ציון שנה למלחמת חרבות ברזל: טקס מרכזי, תערוכות והרצאות ברחבי העיר רמת-גן

לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים היכנסו לאתר העירוני

בין ראש השנה ליום כיפור נציין שנה לאירועי ה-7.10 השחור ולפרוץ מלחמת “חרבות ברזל”, מלחמה שגבתה מחיר כבד בגוף ובנפש והנמשכת גם בימים אלו. כוחות הביטחון מצויים בלחימה בכל החזיתות ואנו מחזקים את ידיהם ומתפללים לשובם בריאים ושלמים וכמנצחים כשעוד לפניהם יחזרו כל החטופים. לציון השנה, יתקיימו בעיר מספר תערוכות, הרצאות וכן גם טקס מרכזי.

ראש העיר רמת גן, כרמל שאמה הכהן: “שנה חלפה מהשבת בה נפלו השמיים על מדינת ישראל ובתוכה העיר רמת גן. עשרות משפחות ברחבי העיר איבדו את היקר להם מכל, יחד עם עוד אלפי משפחות בכל רחבי המדינה. מאז ועד היום מתנהלת מלחמה קשה וכבדת דמים, עם אתגרים רבים לכולנו. אירועי ציון שנה למלחמה יכללו הנצחה, זיכרון וחזרה לרגעי השבר הקשים בפרוץ המלחמה, אך גם את החוסן הלאומי, והחובה לחוש תקווה וגאווה בחיילנו. אני מזמין את כלל התושבים והתושבות להשתתף בטקסים ובאירועים השונים בכל רחבי העיר”.

הטקס העירוני המרכזי לציון שנה למלחמה יתקיים ביום שני, 7.10.24, בכיכר רמב”ם המחודשת.

בטקס ייקחו חלק משפחות שכולות המתגוררות בעיר, ראש העיר כרמל שאמה הכהן, הנהלת העיר וחברי המועצה. בטקס ישולבו קטעי זיכרון לצד הופעות של אמיר דדון, גלי עטרי, יובל דיין, מירי מסיקה, ריטה ורן דנקר. הטקס בהנחיית גיא זוארץ, שאיבד את אחיינו עילי ברעם ז”ל באירועי ה-7.10. הכניסה חופשית, מספר המקומות מוגבל.

במרחב הציבורי ברחבי העיר במספר מוקדים יוצבו תערוכות ייחודיות שיציגו היבטים שונים של המלחמה.

לאורך רחוב ביאליק המרכזי, תוצב תערוכת “צבע אדום – מההרס לתקומה” של הצלמת פאולינה פטימר. התערוכה תביא למרחב הציבורי סיפורים מרגשים דרך העדשה, תיעודים מקיבוצי העוטף ובקו העימות בצפון ומשפחות חטופים במהלך המאבק שניהלו בשנה האחרונה לשחרור יקיריהם. התערוכה תתקיים בין התאריכים 06-15.10.24. הכניסה חופשית.

בכיכר רמב”ם תוצב התערוכה “געגוע של אמא”, של הצלמת יפעת פאר, המספרת את סיפורן האישי של אימהות שכולות ממלחמת “חרבות ברזל” המתגוררות ברמת גן. התערוכה תתקיים בין התאריכים 09-15.10.24. הכניסה חופשית.

מיצג הנצחה מרגש לזכרם של שבעת לוחמי בלון התצפית שנפלו בקרב ב-7.10 יתקיים בפארק הלאומי, בין התאריכים 15-25.10.24, הכניסה חופשית.

כמו כן, בבית יד לבנים רמת גן תתקיים סדרת הרצאות ייחודיות לציון שנה למלחמה, עם הרצאות של אביגדור קהלני, בעל עיטור הגבורה והמופת ממלחמת יום הכיפורים, השחקן והלוחם ידין גלמן שנפצע באורח אנוש בקרב ב-7.10 והשתקם, מורן סטלה ינאי שחזרה מהשבי בעזה, ומירי גד מסיקה ששרדה את הטבח בקיבוץ בארי.

 

◼️ לחדשות רמת גן והסביבה  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: עיריית רמת גן

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן