צעירים מכל הארץ ישתלבו במערך חינוך בלתי פורמלי בחבל אילות

ארגון 'קדמה – התיישבות צעירים' הקים כפר צעירים שיפעלו במועצה האזורית חבל אילות | ראש המועצה ד"ר חנן גינת: "מציעים להם חיי קהילה"

מהמרכז לערבה: בימים אלו מוקם כפר צעירים חדש בקיבוץ לוטן שבמועצה האזורית חבל אילות, במסגרתו ייקלטו עשרות צעירים שיפעלו בתחום החינוך הבלתי פורמלי. מטרת הכפר שהקים ארגון 'קדמה -התיישבות צעירים' היא לספק מענה למחסור בצעירים המתגוררים באזור ובכך מייצרים קשיים במילוי תקנים בתחום החינוך הבלתי פורמלי.

במועצה האזורית חבל אילות זיהו את השינויים בעולם העבודה ואת הקושי של יישובי החבל לגייס הון אנושי איכותי למערכות החינוך החברתיות וחיפשו פתרונות למחסור. "כפר הצעירים שמוקם בימים אלה בקיבוץ לוטן ייתן מענה הן לצורך של יישובי חבל אילות במדריכות ומדריכים איכותיים בחינוך הבלתי פורמלי והן לרצון לפתח קהילת צעירים תוססת בערבה הדרומית", אומר ראש המועצה ד"ר חנן גינת ומוסיף: "אנחנו מציעים לצעירים שיבואו חיי קהילה, סביבה מדברית ייחודית שאין במקומות אחרים וכמובן עבודה עם הילדים שלנו – שאין עליהם".

הכפר מהווה מודל ייחודי להעצמת החינוך הבלתי פורמלי, במסגרתו כל צעיר שנקלט בכפר מועסק במשרה מלאה הכוללת שעות התנדבות בקהילה, סביבת עבודה צעירה ודיור בר השגה. למיזם שותפים גם מפעל הפיס, משרד החינוך, ההסתדרות הציונית העולמית, אוניברסיטת בן גוריו בנגב, האוניברסיטה הפתוחה, מועצה אזורית חבל אילות ויישובי החבל, בסיוע של הפדרציה היהודית בטורונטו.

נציג הפדרציה היהודית של טורונטו בישראל, וויליאם קליינבאום: "הפדרציה והקהילה היהודית של טורונטו גאות ונרגשות לעבוד כתף אל כתף עם קדמה בכדי להפיח חיים באזורים המבודדים ביותר של מדינת ישראל, ולחזק את ההתיישבות החשובה במקומות מרוחקים. אנו עובדים בשותפות נהדרת עם חבל אילות קרוב ל-40 שנה בכדי לסייע לחבל לממש את חזון בן גוריון לנגב פורח, ומאוד מצפים לקחת חלק משמעותי בכפר הצעירים החדש ולחזק את תשתית החינוך הבלתי פורמלי במרחב".

תירא-אל כהן, ראש קדמה: "בתקופת הקורונה נפגשנו עם ראש המועצה האזורית חנן גינת, שסיפר על מחסור בכוח עבודה בחינוך החברתי ביישובי החבל. החלטנו ב'קדמה' לתת כתף ולפעול להקמת כפר צעירים ייעודי וייחודי שייתן מענה לבעיית החינוך הבלתי פורמלי. מרבית הבוגרים שלנו נשארים ביישובי העדיפות הלאומית בהם אנחנו פועלים ואני מאמינה שהכפר ייצר את קהילות הצעירים שהערבה כל כך זקוקה להם. אנחנו מחברים את הצעירים לערבה דרך הרגליים".

◼️ לקבוצת החדשות באילת והערבה לחצו כאן

צילום: דוברות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן