ערב נוסטלגי מרגש לציון 76 שנה לשחרור העיר לוד

ברחבת בי”ס ממלכתי א’ לשעבר (חצר המכללה), ציינה עיריית לוד את האירוע בערב נוסטלגי מרגש ומלא חיבורים וזיכרונות, בהשתתפות קהל רב של וותיקי העיר ותושביה בהווה ובעבר.

כולנו לודאים!

שבעים ושש שנים חלפו מאז שעטו ברחובות לוד כוחות גדוד קומנדו 89 של משה דין וחיילי חטיבת יפתח, שבעים ושש שנים מאז השער לבנים ששבו לגבולם, שב ונפתח, והעיר לוד חזרה אחרי אלפי שנות גלות להיות עיר עברית במדינת ישראל, לאחר ששוחררה ב”מבצע דני”.

הערב נפתח ב”היכל התמונות” ע”ש מיכאל (מרצ’ל) אלמגור ז”ל – הצלם המיתולוגי היקר והאהוב של העיר מראשית ימיה ויקיר העיר לוד, הממוקם במתחם מפעל החסד “יד ביד”, המקום בו התנדב בשנותיו האחרונות, עד לפטירתו.

מרצ’ל, ניצול שואה, הותיר תיעוד היסטורי מדהים הכולל אוסף תמונות אדיר ונדיר בן 70 שנה של העיר לוד שצולם דרך עדשת מצלמתו, משנת 1949 מאז חזרה להיות עיר עברית ועד לפטירתו בשנת 2019, תיעוד שיישמר לדורי דורות, בשלב זה בהיכל התמונות המנוהל ע”י ז’ק שטרית, ובהמשך במוזיאון לתולדות העיר לוד שבכוונת העירייה להקים, כפי שהוגיע ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו.

 

את המעמד ברכו הרב יעקב גלויברמן, העומד בראש מפעל החסד ‘יד ביד’, חברת מועצת העיר מירה מרציאנו שהביאה את ברכת העירייה וסיפרה את סיפורו של אביה, דוד כרדי שיבדל”א,  “הספר המיתולוגי” של העיר, כפי שציינה, וכן שניים מוותיקי העיר, נתן פרוכטרמן בתקיעת שופר, ושלום גוזלן בשיר שכתב לכבוד העיר לוד.

שיאו של הערב היה בפאנל מיוחד בהנחיית דובר העירייה יהורם בן ארוש, בהשתתפות פרופ’ אשר מעוז – תושב העיר לשעבר, בוגר ממלכתי א’ ותיכון רמלה לוד, בעל תואר דוקטור מאוניברסיטת תל-אביב, דיקן ומייסד של בית הספר למשפטים במרכז האקדמי פרס בו לומדים תושבי לוד רבים, מאיר שוסטר –  יליד לוד שהוריו הגיעו ללוד בשנת 1949 והיו מראשוני תושביה ומשפחה מעורבת מאוד בחיי הקהילה, היה בין קבוצת המייסדים של תזמורת הנוער העירונית, ושמיל טנא – יקיר העיר לוד, שאחריו למעלה משישה עשורים של פעילות התנדבותית למען הקהילה בעיר, מפעיל כיום את “הפרלמנט” – בית קפה חברתי שהוקם במתחם עמותת יד ביד, בו נפגשים מדי יום גמלאי לוד.

השלושה ריתקו את הקהל בסיפוריהם על העיר לוד מראשית ימיה, על תרומתה של העיר בהמשך דרכם האישית והמקצועית, על ההווי באותן שנים עם השכנים החדשים שהגיעו בגלי העלייה לעיר לוד מכל תפוצות ישראל, על הקשר עם העיר עליו הם שומרים עד היום, ועל איחוליהם ללוד ל-76 השנים הבאות.

שמיל שהיה מהיוזמים לערב המיוחד בשיתוף אורית עופר – מנהלת אגף תרבות בעירייה, זכה לפירגון ולמחמאות מצד האורחים הרבים:  “היה זה ערב מיוחד ומרגש עם וותיקי העיר שאיתם למדנו כילדים, איתם היינו בתנועת נוער, שם התחתנו ונולדו ילדינו, סיפורי נוסטלגיה מלאי  חוויות, תודה לך שמיל היקר  ולכל המארגנים שדאגו להנעים לנו את הערב המיוחד, ברכות ויישר כוח!” כך כתבו לו חבריו שהשתתפו בערב.

“פגשתי אנשים מקסימים ששאלו שאלות שרק לודאים שואלים לודאים וזאת מתוך הרצון למצוא חיבורים. כי  זו לוד, עיר של חיבורים, סיפורים, חלומות ומלא תקוות” ציינה חברת מועצת העיר מירה מרציאנו בפוסט מרגש שהעלתה.

את הערב ליוו בנגינה אומן החליל אבי פייאמנטה והקלידן מיכאל שלוש, ותיעד תושב העיר הצלם הוותיק אבי ניניו.

“אז במה עוד יכולה לוד להתגאות בשבעים ושש לתחייתה כעיר ואם בישראל, היה לנו הערב הרבה על מה להודות ולהלל, ללוד – העיר והשער של ישראל”, סיכם דובר העירייה שהנחה את כל הערב.

 

◼️ לקבוצת חדשות לוד והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית לוד

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן