‘פטיו דימונה’ – הושק בר היין שיחזק את הקהילתיות בעיר

הבר החדש הוא חלק מיוזמה משותפת בהובלת עיריית דימונה ובשיתוף תנועת אור לפיתוח הכלכלה והקהילתיות בעיר

באירוע חגיגי ובנוכחות ראש עיריית דימונה, בני ביטון, הושק לאחרונה בר היין השכונתי החדש ‘פטיו דימונה’ (Patio Di Mona) הקרוי על שמו של הפטיו האגדי שבמרכז שכונת הניצחון.

 

הבר הוקם ביוזמה משותפת של שני הבעלים גבריאל טנא, יזם התרבות ובעליו של בר היין ‘מדבר יין’ במצפה רמון וקובי ילוז, שחקן תיאטרון ויוצר תושב העיר.

השניים זכו להקים את הפרויקט לאחר שנענו לקול קורא שיזמו עיריית דימונה ותנועת אור לחיזוק הקהילתיות בשכונות.

הציפייה היא שלצד קפה טוב, גלידה ויין מקומיים, ומנות מיוחדות, ‘פטיו דימונה’ יהפוך לנקודת מפגש לתושבי השכונה, ואבן דרך לחיזוק הכלכלה, הקהילתיות והתיירות.

לצד זאת, הבר יארח בקרבו ערבי קונספט ייחודיים, שמטרתם לגבש את הקהילה סביבו ולספק מרחב לתרבות ופנאי שימשכו קהל צעיר להגיע אל העיר.

 

בני ביטון – ראש העיר דימונה ויו״ר הרשות לפיתוח הנגב:

״ראשית, אני מברך את תנועת אור על המיזם ועל הפעילות המבורכת שלה בדימונה בפרט ובנגב בכלל. ולעצם העניין: אני מברך את עשרות הצעירים שביקרו ויבקרו בשכונת הניצחון בדימונה. מדובר בצעירים איכותיים, רציניים וציונים, חלקם מתנועת ״אחרי״ וחלקם שין שינים. צעירים אלה הם פוטנציאל להתפתחותה ושדרוגה של דימונה, ולכן אני מקווה ואף מצפה שהם יהפכו מאורחים לתושבים בעיר שלנו. היום, יותר מתמיד ולאור המתרחש בצפון ובנגב המערבי, יש לצעירים אלה מקום בעיר מתפתחת כמו דימונה, עם חינוך לעילא ולעילא, תרבות תוססת, דיור שווה לכל נפש וכמובן הטבת מס משמעותית. אני כראש עיר אעמוד לרשותם בכל בקשה שתשרת אותם ואת תושבי העיר. ברוכים הבאים״.

רוני פלמר, מנכ”ל ומייסד תנועת אור:

“זהו יום מרגש לראות את הקול הקורא הופך למציאות. בזכות השותפים שלנו, בזכות האנשים של הנגב אנחנו מתקדמים בעשייה להקמת מרכז חיים עצמאי בנגב. הגיע הזמן שכולנו נבין כי זו העת לקדם את הכלכלה המקומית בכל עיר ועיר בנגב”

גבריאל טנא, בעלים שותף בבר ‘פטיו דימונה’:

“אנחנו חלמנו שפטיו דימונה יהיה מקום מפגש לתושבי השכונה, ממקום שפעם היה לא נעים להסתובב בו. אנחנו החלטנו שנהיה החלוצים וזה עבד. האנשים מחמיאים לנו מאוד על המקום.  הערב הייתה פה הופעת פלמנקו, בלב שכונת הניצחון – וזה הניצחון הקטן שלנו.”

קובי ילוז, בעלים שותף ב’פטיו דימונה’:

“יש המון נוסטלגיה בשכונה הזו ו-80% מהאנשים שמגיעים לפה גם גדלו פה. הפכנו את המקום הזה לבר עם אחלה אווירה, קפה ויין. יהיה פה כיף”

 

מר’ יהודה בצלאל, סגן וממלא מקום ראש העיר ויו”ר רשת המרכזים הקהילתיים:

“אגף קהילה ברשת המרכזיים הקהילתיים בדימונה ושותפיו, רואים חשיבות רבה בקידום יוזמות עסקיות וקהילתיות ומזמינים תושבים ומשקיעים לחולל יחד עמנו מהפכה בכלכלת השכונות הקהילתיות בעיר”.

אברהם בוחבוט, מנהל אגף הקהילה ברשת המרכזים הקהילתית בדימונה:

“חיזוק ועידוד כלכלה מקומית בשכונות הם מנוע לצמיחה בשכונה. הפטיו הוא הרבה יותר מבר יין, הוא פלטפורמה אדירה לבניית קשרים וחיבורים, להגברת תחושת הביטחון והשייכות למרחב, וכן כלי לטיפוח תרבות ויזמות מקומית”

 

◼️ לקבוצת חדשות דימונה, ערד וים המלח בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: לוקו גרופ

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן