ערב יום הזיכרון: חמישה פצועים בפיגוע דריסה בירושלים

פצוע קשה ו-4 נוספים במצב בינוני וקל בפיגוע דריסה בירושלים | המחבל: בן 30 מבית צפאפא – אזרח שהיה עד למקרה ובסמוך למקום, ירה וניטרל אותו, ובהמשך מותו נקבע בזירה

זמן קצר לפני פתיחת ערב יום הזיכרון (שני) התקבלו במוקד 101 של מד״א דיווחים על מספר נפגעים מפיגוע דריסה ברחוב אגריפס פינת כי״ח בירושלים.

חובשים ופראמדיקים של מד”א העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק 5 פצועים, בהם גבר כבן 70 במצב קשה עם פגיעה רב מערכתית, אישה כבת 30 במצב בינוני עם חבלות בגפיים ו-3 פצועים נוספים – גבר כבן 50, ושני גברים כבני 25 במצב קל.

בשיחה למוקד 101 של מד״א רגעים ספורים לאחר הפיגוע נשמע עובר אורח מספר על שאירע: יש כאן פצועים מדריסה, אני נמצא ברחוב אגריפס ורואה כאן שלושה נפגעים. הרכב הפוגע נמצא כאן. אני רואה פה ארבעה פצועים, שניים בהכרה, אחד לא בהכרה. נטרלו את נהג הרכב הפוגע.״

פראמדיק מד”א איתי גיז שטיפל בפצוע במצב קשה סיפר:
“כשהגענו למקום ראינו גבר כבן 70 שוכב על הכביש בסמוך לרכב הפוגע כשהוא בהכרה מעורפלת. ביצענו בדיקה רפואית וראינו שהוא סובל מחבלות בראש ובגפיים. העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים שערי צדק תוך המשך טיפול כשמצבו קשה ויציב”.

פראמדיק מד”א נדב טייב שטיפל בפצועה במצב בינוני סיפר:
“הייתה המולה גדולה והובילו אותנו לאישה בת 32 ששכבה על המדרכה כשהיא בהכרה מלאה וסובלת מחבלה קשה ברגל. הענקנו לה טיפול רפואי שכלל טיפול תרופתי, חבישה וקיבועים של הרגל השבורה ופינינו אותה בדחיפות לבית החולים כשמצבה בינוני ויציב”.

חובש רפואת חירום במד”א אלי ריימונד שטיפל בפצועים סיפר:
“הייתי עם האופנוע של מד”א ברחוב יפו כשהתקבל הדיווח במוקד 101 של מד”א ובתוך שניות הגעתי למקום. במקום הייתה המולה רבה, ראיתי את חמשת הפצועים בסמוך לרכב כשאחד מהם מחוסר הכרה וסובל מפגיעה רב מערכתית וארבעת הנפגעים הנוספים בהכרה. הענקנו להם טיפול רפואי והם פונו בניידות טיפול נמרץ לבתי החולים בירושלים”.

ממשטרת ישראל נמסר >>

היום (שני) בסביבות השעה 16:20 התקבל במשטרה דיווח על נהג רכב שפגע בהולכי רגל בצומת הרחובות אגריפס-כי”ח בירושלים וכוחות משטרה ומג”ב רבים ממחוז ירושלים הוזעקו למקום.

מפרטים ראשוניים עולה כי המחבל, תושב בית צפאפא בשנות ה-30, הגיע בנסיעה ברחוב אגריפס לעבר הצומת, בה דרס מספר הולכי רגל. כתוצאה מכך נפגעו 5 בני אדם בדרגות פציעה שונות, אחד באורח קשה והיתר קל-בינוני (עפ״י גורמי רפואה).

אזרח שהיה עד למקרה ובסמוך למקום, ירה וניטרל את המחבל, ובהמשך מותו נקבע בזירה.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג׳מן, הגיע לזירה וקיים ההערכת מצב עם גורמי הפיקוד לאחר שקיבל סקירה אודות ממצאי הבדיקה והחקירה הראשוניים. בסיום הערכת המצב הטיל את החקירה על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים בשיתוף גורמי ביטחון נוספים.

כוחות המשטרה בזירה אוספים עדויות גם בשעה זאת ובין היתר נבדק הרכב על ידי בוחני תאונות הדרכים מחוז ירושלים, בדיקה ראשונית ששללה תקלה מכנית כלשהי ברכב.

◼️ לקבוצת החדשות הכלליות (פרסומים ראשונים, ריקולים, ידיעות חשובות) – לחצו כאן

◼️ לעדכונים במצב חירום >> לחצו כאן

צילום: דוברות המשטרה | דוברות מד"א

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן