פתיחת תערוכות חדשות בסדנה לאמנות ביבנה

“הכולל”, “רוחות הזמן”, המיצב “עָיּוּנִּי” וקיר האמן “יום אחד רגיל על פני האדמה”

“הכולל” באוצרותו של יהודה רחנייב, “רוחות הזמן” בלהה בריינס באוצרותו של רוני ראובן, המיצב “עָיּוּנִּי” עודד חוברה באוצרותו של רוני ראובן וקיר אמן “יום אחד רגיל על פני האדמה” רועי כשר באוצרותם של רוני ראובן ובשמת הראובני זאבי.

“הכולל” שם זהה לשם של הקבוצה, אותה מנהל רן טננבאום יחד עם גיא אביטל. חושפת מגמות אמנות חדשות שטרם נראו בשדה האמנות הישראלי.

האמנים המציגים עבודות צבע, הנעות בין צמצום צבעוני, לעושר אצילי. צבע משמש ככוח מניע לחיפוש פנימי, כמנגינה המבשרת את רוחו של האדם החופשי.

 

אמנים מציגים: גיא אביטל, רן טננבאום, פנינה ביגץ, אפרת גולדברג, יעל גרנוולד, רות גרסר, טניה הפטל, ורד הקרט, משה זיידלר, תמר לרנר, ענת מנדלר, מוניק נחמיאס, אודרי מסאס , יעל מרגולין, שירי משה מלמד, דפנה ספקטור, ענת עופר, גלית פורמן אלפרט, מירב פיקרסקי, אברהם פרחי, צביקה פרידמן, סימה קירשנר, אורלי קסלר, מיכל רש, יעל שור, רעיה שלו, מרב שרף.

התערוכה “רוחות הזמן” עוסקת במשמעות של הרגע בזמן בר חלוף. ציוריה ההיפראליסטים הקולטים את הרגע בטבע, צמיחה לצד קמילה, קוצני לעומת הרוך המולבן, מרחבים אין סופיים ומבטים מיקרוסקופיים על מראות הנעלמים מן העין. בלהה קולטת מצבים של שגרה ומעניקה להם חשיבות ומשמעות.

המיצב “עָיּוּנִּי” פסלים בהם העיניים הן נקודת המוקד והעין היא רמז סמלי או פיגורטיבי מצביעה על חשיבות התבוננות עמוקה בעולם ובזולת. עיניים ענקיות ובוהקות המאפשרות לדמיונו של הצופה לשרטט פנים אנושיות מונומנטליות כנקודת מוצא. העיניים מעוררות תחושה של דריכות ומסתוריות. עבודות המבקשות לייצג מנעד רגשות הבאים לידי ביטוי באמצעות העיניים.

קיר האמן “יום אחד רגיל על פני האדמה” רועי, בן כפר גלעדי, מנציח במצלמה פשוטה את שגרת יומה של פלוגת המילואים בה הוא משרת. פעולות יומיומיות, משימות שגרתיות, ספלי קפה וסיגריות, המקפלים בתוכם את השגרה של שירות המילואים. במהלך המלחמה בעזה שהחלה בשבעה באוקטובר הפכה מצלמתו לכלי טיפולי-תיעודי ובאמצעותה עבר תהליך פוטו תרפויטי שהלך והתגבר. במהלך המלחמה צילם רועי למעלה מאלף צילומים, שאת חלקם העניק לחבריו לפלוגה, וכך הפך את הרגעים למשהו ממשי שאפשר לאחוז, לשמור ולזכור.

יום שישי, 26.7.24 בשעה 11:00 בגלריה הסדנה לאמנות, שד’ דואני 25. נעילה: 30.8.24

 

◼️ לקבוצת חדשות יבנה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – תרבות, בילוי ופנאי לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית יבנה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן