פרטים על אירוע הדו-צדדי שהתרחש אתמול 

בצה”ל מתחקרים את האירוע שמוגדר ירי דו- צדדי ובין היתר בודקים אם הטנקיסטים חרגו מגבולות גזרה, אם היה זיהוי שגוי, ואם מתח מבצעי גבוה מידי הוביל לירי פזיז של פגזים.

אתמול בבוקר, לוחמים מגדוד 202 נכנסו לתפוס ציר במ.פ ג׳באליא, כשהם מלווים בצמד טנקים מגדוד 82 מחטיבה 7. הלוחמים התמקמו במבנה סמוך לטנקים ובו גם הוקם חפ”ק הסמג”ד. הטנקים אבטחו את הציר, היו עם מדפים סגורים, ובשלב מסויים גם דברו בקשר עם סמ”פ שעבר בסמוך אליהם.

אתמול בערב לקראת שעה 19:00 הטנקים זיהו קנה שבצבץ מחלון המבנה, הטנקים ירו שני פגזים לעבר המבנה שבו שהו לוחמי הצנחנים בקומה הראשונה. 5 לוחמים נהרגו: מ”פ וארבעה לוחמים- מפלוגת ח”ץ – פלוגת החרדים בצנחנים.

בנוסף 8 לוחמים נפצעו 3 מהם במצב קשה.

בצה”ל מתחקרים את האירוע שמוגדר ירי דו- צדדי ובין היתר בודקים אם הטנקיסטים חרגו מגבולות גזרה, אם היה זיהוי שגוי, ואם מתח מבצעי גבוה מידי הוביל לירי פזיז של פגזים.

חמישה לוחמי גדוד 202 של הצנחנים נפלו אמש באירוע רב נפגעים כתוצאה מאש כוחותינו – הפרטים המלאים:

בשעה 19:00 אמש, שני טנקים שפועלים תחת פיקוד גדוד 202 ביצעו ירי על בית חפ״ק סגן מפקד הגדוד. הירי כלל שני פגזי טנק. התקרית – במרחב מחנה הפליטים ג׳באליה.

כתוצאה מהפגיעה בבית, נפגעו 12 לוחמים מהגדוד, חלקם נהרגו וחלקם נפצעו באורחים שונים.

מהתחקיר הראשוני של אוגדה 98, עולה כי לוחמי הטנקים, מפלוגת הצנחנים החרדית ״חץ״, זיהו קנה של נשק שיוצא מאחד החלונות במבנה, והכווינו אחד את השני לבצע ירי לעבר המבנה.

⁠עוד עולה מהתחקיר כי שני הטנקים עלו לעמדה אתמול בשעות הבוקר. כמה שעות לאחר מכן, בצהריים, החפ״ק של הסמג״ד הגיע למבנה והתמקם בתוכו. בהמשך, לקראת הערב, הגיע כוח נוסף למקום – יצר קשר עם שני הטנקים ועדכן אותם שהוא נכנס להתמקם במבנה.

⁠עדיין נבדק מה הסיבה לירי על המבנה – האם גבולות הגזרה הוגדרו כראוי, מה ההנחיות שניתנו לצוות הטנק, האם מדובר בחוסר התמצאות של הכוח במרחב ומה הייתה ההשפעה של המתח המבצעי הגבוה במרחב הלחימה.

בצה״ל אומרים כי מאז שאוגדה 98 נכנסה למרחב ג׳באליה בשבת האחרונה, היא חווה במרחב היתקלויות רבות ולחימה עזה מול מחבלים, שכוללת ירי RPG מסיבי לעבר הכוחות, בעיקר של חוליות שמבצעות ירי ממרחק. יותר מ-60 טילי RPG שוגרו בימים האחרונים על הכוחות. יש מתח מבצעי גבוה מאוד, ובמקביל לתקרית הזו – היה אירוע נוסף בחטיבה 7, שפועלת גם היא במרחב ג׳באליה, ובו מחבלים ירו RPG על נמ״ר ויש לוחמים שנפצעו.

 

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – ביטחוני/חירום/חריג לחצו כאן

◼️ חדש! לקבוצת חדשות הביטוח הלאומי / חברת חשמל / דלק וגז / תאגידי המים / שירותים לציבור לחצו כאן

צילום: ארכיון דובר צה"ל

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן