פסטיבל שייקספיר באילת בהשתתפות 100 בני נוער  

כמו שייקספיר, גם אנחנו הבמאים שמים את בני הנוער במרכז. אין כוכבים. לכל אחד יש מקום.

תיאטרון אלעד של אילת וחבל אילות מציג את “פסטיבל שייקספיר” במסגרתו יוצגו בסוף השבוע הקרוב (15-17.2.24) 3 הפקות שייקספיריות באורך מלא בהשתתפות מעל 100 בני נוער מאילת, אילות והיישובים המפונים מעוטף עזה.

במשך חודשיים נפגשו בני ובנות הנוער על בסיס יומי עם שישה במאים ושחקני תיאטרון אלעד המוכשרים. שיחקו, ביימו, בנו כוריאוגרפיות, עיצבו תפאורה, תלבושות, סאונד, תאורה ועוד. מעבר לתוצרים המרגשים שיוצגו במסגרת הפסטיבל, זכו בני הנוער למסגרת מחזקת ומעצימה בימים אלה של המלחמה. ההצגות, ביניהן “רומיאו ויוליה”, “הלילה ה 12″ ו”מהומה רבה על לא דבר” יוצגו כאמור בסוף השבוע הקרוב באולם האזורי בחבל אילות ובטרמינל הישן באילת.

פרויקט שייקספיר הוא תוצר של חיבור בין תיאטרון אלעד לבין תיאטרון שייקספיר אנד קומפאני ממסצ׳וסטס, בשיתוף המועצה האזורית חבל אילות ועיריית אילת, אשר הוליד שיתוף פעולה ראשון מסוגו. הודות לקרן ג’ק, ג’וזף ומורטון מנדל, זכה הפרויקט להתרחב מבית ספר אחד לארבעה בתי ספר, ולהיכנס בשנה שעברה לראשונה לעיר אילת.

זהו פרויקט קהילתי בינלאומי ראשון מסוגו, במסגרתו זוכים בני הנוער בכלים להבעה והעצמה אישית, דיבור מול קהל ועמידה על במה. בנוסף, הם חווים היכרות עם עולם התיאטרון ועם יצירותיו של שייקספיר, גדול המחזאים בכל הזמנים, ומחברים בין טקסט שנכתב לפני 500 שנים לנושאים המעסיקים את בני הנוער היום. במשך כחודשיים למדו בני הנוער, הפיקו, ניגנו, שיחקו, למדו טכניקות של קרבות במה, בנו את התפאורה ועוד. בסוף השבוע הקרוב תעלה כאמור כל אחת מהקבוצות, מחזה מלא של שייקספיר על הבמה, בחגיגת אחת גדולה.

דנה יצחקי, המנהלת האומנותית של פסטיבל שייקספיר: “בעשר השנים האחרונות אני מביימת בני נוער בגילאים שונים ופורמטים מגוונים, ואין ספק שפרויקט שייקספיר, הוא הפרויקט המרתק והמרגש ביותר שלקחתי בו חלק. שייקספיר כתב סיפורים ששמים את האדם במרכז בתוך הסיטואציות המורכבות והמעניינות ביותר.

כדי לשחק את הדמויות של שייקספיר, השחקנים נדרשים להעז להיות במקום הכי חשוף ולחוות רגשות במלוא עוצמתם. משימה מאתגרת לשחקנים ותיקים אז כשבני נוער חווים אותה זו חוויה מרגשת ומסעירה מאין כמותה.

כמו שייקספיר, גם אנחנו הבמאים שמים את בני הנוער במרכז. אין כוכבים. לכל אחד יש מקום. מקום להיות מי שהוא ולקבל על כך מחיאות כפיים, מקום להעז ולחוות ולהיות חלק מקבוצה תומכת. הרבה פעמים ילדים שלא מוצאים את עצמם במסגרת החינוכית או החברתית, מקבלים ביטוי אדיר ואהבה גדולה מהחברים לקבוצה וכמובן גם מהקהל. המטרה היא לתת לכל אחת ואחד לזרוח ולהרגיש הכי טוב שאפשר”.

◼️ לקבוצת חדשות אילת והערבה בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית אילת

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן