הנרצחים והחטופים.

החברה מאמצת את קיבוץ ‘כרם שלום’ במטרה לסייע בשיקומו וצמיחתו ולתמוך בקהילה והתושבים ומעמידה את משאביה ויכולותיה הניהוליות והאופרטיביות עבור צרכי הקיבוץ.

כחלק ממאמצי התמיכה בלקוחות בתחילת ימי מלחמת ‘חרבות ברזל’, פתחה החברה באותו מועד שירותי דור 5 (5G) לכלל לקוחותיה בעלי מכשירים תומכים. נכון להיום, למעלה ממיליון לקוחות החברה פתוחים לשירותים אלה.

מאז פרוץ המלחמה, פרטנר מעניקה תמיכה לכוחות הביטחון וחיילי צה”ל ולגדודי החיילים שהיא מאמצת ‘עזוז’ ו’שחר’, במסגרתה שלחה לשטחי כינוס ניידות שירות, תיקונים והטענות למכשירי סלולר. החברה תרמה למעלה מ-20 אלף פריטי ציוד לכוחות הביטחון ותושבי העוטף, בין היתר מטענים ניידים, מכשירים סלולריים, טאבלטים, מחשבים ניידים, אזניות ועוד.

בנוסף, החברה חילקה כ-30 אלף גלויות ללוחמות וללוחמים בשטחי המלחמה בעזה, שמסרו דרישת שלום בהפתעה למשפחות והאהובים שלהם בעורף.

החברה עוצרת חיובים עבור שירותי אינטרנט וטלוויזיה לכלל לקוחותיה תושבי הדרום והצפון המתגוררים בישובים שפונו.

עובדי החברה מתנדבים בחקלאות ברחבי הארץ, מבקרים בבתי חולים ומחלקים ערכות למשפחות שכולות. החברה ממשיכה ללוות את מטה החטופים והנעדרים בכל סיוע שנדרש ומספקת למטה חבילות גלישה למשלחות היוצאות לחו”ל.

 

◼️ לקבוצת כלכלה, נדל”ן הייטק ועסקים לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: ינאי יחיאל

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן