ערבות הדדית מהקהילה לאוכלוסיית הגיל השלישי ביהוד מונוסון

העירייה חידשה את פעילותם של תשעת המועדונים ומרכז היום לקשיש הפועלים בעיר, תוך העברת חלק מפעילותם למבנים חלופיים שבהם פתרונות מיגון

אירועי ה-7 באוקטובר טלטלו את כולנו והציבו אתגרים מסוגים שונים לכל חלקי האוכלוסייה. בתוך כך, אוכלוסיית הוותיקים ביהוד-מונוסון קיבלה במהלך ימי המלחמה את מלוא תשומת הלב מעובדי העירייה ומקהילת העיר, שהוכיחה את חוסנה ואת עוצמתה באמצעות ערבות הדדית והגשת סיוע בתחומים רבים.

העירייה ביצעה מיפוי צרכים של תושבות ותושבי העיר הוותיקים באמצעות חמ”ל מיוחד שהופעל על ידי אגף הרווחה והמחלקה לטיפול באזרח הוותיק. מטרתו הראשונית של החמ”ל היתה ליצור קשר עם כלל התושבים הוותיקים לשם בירור צרכים, במקביל לקבלת פניות ומתן מענים. לחמ”ל הצטרפו מתנדבות ומתנדבים מתחומי הטיפול, הניהול ועוד, לשם סיוע במתן מענים נפשיים וחומריים. בין היתר ניתן מענה לבקשות לביקורי בית, להבאת קניות, תרופות ועוד וחולקו ערכות הפגה של יצירה וצביעה.

בתוך כך, העירייה חידשה את פעילותם של תשעת המועדונים ומרכז היום לקשיש הפועלים בעיר, תוך העברת חלק מפעילותם למבנים חלופיים שבהם פתרונות מיגון. במסגרת פעילות המרכזים התקיימו מפגשי שירה בציבור, מפגשי יוגה צחוק לאזרחים ותיקים ולבני משפחה מטפלים, הרצאות בנושאים מגוונים ועוד ועוד. במקביל קידמה העירייה שיתופי פעולה עם קניון סביונים, שמארח פעילויות שונות לוותיקים, בהן: יוגה, פילאטיס, הרצאות, טיפולי יופי ועוד.

עיריית יהוד-מונוסון השיקה את “צ.ב.ע – אזרחים ותיקים צובעים ביחד עתיד” – יצירה משותפת של שלטי ענק צבעוניים שנתלו במקומות מרכזיים בעיר. במסגרת מיזם “כלניות פורחות”, יצרו אזרחים וותיקים בהנחיית מתנדבת מהעיר מיצג כלניות מחמר לזכר הנרצחים. קבוצת “סרוג ותרום” הכינה מארג של טלאים סרוגים עם מילות עידוד שנתלה בלובי העירייה, סרגה כובעי צמר חמים לחיילים ובובות לילדות וילדי המפונים ולמשפחות חיילי המילואים.

יעלה מקליס, ראש העיר יהוד-מונוסון: “מיום פרוץ המלחמה, הוצבו בפנינו אתגרים מסוגים שונים, ובהם הצורך לחזק את הקהילה ולשמור על ביטחונה. העירייה בראשותי פעלה מתוך הבנה שתפקידנו לייצר חוסן קהילתי מלא לכל חלקי האוכלוסייה ביהוד-מונוסון. משום כך, טיפלנו בתושבים הוותיקים וסייענו למילוי צרכיהם השונים. אני שמחה על כך שהגענו לכל אחת ואחד מהאזרחים הוותיקים, שאלנו לשלומם ויצרנו מעטפת חזקה של סיוע, לצד שלל אפשרויות הפגה. נמשיך ללוות את התושבים הוותיקים, לגייס אותם לפעילות התנדבותית למען החיילים והמפונים, ולייצר עבורם מענים מידיים לכל בקשה וצורך”.

◼️ לקבוצת חדשות יהוד-מונוסון בווטסאפ לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית יהוד מונוסון

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן